Recenzia: C. J. Daughertyová - Noční škola

Počet strán: 420
Rok vydania: 28. 01. 2014

Keď všetci klamú, komu sa dá veriť?

Allie neznáša školu. Jej brat utiekol z domova. Práve skončila vo väzení. Opäť. A teraz ju rodičia posielajú preč na internátnu školu. Keď všetci klamú, komu má veriť?
Ale na svoje prekvapenie, namiesto aby internátnu školu nenávidela, Allie je spokojná. Nájde si priateľov. A spozná Cartera, zádumčivého samotára, ktorý ju od začiatku priťahuje.
Krymská akadémia však nie je obyčajná škola. Študenti - a dosť možno aj niektorí učitelia - skrývajú tajomstvo. A zo školy sa pre Allie čoskoro stane veľmi nebezpečné miesto ...

C. J. Daughertyová mala 22 rokov, keď po prvý krát videla mŕtve telo. Aj keď neskôr opustila svet reportáži o zločinoch, aby miesto toho redigovala knihy o cestovaní, nikdy ju neprestalo fascinovať to, čo prijme niektorých ľudí k tomu, aby spáchali ohavné veci. Práve tak ju zaujíma ten typ ľudí, ktorý sa ich snaží zastaviť. Noční škola je do istej miery výsledkom tejto fascinácie. C. J. Daughertyová žije s manželom a malým zverincom domácich maznáčikov na juhu Anglicka. Viac o nej zistíte na stránke www.cjdaugherty.com.

Myslím, že obálka tejto knihy nikoho neurazí. Mňa určite neurazila. Nie je gýčová a čo je hlavné dokáže zaujať. Možno sa nájde niekto, kto práve takýto štýl obálok nemusí, ale táto séria má niekoľko dielov a teraz si predstavte, ako budú vyzerať všetky pokope. Mne sa to zdá ako pekná predstava.

Allie je dievča, ktoré malo takmer bezproblémový život. Všetko sa však zmenilo v jeden deň, keď jej brat z ničoho nič zmizol a jediné čo po sebe zanechal bol odkaz, ktorý obsahoval srdcervúce slová.

"Odcházím. Nejsem zraněný ani neberu drogy. Prostě už jenom nechci být součástí téhle rodiny. Nemám vás rád. Nikoho z vás. Nepátrejte po mně. Nesnažte se mě najít. Nepotřebuju vaši pomoc. Už mě nikdy neuvidíte."

Vtedy sa všetko zmenilo. Mama sa správala inak, otec sa správal inak a Allie... zrazu sa cítila sama a zradená. A so samotou prišli aj všetky problémy. Pitie alkoholu a nesprávni ľudia okolo nej ju dostali až do vezenia. A to dokonca tri krát za jeden rok. Keď si jej rodičia konečne uvedomili, že s Allie si tak ľahko neporadia, urobili jedno veľké rozhodnutie - poslali ju na Krymskú akadémiu, internátnu školu ďaleko od domova, ďaleko od jej priateľov, bez akejkoľvek možnosti spojiť sa s vonkajším svetom. A tak na mieste, kde sú telefóny, počítače a iná technika prísne zakázané začína Allie žiť úplne iný život. Ale čo ak jej nový život nebude o nič lepší ako ten predchádzajúci?

Recenzia: Marissa Meyerová - Cress

23. června 2014 v 18:47 | Marry
Názov knihy: Cress
Originálny názov: Cress
Séria: Měsíční kroniky
Autorka knihy: Marissa Meyerová
Počet strán: 616

Cress od detstva vyrastala sama uväznená v umelom satelite. Jedinú spoločnosť jej tu robia počítačové obrazovky. Vďaka času strávenému s počítačmi sa Cress vypracuje na špičkovú hackerku. Nanešťastie je však prinútená pracovať pre kráľovnú Levanu a práve dostala rozkazy vystopovať Cinder a jej pohľadného sprievodcu. Cinder a kapitán Thorne sú na úteku. Spoločne so Scarlet a Vlkom plánujú zvrhnúť kráľovnú Levanu a zabrániť jej armáde v invázií na Zemi. Práve Cress môže Cinder a jej spoločníkom pomôcť. Odvážny pokus zachrániť ju sa však nepodarí a celá skupina sa rozdelí. Cress má konečne svoju slobodu, ale musí za ňu zaplatiť vyššiu cenu, než si dokázala predstaviť. A kráľovná Levana nehodlá pripustiť, aby sa niekto postavil do cesty jej svadbe s cisárom Kaiom.
Aj keď sa Cress, Scarlet ani Cinder necítia byť povolané k záchrane sveta, zdá sa, že sú jedinou nádejou, ktorú svet má.

--> Zdroj

Obálky tejto série vychvaľujem vždy, keď je možnosť. Cinder je jednoducho krásna, rovnako ako aj Scarlet. Teraz v rukách držím Cress a znova neviem prísť na vhodné slová. Nemôžem si pomôcť, ale jedna obálka je krajšia ako druhá. A potom, keď sa pozerám na všetky tri knihy na raz, tak len slastne ochkám a achkám. Táto séria ma snáď nikdy neprestane prekvapovať, či už vzhľadom, alebo samotným príbehom. Som zvedavá na Winter. Už len trpezlivo čakať ...

Cress je dievča, ktoré sa narodilo na Mesiaci, ale keďže je "skořápka" nemá právo na normálny život. Keď sa jej vlastný rodičia vzdali, starala sa o ňu Sybil Mira. Jej starosť však spočívala iba v tom, že jej nosila pitnú vodu a jedlo na satelit, v ktorom Cress prežila 7 rokov svojho života. Na Mesiaci zostať nemohla a poslať ju na Zem nepripadalo do úvahy. Cress by boli možno zabili, ale od tohto osudu ju zachránil fakt, že je vynikajúcou programátorkou. Vďaka tomu ju Sybil uväznila medzi Mesiacou a Zemou v satelite, v ktorom plní rôzne úlohy kráľovnej Levany. Odpočúvanie kráľa Kaia, špehovanie, programovanie rôznych čipov - toto všetko robila pre kráľovnú. A nie len to. Tiež mala nájsť Cinder a keď sa jej to konečne podarilo, rozhodla sa, že už viac nechce trčať niekde medzi. Požiadala o pomoc najhľadanejšiu osobu v celom vesmíre.

"Když byla ještě malá holčička,
čarodějnice ji zavřela do věže,
kde nebyly žádné dveře ani schody."

Dostať do rúk túto knihu a nepustiť sa rovno do čítania je úplne nemožné. To, ako som hltala a doslova prežívala prvé dva diely ste mali možnosť prečítať si v recenziách na Cinder a Scarlet. Ale oproti tomu, čo som dovádzala pri Cress ... no, ... tomu sa proste nič nevyrovná.

Recenzia: Peter Lerangis - Sedm divů světa | Povstání kolosu rhodského

22. června 2014 v 21:21 | Marry
Názov knihy: Povstání kolosu rhodského
Pôvodný názov: The colossus rises
Séria: Sedm divů světa
Autor knihy: Peter Lerangis
Počet strán: 360

Jack má vďaka vzácnej genetickej mutácii zdedené po predkoch zvláštne schopnosti , ktoré iní ľudia nemajú . Tieto schopnosti bude potrebovať , pretože musí zachrániť svet

Jack McKinley je obyčajný chlapec s neobyčajným problémom. Zabíja ho vzácny gén zdedený po predkoch z dávno zmiznutej civilizácie. Gen ničí Jacka tým, že mu dodáva zvláštne schopnosti, ktoré iní ľudia nemajú. Tieto schopnosti však Jack bude potrebovať, pretože musí zachrániť svet.
Dávna civilizácia zmizla, keď jej bol ulúpený zdroj sily a rozdelený do siedmich magických schránok. Tie boli ukryté na rôznych miestach sveta. Jack a jeho priatelia musia Schránky nájsť skôr, než padnú do nesprávnych rúk. Ak Schránky nenájdu, nikdy sa nevylieči, zmiznutý svet opäť povstane, oceány sa presunú a život, tak ako ho poznáme, v podstate skončí.
Nikto sa Jacka nepýtal, či chce byť hrdina. Proste sa ním musí stať. Dobrodružstvo začína knihou Povstanie kolosu rhodského, prvým zväzkom najnovšej série majstrovského rozprávača Petera Lerangisa.

Peter Lerangis je autorom množstva kníh, ktorých sa predalo viac ako 5 a pol milióna výtlačkov a boli preložené do 33 rôznych jazykov, vrátane New York Times bestselleru Povstání kolosu rhodského. Študoval na Harvarde. Žije so svojou ženou a dvoma synmi v New Yorku a miluje čokoládu.

Keď som sa na obálku pozerala pred tým, ako som knihu prečítala , povedala som si len - hm, tak to bude nejaký chlapec s veľkou mocou. Teraz, po prečítaní celého príbehu viem, čo za scénu obálka predstavuje (alebo si to aspoň myslím) a môžem potvrdiť, že presne vyjadruje o čom vlastne kniha je. Lámete si hlavu nad tým, čo predstavuje tá žiarivá guľa v chlapcových rukách? Aj ja som nad tým premýšľala, ale verte mi, po prečítaní knihy vám to bude viac než jasné.

Jack McKinley má 13 rokov a žije v celku obyčajný život. V jedno ráno sa však všetko zmení.

To ráno, kdy jsem měl zemřít, prošel kolem mého domu velký bosý muž s hustou zrzavou bradkou.

Tak začína príbeh Jacka, ktorého život sa otočil o 180 stupňov. V čase, keď je jeho jediným veľkým problémom test z matematiky Jack umiera a on o tom ani netuší. Keď z ničoho nič omdlie, prebudí sa na mieste o ktorom nič nevie a s ľuďmi, ktorých nikdy nevidel. Dozvie sa tam veci, ktorým sa dá len ťažko uveriť, avšak tak sa zdá, že nemá na výber.

Recenzia: Christy Readeke - Mayské proroctvo | Zápas o soud ľudstva

10. června 2014 v 16:53 | Marry
Názov knihy: Mayské proroctvo | Zápas o osud ľudstva
Pôvodný názov:
Autorka knihy: Christy Readeke

Šestnásťročná Caity trávi prázdniny na starom hrade v Škótsku. Na stene svojej izby objaví tajomné znaky, ktoré sa jej postupne podarí rozlúštiť. Ide o staré mayské proroctvo. Dozvedá sa z neho, že v osude ľudstva má zohrať neľahkú úlohu spojenú s množstvom nebezpečných situácií. Caity sa musí rozhodnúť, či má na to dosť odvahy a síl.

Láska Christy Raekeke k mysticizmu a jej túžba po poznaní staroveku ju viedli okolo sveta - putovala po Himalájach, plavila sa po Gange, prešla európske katedrály, študovala feng šuej v Kuala Lumpure, istý čas strávila medzi mníchmi v jednom kláštore v pohorí Sierra Nevada a hľadala šamanstvo v mayských zrúcaninách Yucatánu a Chiapas. V súčasnosti žije s manželom a malými deťmi v Oregone.

Obálka knihy sa mi páči. Nemám jej čo vytknúť. Popravde si ani neviem predstaviť, že by mala vyzerať inak. Príbeh dokonale vystihuje.

Caity má len 16 rokov keď s rodičmi odchádza do Škótska. Prázdniny má totižto tráviť na hrade, ktorý jej rodina zdedila. Najskôr sa jej to vôbec nepozdáva, ale potom objaví niečo, čo jej zmení život. Vedľa jej izby je tajná miestnosť v ktorej sa nachádzajú rôzne znaky. Najskôr netuší čo by tie znaky mohli znamenať avšak keď to zistí jej život sa obráti hore nohami. Je len na nej či sa rozhodne prijať svoj osud, alebo nie. Tak ako sa teda rozhodne?

Recenzia: Rachel Hartman - Serafína | Skrytá tvár

4. května 2014 v 17:39 | Marry
Názov knihy: Serafína | Skrytá tvár
Pôvodný názov: Seraphina
Autorka knihy: Rachel Hartman
Počet strán: 356 strán
Väzba: viazaná kniha

V kráľovstve Goredd žijú ľudia s drakmi v mieri už štyridsať rokov, vzájomná nedôvera však pretrváva. Draci sú schopní brať na seba ľudskú podobu, ale napriek tomu, že majú neobyčajne prenikavý rozum, ľudské emócie pre nich zostávajú záhadou. Mladá Serafína, nadaná hudobníčka, neprechováva dôveru ani k jednej z oboch strán. Keď je zavraždený príslušník kráľovskej rodiny a podozrenie padne na drakov, v ohrození sa ocitá aj jej vlastné tajomstvo, ktoré by ju mohlo stáť život…

Rachel Hartman hrala v detstve na violončele a so sestrami naspievala na plejbek Mozartove opery. Slávna renesančná pieseň Mille Regretz ju ako prvá inšpirovala k napísania fantasy románu, ktorého ústredným motívom je hudba. No nezostalo len pri nej. Serafína vznikla, keď počúvala taliansku stredovekú polyfóniu, bretónske rockové gajdy, prog-metal, latinskoamerický barok a írske piesne v štýle sean nós. Rachel Hartman žije so svojou rodinou vo Vancouveri.
Oficálna stránka autorky: rachelhartmanbooks.com

Obálka knihy je podľa mňa nádherná. Je fakt, že je možno trochu gýčovitá, ale zas mne sa také veci páčia. A musím priznať, že Serafína vyzerá presne tak, ako som si ju predstavovala. U mňa obálka obstála s plným počtom bodov.

Moje pocity z kihy:
Serafína je dievča, ktoré žije vo svete v ktorom proti sebe stoja ľudia a draci. Aj napriek tomu, že medzi nimi vládne dlhoročný mier, mnohé veci svedčia o tom, že nie každý je s tým spokojný. Väčšina stojí na strane svojho vlastného druhu, no sú tu aj tí, ktorí sa musia skrývať - polodraci! Aj Serafína je jednou z nich. Jej otec je človek, čomu vďačí za svoj ľudský výzor. Drakom bola jej matka, ktorá jej zanechala množstvo spomienok, ale aj nádherný dar. No je tu aj malá nedokonalosť, ktorá jej môže spôsobiť veľké problémy. Jej telo zohavujú dva pásy dračích šupín. Nikto o tom nevie okrem jej otca a strýka, ktorý je tiež drakom. Všetko vychádzalo podľa jej plánu, svoje tajomstvo držala v tajnosti a tak to malo zostať aj naďalej. Avšak v jeden deň bol zavraždení princ a jeho smrť bola pripísaná k drakom.

Recenzia: Cat Wintersová - Ve stínu černých ptáků

17. dubna 2014 v 20:38 | Marry
Názov knihy: Ve stínu černých ptáků
Pôvodný názov: In the Shadows of Blackbirds
Autorka knihy: Cat Wintersová
Počet strán: 352
Rok vydania: 12. 03. 2014

"Nekonvenčný a neohrozený pohľad na jednu z najtemnejších častí americkej histórie."
Booklist Online

V roku 1918 si v kalifornskom San Diegu vyberajú svoju daň smrtiaca chrípka a prvá svetová vojna. Šestnásťročná Mary Shelley Blacková, pomenovaná po slávnej autorke románu o Frankensteinovi, dievča s prírodovedným nadaním, ktorá sa ocitla bez rodičov, odchádza k svojej tete z Portlandu v Oregone do San Diega.
Zdesene sleduje, ako sa tu zúfalí pozostalí hrnú na seansy a k fotografom duchov, kde hľadajú útechu. Jedným z takých fotografov je aj brat jej milého Stephena Embersa Julius, ktorého Mary Shelley považuje za podvodníka.
Po Stephenovej smrti na vojnovom fronte vo Francúzsku sa Mary Shelley vystaví v búrke bleskom, je zasiahnutá a nakrátko umiera. Keď sa vráti medzi živých, má zvláštnu schopnosť - cítiť chuť emócií. Stephenov duch sa k nej v noci vracia a prosí ju o pomoc - nemôže odpočívať v pokoji, pretože ho mučia tajomní obrovskí čierni vtáci.
Uverí Mary Shelley v existenciu duchov? A podarí sa jej odhaliť dôvod Stephenovho utrpenia a pomôcť mu?

"Román strhujúcim spôsobom kombinuje prvky historickej fikcie, hororového príbehu, psychologického trileru a detektívky."
School Library Journal

Cat Wintersová sa narodila a vyrástla v Južnej Kalifornii, neďaleko Disneylandu, čo možno vysvetľuje jej obľubu v zámkoch, kde straší, dávno minulých čias a fantastických krajinách. Vytvorila suburbanvampire.blogspot.com a vedie corsetsandutlasses.wordpress.com, čo je skupinový blog predstavujúci autorov historickej beletrie pre mladých ľudí a staršie deti. Žije s rodinou v Portlande v Oregone.
Oficiálna stránka autorky: http://www.catwinters.com/
Oficiálna stránka knihy: http://www.blackbirdsnovel.com/

Poviem vám to takto. Otvorte si na internete samostatné okienko a vyhľadajte obálku knihy. Zväčšite si ju a pozorne sa na ňu pozrite. Nie je úžasná? Nechcem sa tu príliš rozpísať, ale o tom ako táto kniha vyzerá budete čítať ešte v recenzii. Nemôžem si to odpustiť. (Samozrejme, budem iba chváliť.)

Moje pocityz knihy:
Píše sa rok 1918 a vo svete zúri vojna. Mladý chlapci sa pripravujú na boj, zanechávajú za sebou svoje rodiny a dúfajú, že ich ešte niekedy v živote uvidia. Aby toho nebolo málo objaví sa španielska chrípka a každý kto sa ňou nakazí do pár dní umiera. Ulicami sa pohybujú ľudia s bielymi rúškami a všade cítiť zápach cibule, ktorá by mala chrániť pred baktériami. O tomto všetkom sa dočítame v knihe z pohľadu Mary Shelley Blackovej, ktorá po zatknutí svojho otca odchádza k svojej tete Eve do San Diega. Sú momenty, na ktoré by najradšej zabudla, ale na to, čo po príchode do San Diega prežije sa tak ľahko nezabúda.

Recenzia: Colleen Houcková - Tigria sága | Tigrova plavba

5. března 2014 v 21:17 | Marry
Názov knihy: Tigrova plavba
Séria: Tigrova sága
Diel: 3/4
Autorka knihy: Colleen Houcková
Počet strán: 512
Jazyk: český, slovenský, anglický
Väzba: pevná bez prebalu

Nebezpečenstvo. Zlomené srdce. Voľba.
Je večnosť príliš dlhá doba na čakanie na pravú lásku?

V spoločnosti očarujúcich tigrích bratov sa Kelsey aj tentoraz vyberie na dobrodružnú cestu, aby svojim milovaným spoločníkom pomohla zbaviť sa kliatby. Aj s múdrym pánom Kadamom, ktorý im bude vo všetkom nápomocný, bude plavba za ďalšími výzvami náročná. Podarí sa výprave nájsť všetkých bájnych drakov a získať Durgin Náhrdelník? Vyberie si konečne Kelsey z tigrích bratov toho pravého?

Je celoživotná nadšená čitateľka, rada číta dobrodružné knihy, sci-fi a romantické príbehy. Vyskúšala mnoho rôznych povolaní a striedavo bývala v rôznych mestách po celých Spojených štátoch (napr. Arizona, Idaho, Utah, Kalifornia, Severná Karolína). Teraz žije v Saleme v Oregone so svojím manželom, ktorého stretla v cirkevnej misii, a plyšovým bielym tigrom. Svoju románovú prvotinu Tigrova prekliatie vydala najprv vlastným nákladom ako e-book a už tak získala kniha veľa ocenení.

Prvú obálku som chválila a druhú taktiež. Čo iné by som teda mohla napísať o tej tretej? Nič iné ako pochvala to totižto byť nemôže. Je rovnako krásna ako tie predchádzajúce. Niet čo dodať.

Po tom ako Kelsey, Kišan a pán Kadam zachránili Rena z Lokešovho zajatia musia čeliť ďalším prekážkam. Kelsey s Kišanom síce získali druhý Durgin dar, ale na to, aby zlomili kliatbu potrebujú štyri dary. Ich tretia cesta bude spočívať v hľadaní Durginho náhrdelníku. Problémov však je, že ten sa nenachádza v normálnom svete, ale vo svete drakov. Niektorý z nich síce sú dobrí, ale na niektorých by si mali dávať veľký pozor. Draci ale nie sú jediným problémom. Ďalším je Ren, ktorý si nespomína na to, že by sa v jeho živote niekedy objavila nejaká Kelsey. A keď sa aj niečo mihne Ren to odmietne kvôli veľkej bolesti, ktorú mu Kelsey spôsobuje svojou prítomnosťou. Podarí sa im prekonať aj túto prekážku? A čo Lokeš? Ako sa zachová po tom čo mu zobrali jeho korisť z rúk? Kelsey so svojimi tigrami nesedí so založenými rukami, ale Lokeš tiež nie.

Recenzia: Colleen Houcková - Tigria sága | Tigrova misia

2. března 2014 v 18:18 | Marry
Názov knihy: Tigrova misia
Séria: Tigria sága
Diel: 2
Autorka knihy: Colleen Houcková
Počet strán: 480
Väzba: pevná bez prebalu

Úžasné dobrodružstvo tigrích bratov a Kelsey pokračuje!

Kelsey sa podarilo pomôcť zakliatym tigrím bratom prekonať prvú skúšku na ceste za ich vyslobodením. Na konci prvého dobrodružstva sa však rozhodla vrátiť sa z Indie domov, aby dopriala pokoj sebe a slobodu milovanému Renovi. Bolo jej rozhodnutie správne? Doma začne Kelsey chodiť na vysokú a taktiež je pozývaná na rande. Ktorý chlapec sa však môže prekrásnemu indickému gentlemanovi rovnať...? Zatiaľ sa niekde vo svete chystá šialený Lokeš znova udrieť a získať cenné medailóny začarovaných bratov.

Dobre, v recenzii na Tigrovu kliatbu som žasla nad obálkou. Ale na obálke Tigrovej misie je Kišan! Čo na tom ako vyzerá? On by vyzeral dobre aj na letáku z Tesca. Je to jednoducho Kišan a tým to hasne.

Po nájdení prvého božského daru, ktorý by mal pomôcť zlomiť kliatbu tigrích bratov sa Kelsey vracia domov. Po tom čo opustila svoju lásku a vrátila sa z Indie konečne začne študovať na vysokej a jej život sa vracia k normálu. Nie, nie je to tak. Aj keď to tak v niektorých častiach možno vyzerá, Kelsey v skutočnosti nemyslí na nič iné ako na to, že chce byť znova s Renom. Ten je však ďaleko od nej a ona sa snaží zabudnúť na neho. Bude toho vôbec schopná? A čo Ren? Nebude to nakoniec práve on, kto podľahne pokušeniu ísť za Kelsey? A čo sa bude diať ak budú opäť spolu? Dokážu prekonať všetky nástrahy, ktoré na nich čakajú?

Recenzia: Colleen Houcková - Tigria sága | Tigrova kliatba

24. února 2014 v 16:27 | Marry
Názov knihy: Tigrova kliatba
Séria: Tigria sága
Diel: 1
Autorka knihy: Colleen Houcková
Počet strán: 408
Jazyk: český, slovenský, anglický ...
Väzba: pevná bez prebalu

Proroctvo. Vášeň. Česť. Čo všetko ste ochotní oberovať, aby ste zachránili milovanú osobu?

Kelsey je obyčajná stredoškoláčka, ktorá si zháňa na leto brigádu. Nájde si prácu v cirkuse, kde jej pozornosť upúta nádherný biely tiger Dhiren. Kelsey sa cíti v tigrovej spoločnosti veľmi dobre a tak s ním trávi voľný čas a číta mu svoje obľúbené básne. Aká je však prekvapená, keď sa znenazdania objaví zaujímavý pán Kadam z Indie, aby si tigra odviezol a ponúkne jej, aby ho odprevadila do Indie. Tam Kelsey zistí, že tiger Dhiren je v skutočnosti zakliaty indický princ Ren. Začína sa úžasné dobrodružstvo plné nebezpečenstva, napínavých chvíľ a nástrah v džungli. Kelsey sa musí postaviť svojmu strachu a preukázať odvahu nielen v boji za oslobodenie Rena, ale aj v boji so sebou - má podľahnúť nádhernému princovi alebo sa vrátiť späť domov?

To je to prvé čo si všimnete. Je vôbec možné si ju nevšimnúť? Ten nádherný tiger a ešte krajšie oči. Milujem toho tigra a dokázala by som sa na neho pozerať celí deň. A keď ešte pomyslím na to, že je to Ren. Ách ...

Kelsey je hlavná hrdinka, ktorá práve ukončila strednú školu a jej jediným problémom (pred nástupom na vysokú) je, aby si našla nejakú brigádu. Tento problém sa jej podarí vyriešiť, avšak nie podľa jej očakávaní. Jej letná brigáda spočíva v upratovaní odpadkov v cirkuse, predaji lístkov a v neposlednom rade starosti o tigra. Keď si myslí, že to mohlo dopadnúť aj horšie, niečo v jej živote sa zmení. Kelsey je totiž jediná, ktorá dokáže zlomiť kliatbu, ktorá bráni krásnemu princovi viesť svoj život ako človek. A tak sa z nič netušiaceho dievčaťa a prekliateho princa stane nerozlučná dvojica. Spolu sa musia vydať na cestu mnohých prekážok a jedine ich láska im pomôže prekonať ich. Obetuje Kelsey svoj doterajší život aby zachránila ten princov?

Recenzia: Veronica Rossi - Pod vražednou oblohou

24. ledna 2014 v 19:42 | Marry
Názov knihy: Pod vražednou oblohou
Originálny názov: Under the Never Sky
Autorka knihy: Veronica Rossiová
Počet strán: 296
Väzba: pevná väzba s prebalom

Mesto, v ktorom žije sedemnásťročná Aria, sa volá Blaženosť. Azda preto, lebo jeho obyvatelia sú v ňom chránení pred nebezpečenstvom striehnucim mimo jeho dômyselného obranného systému. Svet sa totiž od základu zmenil: z oblohy z času na čas šľahajú ohnivé elektrické prúdy a spália všetko, čoho sa dotknú, hrozia aj epidémie smrteľných chorôb. Napriek tomu aj tam existuje život - v podobe "divochov" či iných záhadných tvorov. Mešťania a tí "zvonku" sa odjakživa nenávidia... Osudy dvoch mladých ľudí z rozdielnych svetov Arie a Sokola sa nečakane spojili, keď dievča nespravodlivo vyhostili z mesta, aby nemohlo svedčiť proti privilegovanému konzulovmu synovi. Prežila práve vďaka Sokolovi a "menejcenným" bytostiam z voľnej prírody. Spoločne sa vydali hľadať Ariinu nezvestnú matku. Aria postupne poznáva výnimočné schopnosti svojich spoločníkov - jeden má dokonalý sluch, iný čuch, ďalší zrak - a uvedomuje si aj vlastné dovtedy neodhalené zručnosti. Naučí sa prežiť v divočine, loviť, variť, hľadať pitnú vodu, unikať pred vlkmi a odhadovať, kedy na zem opäť udrie vražedný éter z oblohy. Láska k Sokolovi ju však postaví pred ťažké rozhodnutie - má sa pridať k divochom, alebo radšej k svojej rodine a spoločne napraviť krivdu?

Veronica Rossiová sa narodila v Riu de Janeiro v Brazílii. Vyrastala a žila v rôznych krajinách a mestách po celom svete, nakoniec sa s manželom a dvoma synmi usadila v severnej Kalifornii. Absolvovala bakalárske štúdium na univerzite v Los Angeles a potom v San Franciscu študovala výtvarné umenie.
Veronica mimoriadne úspešne debutovala postapokalyptickou sci-fi trilógiou pre mládež, ktorej prvá časť má názov Pod vražednou oblohou. Práva na jej vydanie sa priam rozchytali, vyjde vo viac ako dvadsiatke krajín.

No, akosi neviem, čo o nej napísať. Nechcem byť zlá a vyhlásiť, že sa mi nepáči, len mám trochu iný vkus. Dievčina v strede obálky mi vôbec nevadí, ale byť po mne, tak by som trošku zapracovala na pozadí. Na môj vkus je to skrátka príliš modré.

Aria je mladé a doslova neskúsené dievča. Žije v meste Blaženosť, kde sa ľudia ukrývajú pred vonkajším svetom. Nazývajú ho "Továreň na smrť" a to z jednoduchého dôvodu. Svet už nie je aký býval a nebo sa zmenilo na hroziace peklo. Kedykoľvek vás môže zastihnúť éterová búrka a nech sa snažíte akokoľvek, už nikdy jej neuniknete. Jednoducho vás usmaží ako špekáčiky. To ale nie je jediný dôvod ich strachu. Okrem éterových búrok vám môže vo vonkajšom svete odhniť koža, alebo si vás kanibali dajú na raňajky. A taktiež sú tam nebezpeční divosi. V tom všetkom vidia ľudia z Blaženosti nebezpečenstvo. No nie všetko, čo sa Aria v Blaženosti dozvedela je pravda. Tú však zistí až príliš neskoro.