Recenzia: Marianne Courleyová - Avena | Skrytá

5. února 2016 v 17:51 | Marry
Názov knihy: Avena: Skrytá
Originálny názov: Hidden
Autorka knihy: Marianne Curleyová
Počet strán: 288 strán

Tři srdce, dva světy, jedno tajemství.
Ebony vždycky věděla, že je jiná. Odlišovala se svýma fialovýma očima a její úzkostliví rodiče ji po celé dětství drželi na farmě v odlehlém údolí, kde ji i sami vzdělávali, chránili ji před každým nebezpečím - skoro jako by ji skrývali. Jenže teď se v Ebony něco mění. Něco, co se skrýt nedá. Dívka září, každým dnem je o něco krásnější a silnější. Když jedné osudové noci potká zvláštního, citlivého Jordana, něco uvnitř ní vybuchne - něco, co je vidět z nebes, něco, co od základů promění její dosavadní život. Ebony zatím neví, že je uloupený anděl, ukrytý na zemi. Jenže teď, když ji nebesa našla, budou ji chtít zpátky.

Marianne Curleyová sa narodila 20. mája 1959. Je to austrálska spisovateľka, ktorá sa najviac preslávila svojou trilógiou Strážci času a románom Dávna kliatba. S knihami sa zoznámila v školskom veku, jej prvý román, ktorý prečítala bol Oliver Twist od Charlesa Dickensa. V súčastnosti žije v štáte Coffis Harbour v Novom Južnom Walese s manželom a tromi deťmi.
Oficiálna stránka autorky: www.mariannecurley7.com

Vďaka obálke som knihu zaregistrovala v našom kníhkupectve. Pierko? Vravela som si, že to bude mať niečo spoločné s anjelmi. A naozaj som sa nemýlila. Netrvalo mi dlho, kým som sa rozhodla, že si knihu kúpim. :D Ale k obálke. Páči sa mi kombinácia čiernej a modrej. Vlastne sa mi páči celá obálka. Len je trochu škoda, že pierko prekrýva oči. Mohli byť krásne fialové, ako ich má hlavná hrdinka knihy.

Ebony má 16 a pripadá si divná. Zvláštnosti, ktorými sa líši od normálneho človeka stále pribúdajú a ona nevie čo s tým. Niekto iný v tom má zasa jasno. Ebony je anjel, ktorý sa musí vrátiť na miesto, odkiaľ pochádza, do Aveny. K tomu ju má doviesť Jordan, chlapec, ktorý žije vďaka tejto úlohe. Vysvetliť jej pôvod a zároveň mu uveriť sú však dve rozdielne veci. Stihne Jordan presvedčiť Ebony o tom kto je skôr, ako ju nájde Temný princ?

Taky se občas koukáte na svůj odraz a říkate si, kdo že je ta osoba, která vám váš pohled oplácí? Kam až moje paměť sahá, vždycky jsem si připadala odlišná, cítila sama v sobě nesoulad.
(str. 9)

Recenzia: Kiera Cass - Elita

6. ledna 2016 v 22:56 | Marry
Názov knihy: Elita
Originálny názov: The Elite
Autorka knihy: Kiera Cass
Počet strán: 312 strán

Z tridsiatich piatich dievčat v Selekcii zostalo už len šesť elitných súperiek. America spolu s nimi naďalej bojuje o lásku princa Maxona, budúceho vládcu Illey, avšak stále si nie je istá, komu skutočne patrí jej srdce. Keď je s Maxonom, srdce sa jej chveje vzrušením, no zároveň sa obáva ich spoločnej budúcnosti. Pri Aspenovi, prvej veľkej láske, zas nedokáže zabudnúť na všetko krásne, čo spolu zažili. Elitné dievčatá sú však odhodlané získať princa pre seba za každú cenu. Konkurencia je stále tvrdšia, a preto sa aj America musí rozhodnúť. Neuľahčujú jej to ani rebeli, ktorí chcú zvrhnúť vládu kráľa, Maxonovho otca, a žiadajú zrušenie Selekcie. Keď si je America už istá svojím rozhodnutím, stane sa čosi nečakané a všetko sa zmení. Vyberie si napokon rozprávkový život s princom Maxonom alebo lásku Aspena, ktorý je jej bezpečným prístavom?

Kiera Cassová vyštudovala históriu na Radford University. Vyrastala v Južnej Karolíne a teraz žije spolu s rodinou v Blackburgu vo Virgínii. Miluje tanec, knihy, natáčanie videí a je nezdravé množstvo tortičiek.
Viac o jej knihách, videách a milovaných tortách sa dozviete na www.kieracass.com.

Elita má rovnako krásnu obálku ako mala Selekcia. To snáď vidia všetci.

America sa napriek svojej nerozhodnosti dostala zo Selekcie do Elity a o srdce princa Maxona bojuje naďalej. Všetku jej snahu rozhodnúť sa ale sťažuje Aspen, jej bývalí priateľ, ktorí sa nevzdáva a chce o ňu bojovať ďalej. Aby toho nebolo málo, straší ju myšlienka na to, že ak by sa rozhodla pre princa, stala by sa budúcou princeznou Illey. Takže, kto vie, ako sa nakoniec rozhodne...

Zatvorila som oči a pokúsila sa hľadať odpoveď v hĺbke svojej duše. Mohla by som to urobiť?
Mohla by som sa stať budúcou princeznou Illey?

Recenzia: Daniel Štrauch - GOGO | Chalan z internetu

5. ledna 2016 v 23:57 | Marry
Názov knihy: GOGO - Chalan z internetu
Autor knihy: Daniel Štrauch
Počet strán: 190 strán
Väzba: bržovaná väzba

BAM, čaute, tu je GoGo! Tento pozdrav sa ozýva z desiatok videí na internete, ktoré si získali neuveriteľné množstvo fanúšikov. Ich autorom je GoGo, vlastným menom Daniel Štrauch, uletený, nebojácny a hlavne vtipný mladík z bratislavskej Petržalky, pre ktorého bola kariéra úspešného YouTubera životným snom. Za svojím cieľom sa mu darí úspešne kráčať - dnes mu patrí najsledovanejší slovenský kanál na YouTube, kde ho sleduje viac ako 1,1 milióna fanúšikov. GoGo patrí k hlavným "celebritám" nastupujúcej generácie a je dôkazom toho, kam až to človek plný tvorivých síl môže dotiahnuť spomedzi štyroch stien svojej oranžovej detskej izby. Svoj príbeh zhrnul do pútavého rozprávania, v ktorom odhaľuje zákulisie svojej práce, úskalia, s ktorými sa musel vyrovnať, ale aj detaily z osobného života a ešte oveľa viac!

Daniel Sebastian Štrauch (Gogo) sa narodil 24. septembra 1996 v Bratislave. Je to slovenský youtuber a vloger. Bol jedným z prvých slovenských youtuberov a v súčasnosti je pokladaný za najznámejšieho slovenského youtubera. Momentálne má okolo 800 zverejnených videí. V roku 2013 sa umiestnil na 4. mieste vo vyhľadávaní na Youtube na slovenskom internete. Pri príležitosti 1 milióna odberov na jeho kanále GoGoManTV vydal 29. novembra 2015 videoklip MŸSLI.

Na to, že je obálka celá oranžová a nachádza sa na nej iba Gogova hlava sa mi prekvapivo páči. Na druhej strane, čo iné by na nej asi malo byť? V podstate si už ani neviem predstaviť, že by mala vyzerať inak.

V poslednej dobe sa na knižnom trhu strieda jeden boom za druhým. Kým jedno zapadá prachom, druhé zažíva veľký ošiaľ. Začalo to knihami, ktoré sú určené na ničenie (Wreck this journal, Mess...) a prešlo to k antistresovým omalovánkam a knihám vydávaných youtubermi. Nie je to tak dávno, čo sa na knižných pultoch objavila kniha Girl Online (Zoella) alebo The Pointless book (Alfie Deyes) od zahraničných youtuberov. Dnes sa však tohto trendu ujalo niekoľko ďalších youtuberov a medzi ne patrí aj slovenský youtuber Daniel Štrauch známy pod prezývkou Gogo.

Samozrejme, na ceste stretne človek niekoľko prekážok a je na ňom, ako sa s nimi vyrovná.
(str. 28)

Recenzia: Fiona Paulová - Temné vody | Jed

31. prosince 2015 v 13:42 | Marry
Názov knihy: Jed
Originálny názov: The Secret of the Eternal Rose 1: Venom
Séria: Temné vody
Diel: 1 z 3
Autorka knihy: Fiona Paul
Počet strán: 360 strán

Tajomstvá môžu byť mocné a smrteľne nebezpečné - ako jed!
Cassandra Caravellová patrí v renesančných Benátkach k spoločenskej elite. Má všetko, čo si len dievča môže želať: elegantné šaty, klenoty, pozvánky na tie najlepšie večierky a pekného bohatého snúbenca. Túži však po niečom inom. Po smrti svojich rodičov sa cíti ako v pasci, sama v meste vybudovanom na morskej lagúne, kde temný labyrint vodných kanálov šepká o úteku.
Potom však Cassandra narazí na mŕtve telo ženy s vyrytým krvavým písmenom X a postupne sa dostáva do nebezpečného sveta tajných spoločenstiev, kurtizán a zabijakov. Navyše sa zaľúbi do Falca, chudobného maliara so zvodným úsmevom... a zvykom dostávať sa do problémov.
Cassandra sa rozhodne vypátrať vraha mŕtvej ženy. Nájde ho skôr ako on ju? A zostane verná snúbencovi alebo podľahne citom k Falcovi, ktoré sa jej začínajú vymykať spod kontroly?

Fiona Paul je spisovateľka a pútnička so slobodným duchom. Vyštudovala psychológiu a pedagogiku. Precestovala celý svet a mnohé scény v knihe Jed boli inšpirované skúsenosťami z reálneho života (aj keď nechce prezradiť ktorými). Teraz žije v St. Louis v USA. Jej budúce plány zahŕňajú potápanie so žralokom bielym a písanie ďalších kníh.

Obálka podľa mňa určite zaujme. Verím, že ju tak nevnímam len ja. Nemôžem povedať, že by som ju hneď radila k tím najkrajším, ale krásna určite je.

Cassandra má všetko po čom ženy túžia. Jediné čo jej ku šťastiu chýba je láska, ktorú zatiaľ nenašla ani vo svojom snúbencovi. Keď však stretne Falca, zdá sa, že svoju lásku konečne našla. Má to však háčik - Falco je len chudobný maliar. A problémov akosi pribúda. Keď navštívi hrobku svojej mŕtvej priateľky zistí, že telo, ktoré sa v nej nachádza patrí inej žene. Spolu s Falcom sa snaží prísť na to, čo sa v Benátkach deje, avšak čím viac toho zisťuje, tým zamotanejšie sa to zdá byť. Čo ak za to môže niekto, koho veľmi dobre pozná? Alebo za tým stojí muž, ktorého miluje?

"V ľudskej prirodzenosti je báť sa mŕtvych, ale sú to práve živí ľudia, ktorí sú schopní nenávisti, zla a úplnej skazy."
(str. 4)

Recenzia: Lauren Beukesová - Dívka, která se třpytila

28. listopadu 2015 v 14:03 | Marry
Názov knihy: Dívka, která se třpytila
Originálny názov: The Shining Girls
Autorka knihy: Lauren Beukesová
Počet strán: 368

Harper získá v roce 1931 klíč od domu, který mu umožní cestovat časem. Nachází zde pokoj plný trofejí z vražd, které jednou spáchá - protože už je vlastně spáchal. Putuje časem od světové hospodářské krize třicátých let minulého století až po léta devadesátá a pronásleduje "zářící dívky", mladé inteligentní a nadějné ženy "s potenciálem". Pod dohledem je má od jejich dětství a zabíjí je až jako dospělé ženy. Vyprávění klouže dekádami tam a zpět. Vrah vedle těl zanechává obyčejné, ale přece zvláštní předměty a jiné trofeje si zase odnáší.
Kirby měla to štěstí, že Harperovo napadení přežila. Ví, že kromě toho, že se jedná o násilníka a psychopata, je na útočníkovi ještě něco zvláštního. Začne hledat další dívky, které však tolik štěstí neměly a podobná napadení nepřežily. S pomocí novinových výstřižků a rodin obětí pátrá po spojitostech s útočníkem a po jeho totožnosti. Jediného spojence nachází v novináři Danu Velasquezovi, který se jejím případem před léty zabýval. Kirby k němu přichází do redakce na stáž a jejich původně pracovní vztah se postupně začíná měnit v cosi osobnějšího.
Důkaz - Dům a jeho tajemství -, který Kirby nachází, se zdá neuvěřitelný. Ale pro dívku, která přežila vlastní smrt, není nic nemožné. Situace se mění v neprospěch Harpera, protože teď začne ona pronásledovat jeho. Tak dlouho dokud celou věc nedovede až do konce.

Lauren Beukesová sa narodila 5. júna roku 1976 v Johannesburgu. Píše romány, filmové aj televízne scenáre, venuje sa tvorbe dokumentov, komiksov a detských televíznych relácií. Podieľala sa na vzniku The Adventures of Pax Africa, prvého animovaného seriálu Juhoafrickej republiky. Príležitostne publiku v časopisoch, ako The Sunday Times, The Hollywood Reporter alebo Marie Claire. Za svoj román Zoo City obdržala cenu Arthur C. Clark Award a v súčasnej dobe pracuje na scenári podľa tejto knihy. Získala titul v odbore tvorivé písanie, ale za skutočnú školu života považuje svoje dvanásťročné pôsobenie ako novinárka na voľnej nohe. Baví ju pole dance a zoskoky padákom. S manželom a dcérou žije v juhoafrickom Kapskom Meste.

Obálka rozhodne patrí medzi tie, ktoré zaujmu na prvý pohľad. Pôsobí tajomne a to vás láka vziať ju do ruky.

Harper Curtis je sériový vrah s esom v rukáve. Vlastní kľúč od domu, vďaka ktorému môže cestovať časom. Táto schopnosť bráni polícií prísť na to, kto je vrahom "žiariacich" žien a Harperovi tak umožňuje v zabíjaní pokračovať. V roku 1974 však urobí chybu, keď si vyhliadne malú Kirby Mazrachiovú. Netuší, že jeho napadnutie prežije a už vôbec nie to, že by to mohlo viesť k jeho koncu. Príde Kirby na to, kto ju chcel zabiť skôr, než si ju vrah opäť nájde?

Nezáleží na tom, jak odejdete, konečný výsledek je vždy stejný.
(str. 55)

Recenzia: Julianna Baggottová - Splynutí

10. září 2015 v 11:45 | Marry
Názov knihy: Splynutí
Originálny názov: Fuse
Autorka knihy: Julianna Baggottová
Diel: 2 z 3
Počet strán: 512 strán
Dátum vydania: 21. 1. 2015

V druhé knize sledujeme další osudy Partridge a Pressie, kterým se spolu s jejich přáteli podařilo uniknout ze spárů Speciálních jednotek. Dobře ale vědí, že ještě nemají vyhráno. Jejich protivník sice utrpěl pár šrámů, ale jeho síla a odhodlání zůstaly nezlomené. Pokud jej mají porazit, bude je to něco stát.
Na scénu přichází tajemná dívka, která přináší vzkaz z Dómu: "Vraťte nám našeho syna, jinak zabijeme rukojmí." A první mrtví jasně dokazují, že jsou tato slova míněna zcela vážně. Partridge dobře ví, že to on je tím synem, jehož žádají zpět, ale také je mu jasné, že víc než o něj jim jde o obsah zkumavek, které dostal od své matky. Ty totiž skrývají důležitou složku léku na nemoc, na niž pomalu umírá jeho otec i další obyvatelé Dómu.
Aby ochránil nevinné, rozhodne se uposlechnout, i když se svým návratem vystavuje smrtelnému nebezpečí. To ale koneckonců hrozí i venku, protože Dóm má své cíle, a těch se jen tak nevzdá…

Obálka Splynutí je rovnako zaujímavá, ako obálka prvého dielu. Aj keď musím povedať, že mne osobne sa viac páčila práve obálka prvého dielu. Nič to nemení na veci, že oko na obálke pôsobí hypnotizujúco a tak k sebe pritiahne veľa zvedavcov.

Osud Partridga a Pressie je nevyspytateľný. V momente, keď sa zbavia jedného problému, niekoľko ďalších sa objaví. Dóm vypustí upravených pavúkov a v meste začnú umierať ľudia. Aby bolo všetkým jasné, čo sa deje, objaví sa dieťa s jasným vysvetlením. Partridge sa musí vrátiť späť do Dómu, inak budú vraždy pokračovať. Kým Partridge premýšľa nad správnym rozhodnutím, Pressia zisťuje, že niekde za hranicami, na úplne inom kontinente môžu byť ľudia, ktorí by im mohli pomôcť. Ale ako majú prežiť takú dlhú cestu, keď nebezpečenstvo číha za každým rohom? A čo bude, ak sa Partridge vráti späť do Dómu? Nakoniec by to mohlo byť jeho najlepšie rozhodnutie...

On chtěl znát pravdu o tomhle světě. Ona si přála znát jenom pravdu o sobě v tomhle světě.
(str. 74)

Recenzia: Ransom Riggs - Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

7. září 2015 v 14:17 | Marry

Názov knihy: Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti
Originálny názov: Miss Peregrine´s Home for Peculiar Children
Autor knihy: Ransom Riggs
Preklad: Bronislava Grygová
Počet strán: 358 strán
Väzba: pebná s prebalom

TAJEMNÝ OSTROV
OPUŠTĚNÝ SIROTČINEC
ZVLÁŠTNÍ SBÍRKA VELICE PODIVNÝCH FOTOGRAFIÍ

To vše čeká na odhalení v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, bizarním románu, kde děj a děsivé fotografie přinášejí jedinečná čtenářsky zážitek. Náš příběh začína hrůzostrašnou rodinnou tragédií, která přivede šestnáctiletého Jacoba na vzdálený ostrov u břehů Walesu, kde objevuje rozpadající se trosky sirotčince slečny Peregrinové pro podivné děti. Když Jacob bloumá jeho opuštěnými ložnicemi a chodbami, zjišťuje, že děti slečny Peregrinové nebyly jen podivné. Byly zřejmě nebezpečné. A třebaže to zní fantasticky - jsou možná stále naživu.

Ransom Riggs sa narodil na dvesto rokov starej farme v Marylande, kde chcel ako dieťa zostať a stať sa farmárom, v piatich rokoch sa však s rodičmi presťahoval na Floridu. V súčastnosti má svoj domov v kraji podivných detí - v Los Angeles. Dosiaľ stačil nazbierať diplomy na Kenyon College a na Fakulte filmovej a televíznej tvorby University of Southern California, oženiť sa a natočiť niekoľko cenami hodnotených krátkych filmov. Venuje sa blogovaniu a cestovaniu. Jeho eseje z ciest Strange Geographies nájdete na adrese mentalfloss.com alebo ransomriggs.com. Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti je jeho prvý román.

Obálka ma zaujala na prvý pohľad. Svojím spôsobom je divná, ale to predsa k tejto knihe úplne sedí. Najskôr som si myslela, že je škoda, že nie je farebnejšia, ale teraz viem, že je dokonalá. V skutočnosti totižto vyzerá lepšie než na obrázku.

Jacob Portman je úplne obyčajný chlapec. Žije s rodičmi na Floride a jeho najlepším priateľom je jeho dedko Abraham. Ten ho počas dospievania zásoboval príbehmi o deťoch, ktoré sú divné a údajne aj skutočné. Príbehy o divných deťoch, ktoré počas druhej svetovej vojny žili v sirotinci Jacoba úplne pohltili. Keď však jeho dedko náhle zomrie, rozhodne sa zistiť, či sú jeho príbehy naozaj pravdivé. Aby si overil, že jeho milovaný dedko nebol blázon, vydáva sa na ostrov, kde akoby zastal čas - do Cairnholmu.

Ještě fantastištější byly jeho příběhy o životě ve velšském sirotčinci. Bylo to čarovné místo, říkal, které vzniklo, aby ochraňovalo děti před netvory, na ostrově, kde každý den svítilo slunce a nikdo nikdy neonemocněl ani neumřel. Všichni žili společně ve velkém domě, který chránil starý moudrý pták - anebo tak nějak to vyprávěl. Ovšem, jak jsem rostl, začal jsem pochybovat.
(str. 11)

Recenzia: Jennifer Donnelly - WaterFire saga | Modré hlubiny

6. září 2015 v 19:10 | Marry
Názov knihy: Modré hlubiny
Originálny názov: Deep Blue
Autorka knihy: Jennifer Donnelly
Séria: WaterFire saga
Diel: 1. diel
Dátum vydania: 14. 07. 2015
Vydalo vydavateľstvo: Egmont

Serafina, dcera královny Miromaru, vyrůstá s neochvějnou jistotou - a zároveň celoživotním břemenem - že se jednoho dne stane vládkyní nejstarší podmořské říše. Zároveň ji však pronásledují podivné sny, které předpovídají návrat starého zla. Temné předtuchy se potvrdí, když Serafininu matku zasáhne vražedný šíp. Celá říše se ocitá v chaosu a Serafina na sebe musí vzít nelehký úkol: najít toho, kdo velí útočníkům, a zabránit válce mezi podmořskými národy. Pátrání ji zavede mezi další mořské panny, které pocházejí ze šesti různých vod. Uzavřou spolu neporušitelnou sesterskou dohodu a vydají se do boje proti temným silám, jež ohrožují existenci celého světa.

Jennifer Donnelly je americká spisovateľka, ktorá píše pre mládež a dospelých. Narodila sa 16. augusta 1963 v Port Chester v New Yorku. Navštevovala University of Rochester, odbor anglická literatúra a európske dejiny. Tiež navštevovala univerzitu v Londíne, v Anglicku. V súčastnosti žije v New Yorku s manželom a dcérou.
Je známa hlavne vďaka svojmu historickému románu Northern Light a trilógie The Tea Rose.
Viac sa o autorke dozviete v TOMTO článku!

Obálka je úplne nádherná. Keď som ju videla prvý raz, hovorím si: "Morská panna, to je úžasné." No, nie je?
Zaujíma vás, ako vznikla obálka tejto knihy? Pozrite si TENTO článok!

Mladá morská panna Serafina má strach z jednej dlho očakávanej udalosti. A to z obradu Dokimi, na ktorom musí dokázať, že je pokrvnou dcérou Merevy a právoplatnou dedičkou miromarského trónu. Má strach zo zlyhania a z toho, že musí zložiť zásnubnú prísahu princovi, ktorý ju zrejme ani nemá rád. To však ešte netuší, že to najhoršie ešte len príde. Niekto totižto počas obradu napadne Miromar a začne zabíjať jej ľud. Serafina nielen že príde o rodinu, ale musí opustiť aj svoj domov. Jediná osoba, ktorá jej zostala je jej najlepšia priateľka Nejla. Spolu musia zistiť čo sa stalo a pripraviť sa na boj, ktorý ich čaká.

"Mysli, Serafino, mysli. Panování je jako šachová hra. Nebezpečí hrozí ze všech stran - od pěšáka stejně jako od královny. Musíš hrát s celou šachovnicí, nejen s jednou figurkou. Za pár hodin budeš prohlášena právoplatnou dědičkou miromarského trůnu. Musíš se naučit přemýšlet!"
"Ale já přemýšlím! Při všech bozích, mami! Proč jsi na mě vždycky tak tvrdá?" vykřikla Serafina.
"Protože tvoji nepřátelé budou tisíckrát tvrdší!" vyhrkla Izabela.
(str. 20)

Recenzia: Lili St. Crow - Andělé noci

28. července 2015 v 21:34 | Marry
Názov knihy: Andělé noci
Originálny názov: Strange Angels
Autorka knihy: Lili St. Crow
Preložila: Gisela Kubrichtová
Počet strán: 272 strán
Vydalo vydavateľstvo: BB/art

Skutočný svet je plný hrôz. Len sa opýtajte šestnásťročnej osirelej Dru Andersonovej, drsňáčky, ktorá sama dala dole slušnú porciu zloduchov. Je ozbrojená, nebezpečná a pripravená najskôr zabíjať a až potom sa pýtať. Takže jej chvíľu potrvá, než príde na to, komu môže dôverovať ...
Dru Andersonová je "divná", kam až jej pamäť siaha. Cestuje s otcom od mesta k mestu a loví strašidelné nočné potvory. Je to zvláštny život, ale dobrý - kým všetko nevybuchne v ľadovom, schátralom meste v Dakote, keď sa jej kuchynskými dverami vláme do domu hladný zombie. Osamotená a k smrti vydesená Dru sa ocitne v pasci, a bude potrebovať všetok svoj dôvtip a skúsenosti získané pri tréningu, aby vyviazla živá. Príšery sa rozhodli oplatiť svojim prenasledovateľom rovnakú mincu, a tentoraz je na programe dňa Dru. Šanca na prežitie? Mizivá až žiadna. Ak nevydrží do svitania, je po všetkom ...

Lili St. Crow je pseudonym americkej autorky Lilith Saintcrow (1976), ktorá napísala cez dvadsať románov. Kniha Andělé noci je prvý diel z päťdielnej série pre mládež. Spisovateľka žije vo Washingtone so svojím manželom a deťmi, v domácnosti plnej mačiek. Navštívte jej stránku www.lilistcrow.com a dozviete sa viac.

Obálka knihy je podľa mňa vydarená. Trochu som sa obávala toho, aby mi po čase neprišla slečna na nej nesympatická, ale našťastie sa tak nestalo. Dokonca mi nevadí ani jej "drsný" pohľad, ktorý hovorí "pohni sa a zabijem ťa"... Čo sa mi však nepáči je text. Konkrétne ten spodný, pretože to čo sa tam píše, nie je tak celkom pravda...

Šestnásťročná Dru Andersonová žije iba so svojím otcom, ktorý po nociach loví príšery, o ktorých nemajú ľudia ani šajnu. Každú chvíľu sa sťahujú z mesta do mesta, no Dakote sa "púť" Dru náhle skončí. Jej otec sa totižto nevrátil z lovu. No, v skutočnosti sa vrátil, ale už to nebol on. Bola z neho chodiaca mŕtvola a chúďa Dru ho musela zneškodniť. Následne pred ňou stál veľký otáznik. Čo bude teraz robiť?

Recenzia: Maggie Stiefvaterová - Havraní bratrstvo | Osudný polibek

27. července 2015 v 21:06 | Marry
Názov knihy: Osudný polibek
Autorka knihy: Maggie Stiefvaterová
Séria: Havraní bratrstvo
Diel: 1/3
Originálny názov: The Raven Boys
Počet strán: 332 strán
Vydalo vydavateľstvo: Argo

Lila Sargentová se narodila do rodiny vědem, jasnovidek a vykladaček karet působících v malém městečku ve Virginii. Sama sice žádne okultní schopnosti nemá, dokáže však pouhou svou přítomností tvýraznit vídění druhých.
Od své matky odjakživa slýchala, že pokud políbí svou pravou lásku, dotyčný zemře. Proto se rozhodla, že se raději nikdy líbat nebude, a už vůbec ne s nikým z Havraního bratrstva, jak v jejich městě přezdívají studentům místní elitní školy.
K nim patří také zámožný Gansey. Osudy obou hrdinů se prolnou jedné noci, kdy Lila pomáha tetě navázat spojení s dušemi lidí, kteří do roka a do dne zemřou. K jejjímu překvapení je mezi nimi i Ganseyho duch.
Od té chvíle se mladík do jejího života stále víc a víc vplétá. A nejen on, i jeho přátelé - ponurý a výbušný Ronan, richý a nenápadný Noah, sympatický a hezký Adam. Všichni společně pátrají po geomantické linii, na níž by měl podle pověsti odpočívat bájný král Glendower a sním i pohádkové bohatství. Jenomže o Glendowera se zajíma ješté někdo jiný... V městečku se tak pomalu rozpoutává smršť nečekaných a děsivých událostí.

Maggie Stiefvaterová je uznávaná americká spisovateľka, zameriavajúca sa najmä na fantasy pre dospievajúcich. Narodila sa v roku 1981 vo Virgínii, kde dodnes žije so svojím manželom, dvoma deťmi, dvoma psami a jednou mačkou. Svoj prvý veľký úspech slávila v roku 2009, keď vyšiel jej román Mrazenie, prvá časť trilógie Vlci z Mercy Falls, ktorý sa dlhú dobu držal na popredných miestach rebríčka najpredávanejších kníh. Nasledovalo pokračovanie Váhanie a Splynutie. V roku 2011 Stiefvaterová vydala román V znamení Škorpióna, ktorý je vystavaný na bájach o rýchlych, nádherných, ale nebezpečných vodných koňoch.
Román Havraní bratstvo - Osudný polibek je prvou časťou novej tetralógie.
Okrem písania sa Maggie venuje hre na niekoľko hudobných nástrojov (napr. gajdy, harfu alebo klavír), miluje tiež čítanie a staré autá.

Obálka vyzerá zaujímavo. Mňa zaujala okamžite, aj keď väčší záujem som dostala po tom, čo som si všimla, kto knihu napísal. Stiefvaterovú skrátka zbožňujem!

Lila žije v dome s niekoľkými vešticami a svojou prítomnosťou zosilňuje rôzne magické schopnosti. Gansey dostal druhú šancu na život a odvtedy pátra po bájnom kráľovi Glendowerovi. Ich cesty sa navzájom pretnú a už nič nie je, ako bývalo. Na to sa deje príliš veľa čudných vecí. Vznikajú však nové priateľstvá pre ktoré sa možno oplatí riskovať. Záleží však na tom, čo sú ochotný obetovať.