Recenzia: Kiera Cass - Následníčka

29. července 2016 v 13:43 | Marry
Názov knihy: Následníčka
Originálny názov: The Heir
Autorka knihy: Kiera Cass
Jazyk: slovenský
Počet strán: 280 strán

Princezná Eadlyn už odmalička počúvala nekonečný príbeh o tom, ako sa jej mama s ockom zoznámili. Pred dvadsiatimi rokmi sa America Singerová zúčastnila Selekcie a získala si srdce princa Maxona. Odvtedy žili spolu šťastne... Pre Eadlyn bol ich romantický príbeh len rozprávkou. Netúžila ho napodobniť.
Ako princezná si však nemôže robiť, čo chce. Neutečie pred vlastnou Selekciou - aj keď urputne namieta.
Nečaká, že sa jej príbeh skončí romanticky. Možno sa však jednému mužovi podarí zmocniť sa jej srdca... a možno zistí, že jej "šťastne a naveky" nie je len tajným želaním.

Kiera Cassová vyštudovala históriu na Radford University. Vyrastala v Južnej Karolíne a teraz žije spolu s rodinou v Blackburgu vo Virgínii. Miluje tanec, knihy, natáčanie videí a je nezdravé množstvo tortičiek.
Viac o jej knihách, videách a milovaných tortách sa dozviete na www.kieracass.com.

Na obálky tejto série sa dokážem pozerať celé hodiny. Ani si neviem predstaviť, že by mali byť iné. Sú nádherné.

Po príbehu lásky Americi a Maxona je tu ich dcéra, princezná Eadlyn, so svojím vlastným príbehom. Kráľ Maxon síce dokázal zrušiť kasty, no aj napriek tomu ľudia nie sú stále spokojný. Situáciu by mohla aspoň na čas zachrániť Eadlyn a tak sa začína úplne nová Selekcia. 35 mužov zabojuje o ruku budúcej kráľovnej.

Recenzia: Ransom Riggs - Podivné město

19. července 2016 v 16:15 | Marry
Názov knihy: Podivné město
Originálny názov: Hollow City
Autor: Ransom Riggs
Séria: Sirotčinec slečny Peregrinové
Počet strán: 424 strán

Deset podivných detí prchá před armádou obludných monster. A pomoci jim může jen jediný člověk - jenže ten je uvězněn v těle ptáka.
Mimořádná pouť, která začala v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, pokračuje. Jacob Portman se vydáva se svými novými přáteli na cestu do Londýna, podivného hlavného města celého světa. Doufají, že zde naleznou lék pro svou milovanou ředitelku, slečnu Peregrinovou. Jenže ve městě ničeném válkou číhají nečekaná překvapení na každém rohu. A než Jacob dovede podivné děti do bezpečí, musí učinit důležité rozhodnutí, které se týka jeho lásky k Emmě Bloomové.

Ransom Riggs sa narodil na dvesto rokov starej farme v Marylande, kde chcel ako dieťa zostať a stať sa farmárom, v piatich rokoch sa však s rodičmi presťahoval na Floridu. V súčasnosti má svoj domov v kraji podivných detí - v Los Angeles. Dosiaľ stačil nazbierať diplomy na Kenyon Collage a na Fakulte filmovej a televíznej tvorby University of Southern California, oženiť sa a natočiť niekoľko cenami hodnotených krátkych filmov. Venuje sa blogovaniu a cestovaniu. Jeho eseje z ciest Strange Geographies nájdete na adrese mentalfloss.com alebo ransomriggs.com.

Obálka druhého dielu tejto série je rovnako divná, ako predchádzajúca. Sú zaujímavé a ide z nich zvláštna, strašidelná atmosféra. Obe ich zbožňujem!

Po tom, ako boli podivné deti nútené opustiť svoj domov, musia nájsť bezpečné miesto, kde by si mohli aspoň na chvíľu odpočinúť. Času na oddych však nemajú veľa, pretože sa musia ponáhľať pomôcť svojej obľúbenej riaditeľke slečne Peregrinovej. Aby sa mohla opäť premeniť, musia sa vydať do Londýna hľadať ďalšiu ymbrynku, ktorá jej pomôže. Ich cesta ale nebude jednoduchá. Okrem toho, že stretnú ďalšie podivné bytosti, ich nepriatelia ich neprestávajú prenasledovať.

Recenzia: Kiera Cass - Prvá

19. července 2016 v 11:02 | Marry
Názov knihy: Prvá
Originálny názov: The One
Autorka knihy: Kiera Cass
Jazyk: slovenský
Počet strán: 282 strán

Selekcia sa blíži k záveru a v súťaži zostali len štyri dievčatá. America je pevne rozhodnutá získať Maxona pre seba. Hrozba za bránami paláca narastá a America si uvedomuje, že aj jej rodina je vo vážnom nebezpečenstve. Rozhodne sa preto s rebelmi vyjednávať. Pri nebezpečnej misii ju postrelia a udalosti sa vymknú spod kontroly. Tým sa však prekvapenia nekončia.
America si uvedomí, ako ľahko môže všetko stratiť a ako ťažko bude musieť o svoju budúcnosť bojovať.

Myslím, že k obálke sa veľmi vyjadrovať nemusím. Už v recenziách na predchádzajúce diely som písala, ako veľmi sa mi páčia. Tento názor som nezmenila. A zrejme ani nezmením.

Selekcia sa pomaly, ale isto blíži ku koncu, čo znamená, že Maxon si musí zo štyroch kandidátok vybrať svoju ženu, z ktorej sa stane budúca kráľovná. America sa stále nevie rozhodnúť, čo cíti k princovi a neuľahčuje jej to ani fakt, že nablízku je Aspen, ktorý ju neustále "obletuje". Napriek tomu, že všetci asi dobre vieme, ako selekcia dopadne, tento príbeh si zamilujete!

Recenzia: Vladimíra Šebová - Insomnia

13. července 2016 v 17:20 | Marry
Názov knihy: Insomnia
Autorka knihy: Vladimíra Šebová
Jazyk: slovenský
Počet strán: 321 strán
Vydalo vydavateľstvo: Citadella

"Čo ak by ste nikdy nemuseli spať?
Snažím sa žiť normálny život, verte mi. Cez deň mi to ide. Rozdávam úsmevy, podpisy a zmluvy na nové knihy. Keď ale večer všetci odídu do sveta, v ktorom pre mňa nie je miesto, musím si nájsť nejakú zábavu... 25 rokov bez spánku... Viete si to predstaviť? Čo by ste robili so všetkým tým časom vy?
Len pred pár dňami som zistila, že nie som jediná. Stretla som ďalších nespiacich ľudí - insomnikov. Prijali ma do ich tajného klubu. Jedinou podmienkou je, že o insomnii musím mlčať.
Niečo ale nie je v poriadku. Niekto ma sleduje. Je to kvôli insomnii? Alebo mi dochádza čas tak, ako mi to kedysi predpovedali?
Pôjdete so mnou?"
Sara Nickson je mladá spisovateľka žijúca v Londýne, ktorá trpí totálnou insomniou - nikdy nespí. Zatiaľ čo je jej kariéra rozbehnutá, v osobnom živote sa jej nedarí. Všetko sa zmení, keď sa jej pokúsi niekto ublížiť a ona je nútená vyhľadať cudzinca, ktorého už mesiace sleduje. Ten jej povie pravdu, ktorá zmení jej život navždy.

Vladimíra Šebová sa písaniu začala venovať na základnej škole, kedy založila triedny časopis a pripravila niekoľko krátkych divadelných hier. Pôsobila ako šéfredaktorka dvoch magazínov a napísala niekoľko stoviek článkov na tému osobného rozvoja a motivácie. Je autorkou ďalších kníh a pomôcok pre lepší život a venuje sa tiež zdravému životnému štýlu.

Kniha ma zaujala svojou zaujímavou obálkou. Vďaka nej som zbystrila a prečítala si anotáciu. Nakoniec som zistila, že sa neviem dočkať, kedy si knihu prečítam.

Sara je mladá, úspešná spisovateľka, ktorá by mohla viesť úplne normálny život. Ale nevedie. Kým cez deň buduje svoju kariéru a robí dobrý dojem na ľudí okolo nej, v noci robí presný opak. Za nejeden jej nočný výstrelok by ju mohli zatvoriť do väzenia. Lenže ona nie je nejaká obyčajná kriminálnička. Je proste len insomnikom - nikdy nespí. Musí sa predsa nejako zabávať keď všetci spia, nie? Vlastne, nie všetci...

Recenzia: Fiona Paulová - Temné vody | Špaček

6. července 2016 v 11:36 | Marry
Názov knihy: Špaček
Originálny názov: Starling
Séria: Temné vody
Autorka knihy: Fiona Paulová
Počet strán: 256 strán
Jazyk: český, slovenský
Vydalo vydavateľstvo: Egmont

Nič nie je nebezpečnejšie, ako veľké tajomstvo. Cass a Luca sú na úteku pred zákonom a Rádom večnej ruže. Keď sa rozdelia, aby získali jediný dôkaz, ktorý ich môže zachrániť, sú ich životy a láska rozorvané na kusy priateľmi, ktorí ich nenávidia, a nepriateľmi, ktorí ich chcú zabiť. Keď sa Cass ocitne v osídlach zvrhlého rádu, znova prichádza Falco ako jediná nádej na slobodu. Ukáže sa však, že Luca má svoj vlastný šokujúci plán. V napínavom závere trilógie Temné vody sa Cass musí postaviť rádu a raz navždy rozhodnúť o svojom osude. Kto poletí vedľa nej, až konečne nájde krídla?

Fiona Paul je spisovateľka a pútnička so slobodným duchom. Vyštudovala psychológiu a pedagogiku. Precestovala celý svet a mnohé scény v knihe Jed boli inšpirované skúsenosťami z reálneho života (aj keď nechce prezradiť ktorými). Teraz žije v St. Louis v USA. Jej budúce plány zahŕňajú potápanie so žralokom bielym a písanie ďalších kníh.

Veľa ľudí tvrdí, že české obálky tejto série nie sú nič moc. Ale viete, sto ľudí, sto chutí. Pravdaže, originálne obálky sú super, ale to isté si myslím aj o českých. A obálka posledného dielu sa mi z nich páči asi najviac.

Po tom ako Cass zachránila Lucu z väzenia, nezostáva im nič iné, ako sa schovávať. Nie však nadlho. Aby mohli slobodne žiť, musia nájsť Knihu večnej ruže - jediný dôkaz o ich nevine. Ak chcú, aby sa im to podarilo, musia si veriť. Keď sa však opäť objaví Falco, cesta Cassandy a Lucu sa rozdelí. Nájde Cassandra spôsob, ako napraviť svoje chyby skôr, ako ich niekto využije?

Recenzia: Alyson Noel - Hľadači duší | Osud

27. června 2016 v 20:28 | Marry
Názov knihy: Osud
Séria: Hľadači duší
Originálny názov: Fated
Autorka knihy: Alyson Noel
Počet strán: 368 strán
Jazyk: slovesnký

Daire Santosová asi nemá všetkých päť pokope. Posmievajú sa jej havrany, prenasledujú ju zvláštne žiariaci ľudia, čas sa okolo nej bez varovania zastavuje a v snoch ju máta neuveriteľne nádherný chlapec s nebesky modrými očami. Dairina matka sa bojí o mentálne zdravie svojej dcéry, a tak ju posiela k starej mame, ktorú nikdy v živote nestretla. K žene, ktorá v jej predstavách a snoch rozozná volanie jej osudu. Daire je totiž Hľadačka duší, dokáže prechádzať svetom živých i mŕtvych. V zabudnutej dedine v Novom Mexiku sa Daire vydáva na cestu za svojím mystickým dedičstvom. Celý jej svet sa otriasa, keď stretne Dacea - chlapca zo svojich snov. A je len na Daire, aby zistila, či je Dace ten, s ktorým ju spojil osud, alebo je spojencom nepriateľa, ktorého je jej súdené zničiť.

Alyson Noel sa narodila 3. decembra 1965. S manželom žije v Kalifornii. Jej najobľúbenejším mestom je Paríž, a keby mohla cestovať v čase, chcela by žiť v renesančnej Florencii - ale len ak by si mohla so sebou vziať modernú kúpeľňu. Žila na gréckom ostrove Mykonos a dlhé roky pracovala ako letuška, až sa napokon odhodlala a dopísala svoj prvý román, na ktorom s prestávkami pracovala 16 rokov. Je autorkou celosvetovej úspešnej šesťdielnej série Nesmrteľní, ktorá vychádza v 35 krajinách a uchvátila srdcia miliónov čitateľov. Okrem toho je autorkou série Život Riley Bloomovej a šiestich románov.

Obálka tejto knihy určite ulahodí viac ako jej samotný obsah. Vďaka nej som si všimla knihu v kníhkupectve takmer okamžite. Presne toto je ale ten prípad kedy platí, že pekná obálka neznamená dobrý príbeh.

Daire je dievča, ktoré nemá skutočný domov. Jej matka pracuje ako maskérka pre filmový štáb a preto neustále cestujú z jedného miesta na druhé. Jedného dňa však Daire zastihnú "halucinácie" a všetci si myslia, že sa zbláznila. Vtedy sa objavuje jej stará mama, jediná osoba, ktorá jej údajne dokáže pomôcť. Daire nie je blázon. Je Hľadačka duší. Ale čo to vlastne znamená?

Recenzia: Madeleine Rouxová - Sanctum

13. června 2016 v 21:08 | Marry
Názov knihy: Sanctum
Originálny názov: Sanctum
Autorka knihy: Madeleine Rouxová

Dan, Abby a Jordan, které známe z knihy Asylum, se snaží zapomenout na to, co prožili na letní přípravce v New Hampshire College. Hrůzné zážitky je pronásledují ve snech i v každodenním životě, ač si nepřejí nic víc než zapomenout. Leč neúspěšně. Někdo (či něco?) je kontaktuje (příznačně prostřednictvím moderních technologií, ale i "staromódní" poštou) a dává najevo, že "ještě není konec". Danovi se do rukou dostává část fotografie, která vytvoří jeden celek s bizarními černobílými snímky, které již dříve dostali Jordan a Abby. Jordan vyluští význam čísel na rubu fotografie - jedná se o souřadnice míst v Camfordu, městečku, v němž sídlí kampus NHC. A je jasné, co musí následovat!
Trojice přátel se vrací na známá místa, aby odhalila tajemství, které, jak doufají, je jednou provždy osvobodí od minulosti. Odlupují jednotlivé vrstvy záhady jako cibuli (a občas je to skutečně i k pláči!), aby zjistili… Ale to už je na čtenářích.
Napínavé pokračování knihy Asylum vás zavede na známá místa, ale ukáže je v novém světle. Vyprávění je opět ozvláštněno dobovými fotografiemi, které pomáhají navodit atmosféru, kdy se tři přátelé pohybují na tenké hranici mezi minulostí a současností, genialitou a šílenstvím.

Madeleine sa narodila v Minnesote, teraz žije a pracuje vo Wisconsine. Získala bakalársky titul na Beloit College v roku 2008 (odbor tvorivé písanie a herectvo). Na jar roku 2009 Madeleine dokončila s vyznamenaním Beloit College, navrhovanie, písanie a prezentáciu historického románu a beletrie.
Okrem knihy Asylum a Sanctum vydala ďalšie dva romány - Allison Hewitt je v pasci (Allison Hewitt Is Trapped, 2011) a Saddie Walker je v úzkych (Saddie Walker Is Stranded, 2012). Jej knihy sa predávajú nielen v USA, ale tiež v Británii, Francúzsku, Austrálii a na Tchaj-wane. Na internete sa s ňou môžete stretnúť na adrese madeleine-roux.com.

Obálka tejto knihy zaujme a vystraší zároveň. Ani sa tomu nečudujem, veď rovnako to bolo aj pri knihe Asylum. A presne to knihu vystihuje. Okrem toho, že obálka krásne ladí s obálkou prvého dielu, naženie vám husiu kožu a vám sa to bude páčiť. Veď kto by sa nechcel báť?

Dan sa s priateľmi snaží zabudnúť na udalosti z letnej školy, ale čím viac sa o to snaží, tým ťažšie to pre neho je. Brookline už síce opustili, to však neznamená, že sa všetko vráti do starých koľají. Všetci traja dostali fotky, ktoré jasne naznačujú, že ešte nič neskončilo. A tak sa opäť musia vrátiť na miesto, ktoré ich spojilo, aby našli odpovede na mnohé nezodpovedané otázky.

Recenzia: Karen Marie Moning - Horečka Dananů

5. června 2016 v 18:27 | Marry
Názov knihy: Horečka Dananů
Originálny názov: Faefever
Autorka knihy: Karen Marie Moning
Počet strán: 432 strán

Kniha přibližuje další osudy MacKayly Laneové, dívky z malého jižanského města, jejíž bezstarostný život končí ve chvíli, kdy v Dublinu najdou tělo její mrtvé sestry a ona se rozhodne vypátrat jejího vraha. Vyráží do Irska, kde chce mimo jiné najít záhadnou knihu, o níž se zmínila sestra v poslední zprávě. Setkává se s tajemným Jerichem Barronsem a záhadnými bytostmi z tisíce let staré říše Dananů, která dlouho existovala vedle světa lidí, ale nyní jej začíná ohrožovat. Zabředá do složitého přediva vztahů a postupně si stále jasněji uvědomuje svou zodpovědnost v boji za zachování lidského rodu. Se střídavými úspěchy odolává nástrahám sil zla a snaží se najít nové spojence, neboť si uvědomuje, že sama nemá naději na úspěch.
Na počátku třetího dílu potkáváme Mac nedlouho poté, co s Barronsovou pomocí unikla z podzemního vězení jednoho ze svých úhlavních nepřátel. Nyní již sice ví, kdo zabil její sestru Alinu - nebo si to alespoň myslí -, nijak ji to však nepřibližuje vytoužené pomstě. Snaží se získat další informace o světě Dananů a usiluje o jejich posvátné nástroje moci. Proniká stále hlouběji pod povrch, ale otázek, na které nezná odpověď, neubývá. Spíše naopak. Mac rozvíjí své schopnosti a dozvídá se víc o postavách z předchozích dílů, zejména vládkyni vidoucích Roweně a nebezpečně přitažlivém V'lanovi. Horečka Dananů je plná akce a napětí, ale také erotických scén, na jejichž pozadí pokračuje boj mezi dobrem a zlem.

Karen Marie Moning je autorkou dvanástich úspešných románov, z ktorých mnohé sa dostali na prvé miesto rebríčka najpredávanejších kníh New York Times, a je držiteľkou prestížnej ceny RITA, udeľovanej v trinástich kategóriách romantickej literatúry. Jej knihy boli preložené do 21 jazykov a získali si srdcia fanúšikov po celom svete. Do povedomia čitateľov sa zapísala príbehmi zo škótskej vysočiny, ale postupne ju začala stále viac zaujímať keltská mytológia. Z dedinského prostredia sa presunula do írskeho Dublinu a do sveta tajomných Dananov, dávneho národa nesmrteľných bytostí, ktoré žijú tisíce rokov nepozorovane po boku ľudí. So svojím manželom žije striedavo v horách Georgie a na floridských plážach.

K obálke v podstate nemám žiadne pripomienky, len toľko, že najviac sa mi páči obálka prvého dielu. Ale inak som rada, že spolu všetky tri krásne ladia.

MacKayla Laneová má neustále nejaké problémy. Že je ešte stále nažive má jeden dôvod. Vlastne dva - Jericho Barrons a V´lane. Jeden je dananský princ a o druhom nevie vôbec nič. Obaja ju však potrebujú, pretože vďaka svojím schopnostiam dokáže nájsť Sinsar Dubh - knihu, po ktorej túžia nielen oni dvaja. Mac má ale aj iné záujmy. Do Dublinu prišla hlavne preto, aby našla vraha svojej sestry a pomstila ju. Ako má ale dosiahnuť svoj cieľ, keď nevie komu má veriť? A čo je horšie, zdá sa, že na obzore je väčší problém ako pomsta.

Recenzia: Julianna Baggottová - Oheň

7. května 2016 v 23:02 | Marry
Názov knihy: Oheň
Originálny názov: Burn
Autorka knihy: Julianna Baggottová
Diel: 3 z 3
Počet strán: 438 strán

Po otcově smrti se Partridge ujímá vlády v Dómu, jednom z posledních útočišť v jinak zničené pustině, jíž se Země stala. Původně si mladý muž předsevzal, že Čistým odhalí všechny otcovy lži, svrhne nelítostný řád Dómu a sjednotí jeho obyvatele se znetvořenými Starými žijícími za jeho silnými zdmi. Jenomže s ohromnou mocí, kterou má nyní v rukou, je vše mnohem složitější a potenciálně nebezpečnější, než si kdy vůbec dokázal představit.
Skupina přeživších Starých se vydává na mimořádně náročnou cestu k Dómu. Pressia získala klíč ke spáse, a když se jí podaří ho dopravit až do Dómu, Staří se snad vyléčí a všechny hrůzy se již stanou minulostí. Jenomže Bradwell tak snadno odpouštět nedokáže a navzdory Pressiiným prosbám je odhodlán zničit Dóm a potrestat jeho obyvatele za to, že se podíleli na zkáze okolního světa. Bývalý vůdce rebelů El Capitan stojí na Pressiině straně a chce zachránit tolik lidských životů, kolik to jen půjde, ale je pro něj mimořádně náročné se vypořádat se svou temnou minulostí plnou násilí.
Bývalí spojenci a přátelé se stávají možnými nepřáteli na život a na smrt - a osud světa je nejistější než kdy dřív. Zřítí se lidstvo do záhuby? Nebo z všudypřítomného popela přece jenom vyvstane nový svět?

Obálka knihy opäť ladí s predchádzajúcimi dielmi a mne sa to páči. Zo všetkých troch sa mi ale najviac páči obálka prvého dielu.

Partridge prebral po svojom otcovi velenie Dómu a Pressia má látku, ktorá môže pomôcť ľuďom. Zdá sa, že nakoniec by sa mohlo všetko vyriešiť. Zdanie však klame. Ani jeden z nich nevie, čo všetko sa ešte môže pokaziť...

Věděl, jak bude vypadat konec. Viděl ho skoro stejně zřetelně jako předtím začátek.
(str. 7)

Recenzia: Fiona Paulová - Temné vody 2 | Belladonna

6. února 2016 v 20:45 | Marry
Názov knihy: Belladonna
Autorka knihy: Fiona Paulová
Séria: Temné vody
Diel: 2 z 3
Počet strán: 280 strán
Jazyk: slovenský

Cassandra Caravellová sa snaží zabudnúť na Falca, nespútaného maliara, ktorý jej zlomil srdce, a znova sa zbližuje so svojím snúbencom Lucom. Lenže zdá sa, že aj Luca má svoje tajomstvá. Keď ho uprostred noci zatknú a odvedú vojaci, Cassandra sa opäť ocitá v neistote. Aby Lucu zachránila, musí za každú cenu nájsť Knihu večnej ruže - jediný dôkaz toho, že je nevinný.
Tak sa začína Cassandrin výlet do Florencie, mesta, kde si obyvatelia šepkajú o upíroch a kde sa odohrávajú čudné večierky a tajné schôdzky Rádu večnej ruže. A čaká ju aj ďalšie stretnutie s Falcom, ktorý pracuje pre mrazivo krásnu vodkyňu Rádu, samotnú Belladonnu.
Pozná tentoraz Cassandra pravdu, keď sa nechá viesť svojím srdcom? Lenže nič nie je také, ako sa zdá, a pravda môže byť tým najsmrteľnejším jedom.

Ak porovnám obálku Jedu (prvého dielu) a Belladonny, musím poznamenať, že táto sa mi páčia ešte viac. ;)

Po Falcovom odchode z Benátok sa Cassandra snaží zabudnúť na všetko, čo spolu prežili a svoju pozornosť sústredí na svojho snúbenca Lucu. Keď sa však Luca dostane do problémov zdá sa, že Cass jediná mu môže nejako pomôcť. Aby ho zachránila, musí sa vydať do Florencie, kde ju čaká hneď niekoľko nepríjemností. A tiež Falco. Aj keď zistí, čo pre Lucovu záchranu musí urobiť, nič nevychádza podľa jej plánu.

Nikto nemôže dosiahnuť nič veľké, bez toho aby nedal do stávky voj život.
(str. 257)