Recenzia: Eden Maguire – Krásni a mŕtvi | Jonas

15. června 2013 v 18:14 | Marry
Názov knihy: Jonas
Séria: Krásni a mŕtvi
Autorka knihy: Eden Maguire
Počet strán: 272

Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým.
V priebehu jedného roka zomrú za zvláštnych okolností štyria krásni mladí ľudia, študenti ellertonskej strednej školy. Jonas, Arizona, Summer a Phoenix. Tá posledná smrť zasiahne Darinu najviac. Bol to jej chlapec, jej veľká, najväčšia láska...
Je Darinino stretnutie s Krásnymi mŕtvymi skutočné? Čo znamenajú tie anjelské krídla, ktoré vidí, počuje a ktoré nakoniec sama dostáva?
Jonas zomrel ako prvý, zabil sa na motorke. Je tu však toľko nezodpovedaných otázok.... Rovnako ako ostatní sa vracia do sveta živých z limbu, čakárne, kam prichádzajú duše zomretých, aby na ne našiel odpoveď.
Darina je jediná, kto môže Krásnym mŕtvym pomôcť.

Eden Maguire žije striedavo vo Veľkej Británii a Spojených štátoch. Okrem literatúry sa zaujíma o nadprirodzeno a temné stránky života. Voľný čas trávi zo všetkého najradšej v prírode, predovšetkým u svojich priateľov na ranči v Colorade. Sama k tomu hovorí: "Posaďte ma na koňa a nasmerujte ma k najbližšej vrchu - tam je môj súkromný raj." Na opustenej coloradskej farme taktiež našla inšpiráciu pre svoju tetralógiu Krásni mŕtvi, ktorá vyšla v origináli v rokoch 2009-2010 a stala sa jej prvým hitom.

Obálka je viac než D-O-K-O-N-A-L-Á! Je to druh knihy, ktorý Vás zaujme svojou obálkou už na prvý pohľad. Som toho názoru, že príbeh celkom vystihuje. Aj keď, možno by som tam dala nejakého chlapca, keď už je kniha venovaná Jonasovi. Ale to je už vec názoru. Každopádne obálke to na kráse neubralo tak či tak. Čím to je, že väčšina brožovaných kníh má vždy také nádherné obálky? J

Recenzia: Anna Godbersenová - Život v prepychu | Luxus

29. května 2013 v 15:09 | Marry
Názov knihy: Luxus
Podnázov: Život v prepychu
Autor knihy: Anna Godbersenová
Počet strán: 304
Jazyk: anglický, český, slovenský...
Vydalo vydavateľstvo: BB/art

"Tajomstvo, romantika, žiarlivosť, zrada, humor a vek nevinnosti. LUXUS ma pohltil!" - Cecily von Ziegesarová, autorka série GOSSIP GIRL

Pôvabné dievčatá v krásnych šatách, ktoré sa bavia až do svitania na večierkoch, neodolateľní mladíci s uličníckym úsmevom a nebezpečné úmysly. Drobné klamstvá, temné tajomstvá a škandalózne vzťahy. Taký je Manhattan roku 1899...
Manhattanskej spoločenskej scéne vládnu Elizabeth a Diana Hollandové - alebo to tak aspoň vyzerá. Keď zistia, že ich postavenie je veľmi krehké, náhle všetci predstavujú hrozbu pre ich šťastnú budúcnosť.
Tento vzrušujúci výlet do veku nevinnosti, ktorý sa odohráva vo svete bohatstva a klamstiev, má ale k nevinnosti nesmierne ďaleko.

Anna sa narodila v roku 1980 v Berkeley v Kalifornii a vyštudovala Barnardskú fakultu. Pracovala v pánskom časopise Esquire. V súčasnej dobe žije v Brooklyne. Napísala už štyri romány zo série Luxus.

Obálka je jednoducho dokonalá. Presne vystihuje to, o čom sa v nej píše. Sťažka si viem predstaviť, že by mala vyzerať nejako inak.

Na začiatku čítania som mala zmiešané pocity. Autorka nás hneď uviedla na pohreb postavy Elizabeth Hollandovej, okolo ktorej sa všetko krútilo. Bola som trochu mimo z toho ako príbeh začal a ešte viac, keď sa v ďalších kapitolách Elizabeth objavovala akoby nič. Bolo divné čítať ako sa správa, čo robí či nerobí, keď v podstate vieme, že na konci aj tak zomrie. Už len kvôli tomu som bola toho názoru, že kniha ma zjavne nebude absolútne baviť a opar 19. Storočia tomu moc na zvedavosti nepridával. Opak je ale pravdou. Kto by to bol povedal, že život Elizabeth Hollandovej môže byť do jej údajného skonania taký zaujímavý, dokonalý a bolestivý zároveň? Faktom je, že najlepšia smotánka to okolo roku 1899 nemala vôbec ľahké. A žiť v Manhattane medzi najvyberavejšími ľuďmi v prepychu, si žiada svoju cenu. Po tom, ako zomrel pán Holland, hlava rodiny Hollandových, Elizabeth a Diana sa od matky dozvedajú, že nemajú peniaze. Jedna z najvplyvnejších rodín a byť na mizine? Ani náhodou. To si žiada dokonalý plán. A stratégia je nasledovná: Elizabeth sa má vydať za Henryho Schoonmakera, ktorý dokáže zabezpečiť celú jej rodinu. Má to však háčik. A nie len jeden. Henry Elizabeth nemiluje a ona jeho taktiež. Elizabeth sa musí obetovať pre svoju matku a Henrymu to prikázal jeho otec, ktorý si myslí, že život po boku Elizabeth mu konečne dodá rozum. Popri tomto cirkuse je na scéne ale Elizabethina sestra Diana a ich sluha Will. Elizabeth a Will sa nenapraviteľne milujú, no kvôli ich spoločenskému rozdielu nepripadá do úvahy, aby boli spolu. Románik so sluhom mi neprišiel nejaký divný, alebo niečo podobné, práve naopak, čo ma dosť prekvapilo. Je to dôkaz toho, že aj Elizabeth o ktorej si všetci myslia, aká je dobre vychovaná a mierne povýšenecká má srdce. Práve preto mi bolo tak nesmierne ľúto, keď Will odišiel z mesta a Elizabeth s tým nemohla nič urobiť. Musela sa obetovať pre svoju rodinu. Zápletka však pokračuje. Elizabethina komorná Lina, bola do Willa zaľúbená a keď prišla na vzťah, ktorý má jej pani s jej láskou znenávidela ju. Keď Will nakoniec odišiel, rozhodla sa, že jej bude strpčovať život najviac ako to len pôjde. A že aj išlo. Jej komorná totiž nebola jediná, kto ju nenávidel. Na scénu prichádza jej "najlepšia" kamarátka Penelopa, ktorá bola nenapraviteľne zaľúbená do Henryho. V momente keď požiadal o ruku Elizabeth jej z hlavy vyfučala predstava bezproblémového života po jeho boku. Toto bolo niečo čo mi fakt neprekážalo. Penelopu som od začiatku nemusela a zaslúžila by si toho viac.

Recenzia: Becca Fitzpatricková - Zavrhnutý

25. května 2013 v 19:06 | Marry
Názov knihy: Zavrhnutý
Anglický názov: Hush Hush
Autor knihy: Becca Fitzpatricková
Počet strán: 367
Rok vydania: 2009

Oficiálna anotácia:
Nora Greyov je svedomitá, chytrá a rozhodne nemá rada riziko. Lenže sa zamiluje do Patcha a to je jej prvá chyba. Patchova minulosť je totiž všetko, len nie nevinná. A najlepšie, čo kedy urobil, bolo, že sa zamiloval do Nory. Zoznámili sa na hodine biológie a Nora chce jediné - držať sa od neho čo najďalej. Lenže jak sa zdá, Patch je vždy o dva kroky popredu. Dievča na sebe cíti jeho pohľad, aj keď Patch nie je nablízku. Cíti jeho prítomnosť, aj keď je v izbe sama. A keď svoje okúzlenie nedokáže ďalej tajiť, vyjde najavo, kto Patch v skutočnosti je a prečo ju vyhľadal. A zo všetkých otázok, ktoré sa dotýkajú jeho minulosti, si Nora a Patch môžu navzájom položiť len jedinú: "Ako hlboko dokážeš padnúť?"

Krátka ukážka:
Patchove oči pripomínali čierne hviezdy. Bral všetko a nedával nič. Nie že by som o ňom chcela vedieť viac. Nepáčil sa mi zvonka a pochybovala som, že by sa mi páčilo, čo sa skrýva vo vnútri. Teda, to nie je úplne presné. Zvonka sa mi páčil veľmi. Dlhé, silné ruky, široké, uvoľnené ramená a úsmev napoly hravý, napoly zvodný. Cítila som, že ma neodolateľne priťahuje, a sama sebe som prestávala rozumieť.

Becca Fitzpatricková vyrástla na knihách Nancy Drewovej a Trixie Beldenovej, ktoré si čítavala s baterkou pod perinou. Vyštudovala zdravotníctvo, ale tento odbor skoro opustila a zapredala dušu vyprávaniu príbehov. Pokiaľ zrovná nepíše, najskôr pozerá vo výpredajoch topánok, behá alebo v televízií sleduje kriminálky. Zavrhnutý je jej prvá kniha. Žije v Colorede. Viac sa dozviete na jej stránke www.beccafitzpatrick.com .

K obálke nemám čo povedať. Len jedno - DOKONALÁ!

Recenzia: Carrie Ryan - Les kostí

24. května 2013 v 17:30 | Marry
Názov knihy: Les kostí
Autorka knihy: Carrie Ryan
Počet strán: 300
Jazyk: český, slovenský, anglický...

Mary žije v uzavretej kolónii, kde sa svet riadi jednoduchými pravidlami Sesterstva, Obyvatelia kolónie sa nesmú približovať k plotu, za ktorým je Les kostí. Žijú v ňom znesvätení, ktorí uhryznutím premenia človeka na chodiacu mŕtvolu. Jedno ráno, počas týždňa zásnub a sobášov, je kolónia napadnutá znesvätenými a Mary nachádza jediné útočisko na zakázanom chodníku, ktorý vedie hlboko do Lesa kostí. Mary sa spolu s bratom Jedom, so snúbencom Harrym, ktorého jej vybralo Sesterstvo, aj so životnou láskou Travisom vydajú opustenými chodníkmi nebezpečného lesa hľadať nový život, lepší svet, oceán.

"Les kostí má koniec a za ním je niečo iné. Existuje niečo viac ako svet, ktorý poznáme. Musíme pokračovať, musíme sa dostať tam..."

Carrie Ryan je úspešná americká autorka troch kníh o zombie apokalypse. Narodila sa a vyrástla v Greenville v Južnej Karolíne. Carrie je absolventka Williams College a Duke University School of Law. Žije so svojim manželom, dvoma tučnými mačkami a jedným Veľkým šteňaťom v Charlotte v severnej Karolíne.

K obálke tejto knihy jednoducho nemám čo vytknúť. Všetko je tak, ako má byť. Presne podľa mojich predstáv.

Už keď som si knihu kupovala vedela som, že zombie hrajú v príbehu veľkú rolu. Ale ani zďaleka by ma nenapadlo, že príbeh skončí tak, ako skončil. Postava Mary si ma hneď získala, a to vďaka tomu ako sa správala a aj ako premýšľala. Jej myšlienky ma vždy veľmi zaujali. Kniha je hneď od začiatku veľmi pútavá a plná myšlienok, ktoré Vás nútia knihu nepúšťať z ruky.
Ako v každej knihe ani tu nechýba láska - či skôr zamilovaný štvoruholník? Mary je zaľúbená do Travisa, no zároveň má rada aj jeho brata Harryho. Jej najlepšia kamarátka je snúbenica Travisa, ale zároveň ľúbi Harryho. Na začiatku som si hovorila "bože to bude komplikované". V skutočnosti to ale vôbec nebolo také domotané, ako sa zdalo. I keď miestami som naozaj nevedela, čo si už mám myslieť. V určitých častiach my Mary prišla veľmi nerozhodná a čiastočne sa správala ako rozmaznané decko, ktoré za každú cenu musí dostať to, čo chce - aj keby to malo znamenať životy iných (čo sa vlastne aj naplní). Sen s ktorým nás hlavná postava už od začiatku príbehu zoznamuje sa volá Oceán. Toto je podľa Mary jediné miesto, ktoré znesvätený nenarušili. Avšak, sen založený na príbehoch nemusí byť taký, ako si myslela. A ani nie je. To, že Mary prahne po oceáne stále viac a viac je fakt. Ale keď ich kolóniu nakoniec narušia znesvätený osud preživších ľudí sa začína napĺňať. Akurát že smrťou. Jediná Mary je iného názoru - zas a znova. Keď už niet úkrytu, kde by sa mohla aj s jej nastávajúcim schovať volí poslednú možnosť - chodník! A práve vďaka nemu môžeme sledovať, ako s vyvíja vzťah medzi dvoma mladými mužmi a hlavnou postavou. Okrem nich nájdu útočisko na chodníku aj jej najlepšia kamarátka, ktorá zobrala pod ochranné krídla chlapčeka z kolónie, ktorý žije asi iba zázrakom, Maryn brat Jed a jeho žena. Ku podivu sa celkom dlhú časť príbehu vlečie aj pes Argos, ktorý je svadobný dar od Harryho pre Mary. Naozaj dojímavé. Ale dojímavejšie veci ešte len prídu. Skutočnosť, že Jedova tehotná manželka zomrie takmer na začiatku toho, ako sa dostali na chodník ma moc neprekvapila, ale aj tak mi to bolo ľúto. No keď nakoniec zomiera samotný Travis, to už akosi nezvládam. To, ako sa obetuje pre ostatných je jedna vec, ale to, ako nám autorka zavesí na nos ešte aj skutočnosť, že Travis bol nakazený už nejaký ten čas, to ma už fakt doráža. Neskutočné. Obdivujem Mary, že sa úplne nezrútila hneď na mieste. A obzvlášť obdivujem gesto, ktorým ukončila Travisov život raz a navždy.

Recenzia: Amy Gray - Ako sa stať upírom

21. května 2013 v 20:25 | Marry

Ako sa stať upírom

Názov knihy: Ako sa stať upírom
Autor knihy: Amy Gray
Počet strán: 144
Jazyk: slovenský, anglický, ...

O knihe (oficiálne informácie):
Príručka pre nových nemŕtvych. Táto kniha odhalí tajomstvá nemŕtvych. Dozvieš sa, ako podstúpiť premenu a vstúpiť do sveta nesmrteľných. Okrem iného ti poradí, ako povedať rodičom, že si dieťa noci, ako sa máš obliekať, keď už si tajomná bytosť, čo robiť a nerobiť, ak chodíš so smrteľníkom. V knihe nájdeš aj informácie o filmoch, knihách i komiksoch s upírskou tematikou a aj zdroje na ďalšie štúdium.

Tak trošku nezvyčajne. Dnes som sa rozhodla napísať recenziu na túto knihu. Už nejaký čas na mňa pozerá z mojej knihovničky a tak som sa rozhodla, že by ste sa o nej mohli niečo dozvedieť aj Vy.

Prvé čo si na knihe vždy všimneme je zovňajšok. Už na prvý pohľad vieme, čo sa v obsahu knihy bude nachádzať. Na jednej strane je to dobré, i keď, mňa osobne by asi viac zaujalo, keby knihu pokrývalo väčšie rúško tajomstva. Neviem zaiste, či ma mnohý pochopia a tak to radšej nebudem rozoberať do detailov. To však ale ani zďaleka neznamená, že obálka sa mi nepáči. Je veľmi zaujímavá a hlavne celkom výrazná (čo sa farieb týka). Keď berieme na vedomie, že mnohé knihy majú aký taký obal a farby nie sú dva krát najvýraznejšie, je to len dobre. Inak povedané, kohokoľvek zaujme viac kniha s výraznými farbami ako kniha, ktorá ma tak nudné farby, že sa k nej v kníhkupectve sotva priblížite. V našom prípade je to tak, že kniha Vás jednoducho tak zaujme, že keď ju začnete listovať, neodoláte a kúpite si ju (presne môj prípad ).

Ako som sa už zmienila, kniha ma zaujala hneď na prvý pohľad. Jej zovňajšok ma tak upútal, že som k nej jednoducho musela prísť a zalistovať si v nej. Už v prvom okamihu som vedela, že aj túto knihu musím mať doma. Ani zďaleka nejde o klasické knihy na ktoré sme poväčšine zvyknutý. Je to druh knihy, ktorý Vás zaujme hlavne po tej ilustračnej stránke, no jej hlavným cieľom je najmä poinformovať. Chcete vedieť aká je Vaša povaha upíra? Ako sa ním stať? Ako žiť životom nemŕtvych? Ako sa správne obliekať či akých domácich maznáčikov si zaobstarať? To všetko Vám prezradí práve táto kniha. Je písaná štýlom, ktorému zaiste každý podľahne. Nepodáva nám informácie akoby sme čítali učebnicu biológie ale ani nie spôsobom, akoby sme boli doslova hlúpy. Všetkému sa dá porozumieť bez ďalších otázok. Zaujímavé obrázky dodávajú knihe svoje čaro a lákajú nás čítať ďalej.

Mnohý si asi myslia, že kniha je skôr pre deti ako pre "dospievajúcu mládež". Pravdou je, že je tam pre každého niečo. Kniha ani zďaleka nie je zlá, no na druhej strane, nemôžem povedať, že by som sa pri niektorých častiach nenudila. Ale znova, je to tým, že každého baví niečo celkom iné. Som toho názoru, že je zbytočné robiť predčasné závery, pokiaľ si knihu naozaj aspoň neprelistujete. Práve preto Vám ponúkam náhľad pár stránok z danej knihy. No a môj rozsudok je nakoniec 3.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com

Recenzia: Lisa McMannová - V zajatí snov | Zatmenie

20. května 2013 v 17:14 | Marry
Názov knihy: Zatmenie
Zo série: V zajatí snov
Angllický názov: Fade
Autorka: Lisa McMannová
Počet strán: 264
Väzba: brožovaná väzba
Vydavateľstvo: Fragment

Janie má iba sedemnásť, ale skutočnosť pre ňu začína byť horšia než sny. Na Fieldridgeskej strednej škole sa deje čosi znepokojivé, ale nikto o tom nechce hovoriť nahlas a ani vyšetrovanie nikam nevedie. Čo je však ešte horšie, Janie začína odhaľovať pravdu o sebe a o svojich schopnostiach - a tá je pochmúrna. Kruto pochmúrna...

Lisa McMannová je americká autorka narodená 27. februára 1968 v Holandsku. Momentálne žije v arizonskom Phoenixe. Jej prvý román Precitnutie sa umiestnil na popredných miestach rebríčku najpredávanejších knižných titulov pre deti, New York Times Bestsellers. Inšpiráciu na písanie získala vo vlastnom sne, kde sa jej snívalo, že vstúpila do manželovho sna. Táto matka dvoch detí sa venuje aj písaniu poviedok, esejí a literatúry faktu.

Obálka tejto série kníh je pomerne vždy rovnaká, avšak nie tak úplne. Na každej knihe série je niečo iné. Na prvej časti sme mohli vidieť rovnako dobré spracovanie ako na časti druhej, či tretej. Obálka nie je moc prečačkaná, čo jej dodáva isté čaro. Nehovoriac o očiach, ktoré na Vás bez zaváhania donekonečna hľadia. Skrátka, obálka nepatrí medzi najlepšie, ale ani najhoršie čo je spomedzi toho veľkého množstva kníh len dobre. Mne osobne sa páčia, a tak vlastne ani nie je o čom. Každému sa páči niečo iné, no ja osobne som toho názoru, že menej je niekedy viac. Čo tento prípad podľa mňa dobre vystihuje. A to len v tom dobrom, samozrejme...

No, ani sme sa nenazdali a máme tu druhú časť série V zajatí snov. Nad prvou časťou som zo začiatku dumala, čo ste si určite všimli podľa recenzie, ktorú som na ňu napísala (receziu na prvý diel Precitnutie si môžete prečíťať -->TU). Avšak názor som prehodnotila v čase, keď sa nám dej začal uberať tým "správnym" smerom. Prvý diel dostal nakoniec 4 hviezdičky z 5. A to je naozaj slušné. Dnes som však dočítala Zatmenie a musím potvrdiť, že túto časť som doslova zožrala. Prepáčte mi za ten výraz, no nenachádzam slova.
Knihu som začala čítať len včera a dnes je to už za mnou. A s naozaj veľmi dobrým hodnotením. Kniha ma tak zachvátila, že som ju potajomky čítala včera až do jednej ráno - čo je v čase, keď už všetci v dome spali. Mala som trochu bojove podmienky, keďže izbu zdieľam so svojou dvojičkou a tak som si v posteli musela svietiť telefónom. To mi ale ani zďaleka nezabránilo, čítať jak žeravá. Odložiť knihu v čase keď Cabel vysvetľuje Janie, ako veľmi sa o ňu bojí by bolo nepekným hriechom. Počas celého čítania som mala zmiešané pocity - a to len v dobrom. Raz som sa neprestajne smiala, raz som sa len uškŕňala ako taký pako (a to hlavne v scénkach, keď si Cabel a Janie vyznávali lásku), alebo som tŕpla, keď sa dialo niečo vážne. Pri tejto časti som jednoducho nemala čas na to, aby som sa len pokúsila nudiť sa. No a scéna, ktorá ma najviac prekvapila (aj napriek tomu, že som ju tak trošku s nadšením čakala) je tá, keď sa Janie konečne dostaví na večierok do domu k pánovi Durbinovi. Možno toto teraz vyznie šialene, ale navzdory všetkému čo náš príťažlivý profesor Dave povyvádzal, tak trochu som si ho obľúbila. Aj preto mi bolo aj ľúto toho, že je nakoniec jedna z tých zákerných postáv a nakoniec skončí nikde inde ako v base. Ale! Predsa to jeho temná stránka je tá, ktorú som si tak obľúbila, no nie?

Recenzia: Cynthia Handová - Nadpozemská

15. května 2013 v 17:57 | Marry
Názov knihy: Nadpozemská
Anglický názov: Unearthly
Autor knihy: Cynthia Handová
Počet strán: 372
Vydavateľstvo: CooBoo

Anotácia
Clara je bytosť s anjelskou krvou. Má poslanie, ktoré sa jej po častiach zjavuje. Musí zachrániť neznámeho chlapca z horiaceho lesa. Netuší však, kto je ten chlapec a prečo ho má zachrániť.
Po presťahovaní sa do nového mesta sa Clara zoznámi s Christianom, tajomným chlapcom z vízie. Christian je charizmatický, milý, veľmi pekný, ale má priateľku a tak si Claru sotva všimne.
Clara si postupne zvyká v novom prostredí a zároveň objavuje záhadný svet anjelov. Zisťuje, čo všetko ešte o sebe a o ostaných nadpozemských bytostiach nevie - nie všetci sú totiž dobrí, niektorý z padlých sú dokonca zosobnením zla. Podarí sa Clare splniť anjelskú úlohu a vyhovieť tak svojej mame? Je Christian skutočne tou pravou láskou alebo len dobrým priateľom? Ak si Clara zvolí inú možnosť, zmení sa tým budúcnosť a zároveň zasiahne do osudu všetkých zúčastnených. Nikto netuší, aké dôsledky to všetko môže mať...

Cynthia miluje čítanie už od malička a svoju prvú poviedku napísala už v šiestich rokoch - hneď ako sa naučila písať.Jej učiteľka na druhom stupni jej jedného dňa povedala, že sa určite stane učiteľkou. A to sa aj splnilo.
Žije so svojím manželom a synom v južnej Kalifornii. Vyučuje tvorivé písanie na Pepperdine University v Kalifornii.
Jej oficiálna stránka je http://www.cynthiahandbooks.com/ .

K obálke nie je čo dodať. Myslím, že každý kto má aspoň trochu dobrí vkus vie, že táto obálka nemá žiadnu chybu! Vizuálna stránka je naozaj na jednotku! :)

Recenzia: Beth Revisová - Naprieč vesmírom

10. května 2013 v 17:46 | Marry
Názov knnihy: Naprieč vesmírom
Anglický názov: Across the Universe
Autor knihy: Beth Revisová
Počet strán: 256
Vydavateľstvo: Ikar

AMY sa spolu s rodičmi dá zamraziť a naložiť na vesmírnu loď Pamodaj. Opustí svojho priateľa, kamarátov a všetkých blízkych, aby sa mohla zúčastniť na misii Archa. Podľa plánu sa majú všetci zmrazení prebudiť o tristo rokov na novej planéte v súhvezdí Kentaura. Alebo o tristojeden rokov? Tak či onak, päťdesiat rokov pred plánovaným pristátím sa kryokomora číslo 42 za nevyjasnených okolností otvorí a Amy sa prebudí v roztopenej kryokvapaline. Niekto sa ju pokúsil zabiť!
Amy sa stáva súčasťou malého sveta, v ktorom fungujú veľmi zvláštne pravidlá. Viac
ako dve tisícky pasažierov lode Pamodaj sa vo všetkom podriaďujú obávanému tyranovi Najstaršiemu. Starší, Najstaršieho neposlušný nástupca a Amin rovesník, sa usiluje získať jej srdce a popritom sa učí,
ako sa má správať, keď jedného dňa prevezme vládu na lodi. Amy mu chce veriť. Ale môže sa spoľahnúť na chlapca, ktorý nikdy nevytiahol päty spomedzi tesných kovových stien vesmírnej lode? Je si istá iba jedným: spolu so Starším musí odhaliť skryté tajomstvá lode, skôr než sa ten, kto ju rozmrazil, pokúsi o ďalšie vraždy.

Žije s manželom a so psom v malom mestečku v USA v štáte Severná Karolína. Inšpiráciu pri písaní románov čerpá najmä z pohľadu na hviezdnu oblohu. Naprieč vesmírom je jej debut. Bloguje na stránke bethrevis.com.

Tak tu sa nedá nič vytknúť! Obálka je krásna z každého uhla pohľadu. Úplne vystihuje knihu a to je dobrý bod. Obálka je urobená zaujímavým štýlom, ktorý robí knihu neprehliadnuteľnou. Jednoducho dokonalá...

Recenzia: Lisa McMannová - V zajatí snov | Precitnutie

9. května 2013 v 18:20 | Marry
Názov knihy: Precitnutie
Zo série: V zajatí snov
Anglický názov: Wake
Autorka: Lisa McMannová
Počet strán: 232 strán
Väzba: brožovaná väzba
Vydavateľstvo: Fragment

Sedemnásťročnú Janie už nebaví, že stále preniká do cudzích snov, najmä ak ten, komu sa snívajú, niekam padá, ocitá sa na verejnosti nahý alebo sníva o svojich erotických túžbach. Janie sa nemôže nikomu zdôveriť - neuverili by jej a mysleli by si, že sa zbláznila. A tak žije so svojou schopnosťou ako s prekliatím, ktoré nedokáže ovládať. Raz sa Janie prepadne do nočnej mory, z ktorej jej stuhne krv v žilách - prvý raz nezostáva v niečej zvrátenej duši len pozorovateľkou, ale stáva sa aj účastníčkou...

Mnohých ľudí obálka naozaj zaujme. Mňa osobne zaujala a to veľmi. O knihe som sa dozvedela prostredníctvom internetu. Hneď ako ma na ňu upozornili, hľadala som ju na rôznych stránkach a začala ma zaujímať čoraz viac a viac. Nezáležalo poriadne ani na tom, že by som si prečítala anotáciu ale skôr na vzhľade obálky. Celkovo mám rada brožované knihy a vzhľad pre ktorý sa vydavateľstvo rozhodlo, knihe dodalo na čare. Jediné čo by som mohla podotknúť je asi len to, že obálky tejto série sú veľmi podobné. Ale na veci to nič nemení. Ak by som mala hodnotiť obálku samostatne, určite by dostala 3,5 boda z 5.

V zajatí snov - už samotný názov hovorí za všetko. Nápad, ktorý vznikol v autorkinej hlave ma veľmi zaujal. Príbeh o dievčati, ktoré ma "schopnosť" vkrádať sa ľudom do snov je podľa mňa dobrým krokom, ako zaujať čitateľov.
Ale pekne po poriadku. Negatíva? Pár by sa ich našlo. Dátumy? Vážne? Dojem, ktorý som nadobudla pri tom, ako ma kniha zaujala na internete, mala veľmi ďaleko od toho, keď som v kníhkupectve zistila, aký štýl pásania použila autorka. Popravde trochu som zaváhala, ale od kúpy knihy ma to nakoniec neodradilo (našťastie). Ale vážne - už to, že autorka používa pri písaní tretiu osobu je také, ... noo ... obyčajné? Určite je nad slnko jasné, že väčšina ľudí takýto štýl písania moc neobľubuje a musím potvrdiť, že ani u mňa tretia osoba nie je zrovná najlepšia parketa. Keby autorka použila prvú osobu, bolo by to možno trochu iné - ale budiž, na deji a zaujímavosti nič neubudlo. Len tie dátumy. Dobre, na tretiu osobu som si po pár stranách zvykla, ale na tie dátumy vôbec! Práve to je to, čo ma najviac šokovalo, keď som knihu prvý krát otvorila. Nepáčili sa mi na začiatku, nepáčili sa mi v strede a pri konci knihy som už ani nevnímala, že tam vôbec sú. Za celý čas čo som knihu čítala, mi ani raz neprišlo nejako výnimočne dôležité zmieňovať sa o dátume, apropo o čase celkovo. Na čo komu kedy bol presný čas kedy Janie niekomu zavolá, alebo niekam ide?