Recenzia: Alexander Stainforth - Láska k nakousnutí

31. března 2017 v 17:17 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Láska k nakousnutí
Autor knihy: Alexander Stainforth
Počet strán: 272 strán
Vyšlo v roku: 2017
Vydalo vydavateľstvo: Nakladatelství čas

Co může workoholičce Lauře zkomplikovat život ještě víc než to, že přijde o práci, a tak už není obávaná šéfová? Zamiluje se. Zpočátku to tak sice nevypadá, protože ten otrava jí už podruhé zablokoval vjezd do domu, ale nakonec se z něho vyklube nový soused. Hodně sexy soused. Následuje pozvánka na večeři, první společný den… a Laura má hlavu v oblacích. Nic ovšem není takové, jak se na první pohled zdá, a řada zdánlivých náhod a propletenců na sebe nedá dlouho čekat. Život po vyhazovu snad už nemůže být zábavnější a víc vzrušující. Nebo ano?

Alexander Stainforth (vlastným menom David Kaps) sa narodil 18. Apríla 1982. Do dnešného dňa mu vyšlo takmer dvadsať kníh: historicko-romantická tetralógia Lady Jane, séria Krásná Karolína, romány Ďáblova nevěsta a Pod maskou nevinnosti. Napísal aj niekoľko hororových príbehov a jeden paranormálny (Pád noci). Viac sa o ňom a jeho knihách dozviete na jeho stránke: www.stainforth.cz. | Facebook

Obálka knihy sa mi páči, aj keď by som si podklad vedela predstaviť asi v trochu živšej farbe. Na druhú stranu, ilustrácia na čiernom podklade aspoň krásne vyniká.

Keď Lauru vyhodia z práce, zdá sa, že pre ňu nastal koniec sveta. Na plač však nemá čas. Do života jej vstúpi nový sused a Laura si tak konečne uvedomí, že práca nie je všetko. Našla snáď svoju životnú lásku?

Skutečně jsem byla workoholik a schovala se před světem k činnosti, která mi nedovolovala myslet na nic jiného.
(str. 98)

Láska k nakousnutí je príbeh mladej ženy, ktorá miesto toho, aby si užívala svoj život, podľahla svojej práci. Že to bola jedna z jej najväčších chýb si uvedomí trochu neskoro. Ale ako sa hovorí, radšej neskoro ako nikdy. Po vyhadzove z práce ju teda čakajú viac-menej veľké zmeny, pričom najväčšou je nový chlap v jej živote. Všetko nasvedčuje tomu, že si Laura konečne našla lásku svojho život, ale nebolo by to ono, keby v tom nebol nejaký háčik.

Kniha je napísaná v prvej osobe, čo mne osobne veľmi ulahodilo. Neviem, ako je to u niekoho iného, ale vždy, keď je príbeh napísaný v prvej osobe, dokážem si ho o niečo viac užiť. Hneď na začiatku čítania teda u mňa získala bod navyše. Od tohto autora som už čítala knihu Pád noci, a aj keď je tá kniha napísaná v tretej osobe, štýl písania sa viac-menej nelíši. Kniha sa číta ľahko a stránky skutočne rýchlo ubúdajú. Okrem toho, je vidieť, že autor mal každý krok dobre premyslený.

Netvrdím, že to byla snadná cesta, ale strašně jsem změnu potřebovala, abych něco v životě dokázala, jinak bych byla pořád ta v koutě.
(str. 24)

Musím vyzdvihnúť to, ako autor dokázal vierohodne opísať ženské myslenie, alebo konanie. Musím priznať, že najskôr som z toho mala veľmi čudný pocit, ale keď som sa nad tým zamyslela, autor nebol ďaleko od pravdy. Možno budú niektoré ženy po dočítaní knihy nesúhlasiť, a možno budú dokonca tvrdiť, že chovanie žien v tejto knihe (hlavne hlavnej hrdinky) je trochu pritiahnuté za vlasy, ale pravda je taká, že my ženy také naozaj sme. Stále niečo riešime, analyzujeme, vytvárame rôzne katastrofické scenáre... A možno by nás práve táto kniha mohla donútiť, trochu sa nad sebou zamyslieť a pozrieť sa na situáciu aj z inej perspektívy. (*smiech*)

Pozitívne tiež hodnotím humornú stránku knihy. Niekoľkokrát som sa pri čítaní knihy pristihla, ako sa usmievam a niekoľkokrát som sa dokonca smiala vážne nahlas. Príbeh o Laure je tak vtipný, že ju dokonca radím medzi najvtipnejšie knihy, ktoré som doteraz čítala.

"Zadrž, holka. Zase to s těma představama nepřeháněj. S dětma na mě nechoď. Jsou to paraziti prvního stupně a zatím na ně neprodávaj žádnej sprej."
(str. 63)

Laura nie je klasická žienka v domácnosti. O nikoho sa nestará, nevarí, neupratuje (dobre raz upratala)... Za to sa jej celý čas neprestávajú točiť kolieska v hlave. Vážne, keby mala v hlave miesto mozgu softvér, určite by sa prehrial. Jej myšlienky sú nezastaviteľné. Ale práve vďaka tomu sa môžeme pri čítaní dobre zabaviť. Škoda len, že nemôžeme vidieť do hlavy aj Lukášovi. Verím, že aj jeho myšlienkové pochody by ma vedeli rozosmiať.

Knihu Láska k nakousnutí odporúčam každému, kto si chce pri čítaní oddýchnuť a schuti sa zasmiať. Ak by ste si ale chceli prečítať aj niečo viac napínavé a paranormálne, určite neprehliadnite ani autorovu knihu Pád noci, ktorú tiež odporúčam. Za mňa dostáva Láska k nakousnutí päť hviezdičiek, pretože som sa pri jej čítaní naozaj skvelo bavila.

| Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem autorovi tejto knihy. |