19. července 2016 v 16:15 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Podivné město
Originálny názov: Hollow City
Autor: Ransom Riggs
Séria: Sirotčinec slečny Peregrinové
Počet strán: 424 strán

Deset podivných detí prchá před armádou obludných monster. A pomoci jim může jen jediný člověk - jenže ten je uvězněn v těle ptáka.
Mimořádná pouť, která začala v knize Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti, pokračuje. Jacob Portman se vydáva se svými novými přáteli na cestu do Londýna, podivného hlavného města celého světa. Doufají, že zde naleznou lék pro svou milovanou ředitelku, slečnu Peregrinovou. Jenže ve městě ničeném válkou číhají nečekaná překvapení na každém rohu. A než Jacob dovede podivné děti do bezpečí, musí učinit důležité rozhodnutí, které se týka jeho lásky k Emmě Bloomové.

Ransom Riggs sa narodil na dvesto rokov starej farme v Marylande, kde chcel ako dieťa zostať a stať sa farmárom, v piatich rokoch sa však s rodičmi presťahoval na Floridu. V súčasnosti má svoj domov v kraji podivných detí - v Los Angeles. Dosiaľ stačil nazbierať diplomy na Kenyon Collage a na Fakulte filmovej a televíznej tvorby University of Southern California, oženiť sa a natočiť niekoľko cenami hodnotených krátkych filmov. Venuje sa blogovaniu a cestovaniu. Jeho eseje z ciest Strange Geographies nájdete na adrese mentalfloss.com alebo ransomriggs.com.

Obálka druhého dielu tejto série je rovnako divná, ako predchádzajúca. Sú zaujímavé a ide z nich zvláštna, strašidelná atmosféra. Obe ich zbožňujem!

Po tom, ako boli podivné deti nútené opustiť svoj domov, musia nájsť bezpečné miesto, kde by si mohli aspoň na chvíľu odpočinúť. Času na oddych však nemajú veľa, pretože sa musia ponáhľať pomôcť svojej obľúbenej riaditeľke slečne Peregrinovej. Aby sa mohla opäť premeniť, musia sa vydať do Londýna hľadať ďalšiu ymbrynku, ktorá jej pomôže. Ich cesta ale nebude jednoduchá. Okrem toho, že stretnú ďalšie podivné bytosti, ich nepriatelia ich neprestávajú prenasledovať.

Druhá kniha začína presne tam, kde sa skončila prvá. Podivné deti prekonávajú mnohé prekážky, aby sa zo svojho malého ostrova dostali na pevninu. Tam ich však nečaká o nič väčšie bezpečie. Od začiatku knihy dostávame akciu za akciou. A aj napriek tomu, že takmer polovicu knihy sa nedeje nič iné okrem toho, že deti sa snažia utiecť pred nepriateľom, nenudíte sa. Počas svojej cesty spoznávajú ďalšie podivné stvorenia, alebo stretávajú cigánov, ktorí im pomáhajú pri ceste do Londýna.

Dobre, v skutočnosti neutekajú iba polovicu knihy, ale celý čas. Miestami som sa aj bála, že o ničom inom to už asi ani nebude, ale autor presne vedel čo robí. Popri ich úteku a ceste do Londýna odkrýva príbehy ďalších podivných detí, dozvedáme sa, ako zistili, že majú čudné schopnosti a stále sa presúvame v čase pomocou slučiek. Verte mi, nudiť sa naozaj nebudete.

Aj súčasťou tejto knihy sú dobové fotografie, z ktorých vyžaruje zvláštna, miestami ponurá a strašidelná atmosféra. Pri pohľade na niektoré z nich vám možno naskočia aj zimomriavky. Opäť to vyzerá tak, akoby sa autor pri písaní a vývoji deja inšpiroval práve nimi. Akoby svoj príbeh vyskladal na týchto nezvyčajných dobových fotografiách. Celkovú grafickú úpravu knihy hodnotím veľmi pozitívne. Je to hotový skvost.

K postavám mám rovnako pozitívny vzťah, ako to bolo pri prvej knihe. K niektorým možno ešte lepší. Najviac ma asi bavili vtipné hlášky Millarda, Horaceho či Enocha. Olive bola väčšinou postava, ktorú museli v každej situácii upokojovať, ale nemôžem povedať, že by mi to liezlo na nervy. K jej postave mi to sedelo, miestami bolo jej správanie až roztomilé. Naopak, Jacobove chovanie mi niekedy nesedelo vôbec. Alebo skôr jeho zmýšľanie. Často sa vo svojich myšlienkach vracal k tomu istému, opakoval si prečo urobil toto a prečo sa zachoval takto. Lenže, čitateľ to už predsa dávno vie...

Druhá kniha zo série o podivných deťoch odo mňa dostáva štyri hviezdičky. Je to skvelý, chytľavý príbeh, ale niečo mi na ňom nesedelo a neviem prísť na to, čo to je. Možno je to len tými myšlienkami, ktoré mal Jacob, neviem, ale príbehu to zas až tak neublížilo. Nedala by som mu predsa inak štyri hviezdičky. Nemali by ste váhať a knihu si určite kúpiť. Zamilujete si ju nie len vďaka grafickému spracovaniu a dobovým fotografiám, ale aj samotnému príbehu. Som veľmi zvedavá, ako sa cesta neobyčajných detí nakoniec skončí. Verím, že aj vy.

| Knihu si môžete objednať TU! |
| Prvý diel si môžete objednať TU! |
| Ak vás táto séria zaujala, určite neprehliadnite ani sériu Asylum či knihu Ve stínu černých ptáků. |