Recenzia: Kiera Cass - Prvá

19. července 2016 v 11:02 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Prvá
Originálny názov: The One
Autorka knihy: Kiera Cass
Jazyk: slovenský
Počet strán: 282 strán

Selekcia sa blíži k záveru a v súťaži zostali len štyri dievčatá. America je pevne rozhodnutá získať Maxona pre seba. Hrozba za bránami paláca narastá a America si uvedomuje, že aj jej rodina je vo vážnom nebezpečenstve. Rozhodne sa preto s rebelmi vyjednávať. Pri nebezpečnej misii ju postrelia a udalosti sa vymknú spod kontroly. Tým sa však prekvapenia nekončia.
America si uvedomí, ako ľahko môže všetko stratiť a ako ťažko bude musieť o svoju budúcnosť bojovať.

Kiera Cassová vyštudovala históriu na Radford University. Vyrastala v Južnej Karolíne a teraz žije spolu s rodinou v Blackburgu vo Virgínii. Miluje tanec, knihy, natáčanie videí a je nezdravé množstvo tortičiek.
Viac o jej knihách, videách a milovaných tortách sa dozviete na www.kieracass.com.

Myslím, že k obálke sa veľmi vyjadrovať nemusím. Už v recenziách na predchádzajúce diely som písala, ako veľmi sa mi páčia. Tento názor som nezmenila. A zrejme ani nezmením.

Selekcia sa pomaly, ale isto blíži ku koncu, čo znamená, že Maxon si musí zo štyroch kandidátok vybrať svoju ženu, z ktorej sa stane budúca kráľovná. America sa stále nevie rozhodnúť, čo cíti k princovi a neuľahčuje jej to ani fakt, že nablízku je Aspen, ktorý ju neustále "obletuje". Napriek tomu, že všetci asi dobre vieme, ako selekcia dopadne, tento príbeh si zamilujete!

Po prečítaní Selekcie a Elity som vedela, že sa mi séria páči, ale až po prečítaní tretej knihy môžem povedať, že túto sériu naozaj zbožňujem. Autorka ma vôbec nesklamala. Ba čo viac, dostala som viac, než som v skutočnosti čakala. Obávala som sa totižto toho, že keďže sa príbeh o láske medzi Maxonom a Americou blíži ku koncu, zrejme ma už nič veľmi neprekvapí. Myslela som si, že veci sa budú točiť viac-menej už len okolo kandidátok a škriepkami medzi nimi. Vôbec!

Tí najlepší ľudia majú vždy nejakú tú jazvu.
(str. 114)

Tretí diel tejto série pokladám zatiaľ za najlepší. Ešte teraz nemôžem uveriť tomu, čo všetko sa v ňom udialo. Ohrozenie Americinho života, rebeli, kráľ, kandidátky selekcie, Aspen a nakoniec Maxon. Stále sa niečo dialo, ani som nestíhala otvárať a zatvárať ústa. V treťom diely nájdeme omnoho viac akcie ako v predchádzajúcich dvoch dieloch dohromady. Vďaka akcii si užijete veľa napätia a nebude chýbať ani ľútosť.

Okrem toho, že sa dočkáte veľkej dávky akcie, nechýba, pochopiteľne, ani veľká dávka lásky. Autorka sa s nami síce zahráva a drží nás na pochybách, ale nakoniec všetko dobre dopadne. Láska predsa vždy zvíťazí, nie?

Selekcia ťa prinútila dávkovať svoju náklonnosť po kúskoch. Nikdy ťa nebudem mať celého. Tak ako žiadna z nás.
(str. 183)

Pri postavách sa u mňa nič nezmenilo. Americu mám stále rovnako rada a Maxona zbožňujem tiež stále rovnako. Akurát ten Aspen ma už niekedy vážne vytáčal. Tie jeho reči, stále to isté dokola... Pribudli však aj nejaké nové postavy. Každá má v príbehu dôležitú úlohu a aj keď nemôžem povedať, že by som si ich extra obľúbila, bez nich by to nebolo ono.

Toto nie je šťastne, až kým nepomreli. Je to čosi omnoho viac.
(str. 280)

Ja túto sériu naozaj zbožňujem. Až tomu sama nemôžem uveriť. Príbeh Americi a Maxona je skvelý. Mali by ste sa o tom presvedčiť a sériu si prečítať aj vy. Tretí diel tejto série bol (pre mňa) neočakávane dokonalý. Tŕpla som takmer pri každej kapitole, nehovoriac o konci príbehu, kedy sa toho zrazu dialo veľa a vznikla z toho veľká dráma. Opäť jedno veľké prekvapenie. Je mi ľúto, že už nebude viac Americi a Maxona ako takého, ale v ďalších dieloch sa príbeh bude točiť okolo ich dcéry, pretože America a Maxon sú dokonalý!

| Recenziu na prvý diel (Selekcia) si môžete prečítať TU! |
| Recenziu na druhý diel (Elita) si môžete prečítať TU! |