Recenzia: Daniel Štrauch - GOGO | Chalan z internetu

5. ledna 2016 v 23:57 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: GOGO - Chalan z internetu
Autor knihy: Daniel Štrauch
Počet strán: 190 strán
Väzba: bržovaná väzba

BAM, čaute, tu je GoGo! Tento pozdrav sa ozýva z desiatok videí na internete, ktoré si získali neuveriteľné množstvo fanúšikov. Ich autorom je GoGo, vlastným menom Daniel Štrauch, uletený, nebojácny a hlavne vtipný mladík z bratislavskej Petržalky, pre ktorého bola kariéra úspešného YouTubera životným snom. Za svojím cieľom sa mu darí úspešne kráčať - dnes mu patrí najsledovanejší slovenský kanál na YouTube, kde ho sleduje viac ako 1,1 milióna fanúšikov. GoGo patrí k hlavným "celebritám" nastupujúcej generácie a je dôkazom toho, kam až to človek plný tvorivých síl môže dotiahnuť spomedzi štyroch stien svojej oranžovej detskej izby. Svoj príbeh zhrnul do pútavého rozprávania, v ktorom odhaľuje zákulisie svojej práce, úskalia, s ktorými sa musel vyrovnať, ale aj detaily z osobného života a ešte oveľa viac!

Daniel Sebastian Štrauch (Gogo) sa narodil 24. septembra 1996 v Bratislave. Je to slovenský youtuber a vloger. Bol jedným z prvých slovenských youtuberov a v súčasnosti je pokladaný za najznámejšieho slovenského youtubera. Momentálne má okolo 800 zverejnených videí. V roku 2013 sa umiestnil na 4. mieste vo vyhľadávaní na Youtube na slovenskom internete. Pri príležitosti 1 milióna odberov na jeho kanále GoGoManTV vydal 29. novembra 2015 videoklip MŸSLI.

Na to, že je obálka celá oranžová a nachádza sa na nej iba Gogova hlava sa mi prekvapivo páči. Na druhej strane, čo iné by na nej asi malo byť? V podstate si už ani neviem predstaviť, že by mala vyzerať inak.

V poslednej dobe sa na knižnom trhu strieda jeden boom za druhým. Kým jedno zapadá prachom, druhé zažíva veľký ošiaľ. Začalo to knihami, ktoré sú určené na ničenie (Wreck this journal, Mess...) a prešlo to k antistresovým omalovánkam a knihám vydávaných youtubermi. Nie je to tak dávno, čo sa na knižných pultoch objavila kniha Girl Online (Zoella) alebo The Pointless book (Alfie Deyes) od zahraničných youtuberov. Dnes sa však tohto trendu ujalo niekoľko ďalších youtuberov a medzi ne patrí aj slovenský youtuber Daniel Štrauch známy pod prezývkou Gogo.

Samozrejme, na ceste stretne človek niekoľko prekážok a je na ňom, ako sa s nimi vyrovná.
(str. 28)

Uhm, áno aj ja patrím medzi fanúšikov Goga, ktorí stále čakajú na nové video. Čo na tom, každí si predstavuje relax inak... Keďže som jeho veľká fanúšička, informácia, že napíše knihu ma veľmi zaujala. Keď sa kniha konečne objavila na knižných pultoch bola som medzi prvými čo si ju kúpili. Ale poviem vám, sláva to teda nebola.

Najskôr začnem grafickou stránkou knihy. Musím povedať, že autor si na nej dal poriadne záležať. Každá nová kapitola začína krásnou kresbou, ktorú pre Goga nakreslila Laura (LarisaTV), dievča s ktorou už spolupracoval aj pred vydaním svojej knihy. Tiež sa mi páči font písma, ktorý je použitý pri názvoch kapitol a rôznych iných nápisoch. No potom prichádza fakt, že na každej druhej strane sa nachádza nejaký obrázok, ktorý už nepochádza z Laurinej tvorby a ktorí ma (nás) popravde väčšinou ani nezaujíma. V lepšom prípade je doplnený zaujímavým textom. V tom horšom nezaujme ani ten. Čo z toho vyplýva? Že obrázok, ktorý sa nachádza na každej druhe strane nám začne po krátkom čase jedine liezť na nervy! A na čo to bolo dobré? Myslím, že len na to, aby sa z dvesto stranovej knihy nestala sto stranová kniha.

Ako bola kniha napísaná? Nemôžem povedať, že by sa zle čítala, to určite nie. Ale niekedy, vlastne dosť často, som mala pocit, akoby som čítala dlhú slohovú prácu zo školy. Presne tak mi to celé pripadalo. Ale od chalana, ktorý nerobí nič iné, len točí videa na YouTube asi spisovateľský zázrak čakať nemôžeme, všakže?

Ďalšia vec je, že presne neviem komu je kniha určená. Fanúšikom? V knihe píše o tom, ako s točením začal, opisuje tam stretnutie so svojím vzorom, o hejteroch, svojej priateľke... ale vravím si, to všetko predsa jeho fanúšikovia už dávno vedia. Tak prečo by si mali kupovať knihu o tom, čo im je už dávno známe? (No jasné, pretože sú to jeho fanúšikovia.) Keby som sa na to pozrela zo strany človeka, ktorý o ňom nič nevie a už vôbec nie o svete YouTubu tak... no, asi by ma kniha veľmi nezaujala. Prečo by som mala čítať o človeku, ktorého nepoznám a doteraz ma nezaujímal? Asi by som skôr siahla po "normálnej" knihe so "zaujímavejším" príbehom. Takže neviem, ale možno je to len môj (divný) uhol pohľadu.

Napriek tomu všetkému ho samozrejme obdivujem za to čo dokázal. Knihu to však nezachráni a odo mňa dostáva tri hviezdičky. Zostanem radšej už len pri tích videách. ;)