10. září 2015 v 11:45 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Splynutí
Originálny názov: Fuse
Autorka knihy: Julianna Baggottová
Diel: 2 z 3
Počet strán: 512 strán
Dátum vydania: 21. 1. 2015

V druhé knize sledujeme další osudy Partridge a Pressie, kterým se spolu s jejich přáteli podařilo uniknout ze spárů Speciálních jednotek. Dobře ale vědí, že ještě nemají vyhráno. Jejich protivník sice utrpěl pár šrámů, ale jeho síla a odhodlání zůstaly nezlomené. Pokud jej mají porazit, bude je to něco stát.
Na scénu přichází tajemná dívka, která přináší vzkaz z Dómu: "Vraťte nám našeho syna, jinak zabijeme rukojmí." A první mrtví jasně dokazují, že jsou tato slova míněna zcela vážně. Partridge dobře ví, že to on je tím synem, jehož žádají zpět, ale také je mu jasné, že víc než o něj jim jde o obsah zkumavek, které dostal od své matky. Ty totiž skrývají důležitou složku léku na nemoc, na niž pomalu umírá jeho otec i další obyvatelé Dómu.
Aby ochránil nevinné, rozhodne se uposlechnout, i když se svým návratem vystavuje smrtelnému nebezpečí. To ale koneckonců hrozí i venku, protože Dóm má své cíle, a těch se jen tak nevzdá…

Obálka Splynutí je rovnako zaujímavá, ako obálka prvého dielu. Aj keď musím povedať, že mne osobne sa viac páčila práve obálka prvého dielu. Nič to nemení na veci, že oko na obálke pôsobí hypnotizujúco a tak k sebe pritiahne veľa zvedavcov.

Osud Partridga a Pressie je nevyspytateľný. V momente, keď sa zbavia jedného problému, niekoľko ďalších sa objaví. Dóm vypustí upravených pavúkov a v meste začnú umierať ľudia. Aby bolo všetkým jasné, čo sa deje, objaví sa dieťa s jasným vysvetlením. Partridge sa musí vrátiť späť do Dómu, inak budú vraždy pokračovať. Kým Partridge premýšľa nad správnym rozhodnutím, Pressia zisťuje, že niekde za hranicami, na úplne inom kontinente môžu byť ľudia, ktorí by im mohli pomôcť. Ale ako majú prežiť takú dlhú cestu, keď nebezpečenstvo číha za každým rohom? A čo bude, ak sa Partridge vráti späť do Dómu? Nakoniec by to mohlo byť jeho najlepšie rozhodnutie...

On chtěl znát pravdu o tomhle světě. Ona si přála znát jenom pravdu o sobě v tomhle světě.
(str. 74)

Prvý diel série mal otvorený koniec, čo ma viedlo k tomu, aby som si čo najskôr prečítala pokračovanie. Chvíľu mi síce trvalo, kým som sa k nemu dostala, ale nakoniec to stálo za to. Po prvom diely som mala od knihy veľké očakávania a som šťastná, že autorka opäť nesklamala. Evidentne má veľkú predstavivosť, čo sa jasne odzrkadlilo aj na jej knihe.

Po prečítaní tejto knihy som mala pocit, že je ešte lepšia ako prvý diel (pritom už ten prvý bol skvelý). Moje pocity snáď ani nejdú presne opísať. Čítanie tejto knihy bolo pre mňa ako jazda na horskej dráhe. Niekedy som sa smiala, niekedy mi bolo smutno. Kniha vo mne každú chvíľu vyvolávala nejaký pocit. Nadšenie, zhnusenie, prekvapenie, alebo dokonca ľútosť. Všetko nájdete v tejto knihe a nie len to.

Když těď na něj hleděla, hlavou jí běželo, že žádné my není. Každý z nás je sám za sebe. Zvláštní, že si to uvědomila právě tady, mezi matkami, mezi lidmi, kteří splynuli dohromady. Každý jsme sám za sebe, na celý život a možná to není vůbec špatné.
(str. 81)

Kniha je nepredvídateľná. Vždy keď som si myslela, že viem čo sa stane, nikdy sa tak nestalo. Ani vo chvíli, keď som si myslela, že je to na sto percent jasné. Príde mi to až neuveriteľné, ale Baggottová niečo také naozaj dokáže. Okrem toho obsahuje kniha veľkú dávku akcie. Myslím, že jej je tu dokonca viac, ako v prvom diely. Takže si pri čítaní užijete aj napätie. Ja osobne som prežívala šok za šokom a divím sa, že som neošedivela. Chápte to tak, že som si čítanie naozaj užívala.

"Jednou o Vánocích," poznamenala Lyda, "když byl ještě tatínek s námi, daroval mi sněžítko se sáňkujícími dětmi. Řekl mi, abych s ním zatřásla. Poslechla jsem. A sníh se rozvířil." Odmlčela se.
"A co?"
"V tom okamžiku jsem si uvědomila, že jsem dívka uvězněná v kouli, která třese koulí, ve které je uvězněná dívka."
"Takhle jsem si vždycky připadal v zoo. Kluk v kleci, který zíra na zvířata v kleci."
(str. 110)
Situáciu aj tentokrát sledujeme z pohľadu viacerých postáv - Pressie, Partridga, Lidy a El Capitana. Všetky postavy som si obľúbila už v prvom diely a vážne fandím vzťahom, ktoré medzi nimi vznikli. Som nadšená z toho, ako sa všetko vyvinulo a dokonca som dostala aj prídavok. K tomu poviem len toľko, že El Capitan sa nám trochu pochlapil a že som si nemyslela, že ho môžem mať ešte radšej. Kiežby som to mohla napísať pekne polopatisticky, ale nechcem vám pokaziť zážitok z čítania. ;)

"Pořád se šíři všelijaké fámy a vždycky existují nějaká tajemství. A taky tajemství uvnitř tajemství. Chrání nás. Pravda se dá zmanipulovat. Ale my žijeme v tajemství uvnitř tajemství uvnitř tajemství. Proto můžeme zařídit cokoli, Partridgi. Úplně cokoli."
"A tobě se líbí žít v tajemství na třetí?"
(str. 220)

Druhá kniha série Čistý bola plná zvratov, akcie a napätia. Ani tu však nečakajte žiadne veľké rozuzlenie. Napriek tomu mala kniha skvelé zakončenie, čo ma núti odpočítavať čas do vydania posledného dielu. Knihe dávam bez mihnutia oka päť hviezdičiek a som naozaj zvedavá, čím ma ešte Baggottová dokáže prekvapiť. Verím, že sklamaná nebudem.

| Za poskytnutie knihy k recenzii ďakujem vydavateľstvu Jota. |
| Knihu si môžete kúpiť TU. |