18. června 2015 v 21:50 | Marry |  Recenzie
Séria: Čísla
Diel: 3 z 3
Autorka knihy: Rachel Wardová
Počet strán: 264 strán
Jazyk: český, slovenský, anglický

Sme v roku 2029. Anglicko sa ešte nespamätalo z Chaosu. Katastrofálne zemetrasenie a následné požiare zničili väčšinu miest, nefungujú rozvodné siete, počítače, telefóny.
Adam, Sára a malá Mia spoločne bojujú s osudom, ktorý Adamovi predurčil vidieť čísla - dátumy smrti ostatných ľudí. Stane sa však niečo, čo ich rozdelí. Miino číslo sa počas Chaosu zmenilo. Znamená to teda, že Mia dokáže osudové číslo meniť a stáva sa tak pre ostatných hrozbou, ale aj lákavou korisťou. Každý by chcel žiť večne...

Rachel Wardová býva v Bath vo Veľkej Británii so svojím manželom a dvoma dospievajúcimi deťmi. Má rada čítanie, skoré rána, vegetariánsku stravu, sledovanie filmov a zemiaky vo všetkých podobách.
V súčasnej dobe píše romány pre teenagerov a dospievajúcich. Jej prvý román, "Čísla" bol uverejnený v januári 2009.

Z celej série je tretia obálka asi tá, ktorá sa mi páči najviac. Štýl sa nezmenil, takže ladí k predchádzajúcim dvom dielom. Avšak čo ma najviac dostalo je zrejme chrbát knihy. Keď ju položíte na poličku medzi ostatné knihy tak na vás tak pekne pozerá. Uhm, neviem či som sa vyjadrila práve najlepšie, ale tak chápeme sa, nie? (*smiech*)

Počas Chaosu Sára s Miou a Adamom ledva utiekli pred vlastnou smrťou. Človek by si myslel, že sa po takomto zážitku usadia a konečne si vydýchnu. Avšak po Chaose už svet nie je taký, akým býval. Všetko sa zmenilo a tak musí hlavná trojica aj s bratmi Sáry hľadať útočisko kde sa len dá. Situáciu nezľahšuje ani fakt, že je Sára opäť v druhom stave. A aby to nestačilo, Adama prenasledujú ľudia, ktorí mu evidentne nechcú iba poďakovať za to, že ich upozornil pred blížiacou sa katastrofou. Nevedia kam majú ísť, nevedia čo majú robiť, nevedia komu majú veriť...

Táto séria mi robí radosť už od prvých strán prvého dielu. Do čítania prvej knihy som bola zažratá, ako aj do čítania toho druhého. Štýl písania tejto autorky mi sadol a tak ma pri čítaní nič nerušilo. Séria má dobrý príbeh rovnako ako priebeh. Pri čítaní mi ubiehala stránka za stránkou a ja som sa nestačila čudovať, čo sa to vlastne deje - uhm, to má byť myslené pozitívne, keby si to náhodou niekto zle vyložil. Skrátka čítanie ma bavilo a ja som sa vždy tešila na pokračovanie. Avšak záverečný diel série mi prišiel málinko odlišný od predchádzajúcich časti. Myslela som si, že sa v knihe opäť objaví nejaký druh katastrofy, ale čoho som sa dočkala bolo nekonečné prenasledovanie ľuďmi, o ktorých som takmer do polovice knihy nič nevedela a následne pokusy, ktoré viedli k veľkým otáznikom.
Okay, toto asi nevyznelo zrovna pozitívne. Tak inak. Chcela som tým povedať, že keď som v prvom diely čítala o nejakej katastrofe a v druhom tiež, čakala som, že niečo podobné sa udeje aj v poslednom diely. Akosi som sa prerátala. V tretej knihe sa totižto dialo niečo úplne iné. Najskôr som z toho bola trošku mimo, chvíľu mi úplne nedochádzalo, čo sa vlastne deje a nešlo mi do hlavy, že sa žiadny armagedon konať nebude. Úprimne, po predchádzajúcich dieloch som tak trochu čakali, taký menší koniec sveta (*smiech*). Po niekoľkých stranách som to našťastie predýchala a uvedomila som si, že je to v skutočnosti príjemná zmena.
Odohrával sa úplne iný príbeh, ako som si predstavovala, takže som ani pri jednej kapitole nevedela, čo mám čakať. Nemôžem teda povedať, že by kniha bola predvídateľná, minimálne pre mňa nie.

S postavou Sáry som nemala žiadny problém. Tak ako som si ju obľúbila v druhom diely, tak to aj zostalo. Naopak Adam mi začal neuveriteľne liezť na nervy. Vždy keď sa niečo pokazilo, mohol za to v podstate Adam. Nikdy si nedal pokoj, robil zo seba hrdinu, neustále ho chytal amok, a tak to vždy aj vyzeralo. Škoda, pretože som ho mala celkom rada. Potom je tu malá Mia pri ktorej som bola ako na vážkach. Raz som mala chuť riadnu jej tresnúť po zadku, inokedy mi jej bolo ľúto. A tak vlastne ani neviem, ako to s ňou je. Aj keď na konci knihy sa vyznamenala. Najskôr som si hovorila, že je hlúpa a keď sa jej niečo stane, môže si za to sama. No, nečakala som to, čo sa nakoniec stalo. Autorka so mnou znova vybabrala.
Mimochodom, čo sa zápornej postavy týka - Saul - pri ňom som tiež do istej chvíle nevedela, čo si mám myslieť. Raz pôsobil ako najväčší vrah, inokedy som začínala veriť, že všetko robí naozaj pre dobrú vec. A on pritom myslel stále iba na seba. Však aj ho potom dostihlo, čo si zaslúžil. Joj, musím povedať, že s koncom knihy som nakoniec veľmi spokojná.

Myslím, že kniha je pekným záverom série. Síce strhávam jednu hviezdičku za to, že som bola nejakú časť knihy vyvedená zmiery a chvíľu mi trvalo, kým som sa dostala do obrazu a tiež za Adama, ktorý mi v niektorých momentoch naozaj veľmi liezol na nervy. Nakoniec teda dávam knihe štyri hviezdičky, čo je podľa mňa super hodnotenie. Aj napriek tomu, že prvé dva diely si vyslúžili päť hviezdičiek, nič to nemení na dobre premyslenom príbehu a rovnako dobrom spracovaní. V podstate je tá hviezdička dole vážne asi iba za toho Adama, ktorý mi tam vadil. Samozrejme, odporúčam prečítať každému, kto so sériou začal a ten kto nezačal, nech začne (*smiech*). Myslím, že je to séria, ktorá si zaslúži aspoň kúsok vašej pozornosti. Verím, že o nič neprídete. Môžete len získať.