8. srpna 2014 v 16:58 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Noční škola - Odkaz
Séria: Noční škola
Originálny názov: Night School
Autorka knihy: C. J. Daughtery
Počet strán: 356
Rok vydania: 11. 02. 2014

V minulom roku Allie prešla troma zatknutiami, dvoma rozchodmi a jedným rodinným rozkolom. Jediným svetlým bodom bol jej nový život na Krymskej akadémii. Táto internátna škola je jediné miesto, kde sa Allie cíti vítaná. A skutočnosť, že jej škola do života prihrala Cartera Westa, tiež nie je na škodu.
Krymská akadémia však má k pokojnému prístavu ďaleko. Naopak je ešte nebezpečnejšia, než Allie tušila. Študenti sú zastrašovaní a uprostred tej búrky sa nachádza Allieina tajomná babička a brat.
Allie si bude musieť vybrať, či chce chrániť svoju rodinu, alebo dôverovať priateľom. Ale nebezpečné tajomstvá si vždy nájdu spôsob, ako pretrhnúť aj tie najsilnejšie vzťahy ...

C. J. Daughertyová mala 22 rokov, keď po prvý krát videla mŕtve telo. Aj keď neskôr opustila svet reportáži o zločinoch, aby miesto toho redigovala knihy o cestovaní, nikdy ju neprestalo fascinovať to, čo prijme niektorých ľudí k tomu, aby spáchali ohavné veci. Práve tak ju zaujíma ten typ ľudí, ktorý sa ich snaží zastaviť. Noční škola je do istej miery výsledkom tejto fascinácie. C. J. Daughertyová žije s manželom a malým zverincom domácich maznáčikov na juhu Anglicka. Viac o nej zistíte na stránke www.cjdaugherty.com.

Obálka druhého dielu série Noční škola je takmer rovnaká, ako obálka prvého dielu. Teda až na tú farbu. Mne osobne to vôbec neprekáža. Práve naopak, tento nápad sa mi páči. Knihy budú vedľa seba vyzerať veľmi pekne.

Po letnej škole, ktorú Allie strávila na Krymskej akadémií nadišiel čas, aby sa do svojho nového domova opäť vrátila. Za uplynulé leto si našla novú lásku, nových priateľov, ale aj nepriateľov. Teraz sa opäť vracia, aby im čelila. Škola je proste niekedy na vraždu!

Prvý diel tejto série som chválila a dostal odo mňa 4 hviezdičky. Tento čin mal jednoduché vysvetlenie a to, že hneď po prečítaní prvého dielu som sa pustila aj do druhého. Prvý diel som vnímala ako vydarenú knihu, ktorá sľubovala zaujímavú sériu, no a druhá kniha to len potvrdila. Bola omnoho lepšia!

V prvom diely som sa zopárkrát stretla s opismi, ktoré mi veľmi nesadli. Pri druhom diely som však takýto pocit nemala. Kniha sa ľahko čítala a nemala som pocit, že by sa mi niečo nepáčilo, alebo by som sa niekde v niečom strácala.

Počas celej knihy sa niečo deje a vďaka tomu som sa od tohto príbehu nevedela odrhnúť. V druhom diely Noční školy pre nás autorka pripravila oveľa viac vzrušujúcich situácií, ako v prvom diely, nehovoriac o scénach Allie + Carter. Písala som, že pri prvom diely som zadržiavala dych, ale s týmto sa to takmer nedalo porovnávať. Keďže Allie už (čiastočne) zistila pravdu o Noční škole, teraz sa stala jej súčasťou a tak sa stretáva s novými ľuďmi, má nový program, odhaľuje nové tajomstvá a hlavne bojuje so svojimi citmi. Aj napriek tomu, že Cartera miluje, jej lásku jej neuľahčuje Sylvain, s ktorým sa vďaka Noční škole stretáva stále častejšie.

Z toho plynie, že Allie sa ocitla v ľúbostnom trojuholníku a nevie ako z neho von. V mnohých prípadoch (nie vždy) sa stáva, že takéto tie trojuholníky a v niektorých prípadoch aj štvoruholníky nemám rada, lebo na mňa pôsobia dosť trápne a hlavne zbytočne. Ale v tomto prípade musím poznamenať, že to autorka vymyslela veľmi dobre. Na začiatku všetkého bol Sylvain a potom sa z neho vykľul veľký podrazák. Následne prišiel na scénu Carter a ja som len ochkala a achkala. A potom som dostala možnosť prehodnotiť Sylvainovu postavu a zostala som v bode, kedy sa neviem rozhodnúť rovnako, ako hlavná hrdinka.

Aby toho nebolo náhodou málo, čím viac sa blížime ku koncu knihy tým sa všetko viac a viac stupňuje. Počas celého čítania som bola ako na ihlách, ale ku koncu knihy som myslela, že vyletím z kože. Nastali veľké problémy v hlavnej úlohe s Casterom/Sylvainom a samozrejme s Jo. Čo sa týka Allie a jej dvoch "dobyvateľov", áno, hneď mi bolo jasné, že sa medzi nimi niečo zmení, respektíve pokazí, ale že nám to autorka naservíruje takým spôsobom, ako to urobila, to som proste nečakala. Nestíhala som sa čudovať. A čo sa Jo týka - všade kam príde hrozí veľká katastrofa, ale po dočítaní tohto dielu mám chuť plakať.

Moje reakcie od polovice knihy vyzerali asi takto:

No, čo k tomu dodať?

Allie je stále rovnaká ako v prvom diely. Veď prečo by aj nebola, nie? Miestami rozumná, miestami zas nie - ako každý normálny človek. Carter je ako sexi boh a Sylvain si opäť získal moju priazeň. Jo mi prišla rovnako strelená ako v prvom diely, akurát že tento krát to malo oveľa dramatickejší koniec. Nemyslela som si to, ale Jo, budeš mi chýbať (ale pšt, nič som nepovedala, respektíve nenapísala). V popredí tiež zostáva riaditeľka Krymskej akadémie, ku ktorej Allie beží s takmer každým problémom. V prvom diely som sa ňou veľmi nezaoberala, aj keď je dôležitá (ako to tvrdí o sebe aj ona sama), ale priznávam, že ani tento krát som jej príliš veľkú pozornosť nevenovala. Kniha obsahuje (niektoré) tak zaujímavé postavy, že riaditeľku proste zatienili (aj napriek jej dôležitosti). Okrem "starých známych" sa stretávam aj s novými postavami. Jednou z nich je aj Alliina babička, ktorá stojí na čele veľkého problému. Vďaka nej môžem poznamenať, že môžeme byť všetci radi za svoje babičky, ktoré šermujú niekde v kúte s ihlicami na štrikovanie.

Takže si to všetko zrekapitulujeme. Prvý diel tejto série ma zaujal natoľko, že dostal 4 zaslúžené hviezdičky. Druhý diel je ešte lepší a tak si nedovolím dať iné hodnotenie, ako päť z piatich. Kniha je plná prekvapení - zvraty, ktoré v druhom diely nastali jednoducho neprestali prekvapovať. Je plná napínavých situácií rovnako ako aj tých vtipných. Áno, nie raz sa mi stalo, že ma kniha rozosmiala. Po tom, ako skončila táto kniha, netrúfnem si ani len pomyslieť nato, čo nás asi bude čakať v tretej knihe. Rozhodne odporúčam pustiť sa do tejto série. Zo začiatku vám možno bude pripadať, ako každá iná, ale to sa veľmi rýchlo zmení.
| Za poskytnutie elektronickej knihy ďakujem vydavateľstvu Egmont ČR. |