22. června 2014 v 21:21 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Povstání kolosu rhodského
Pôvodný názov: The colossus rises
Séria: Sedm divů světa
Autor knihy: Peter Lerangis
Počet strán: 360

Jack má vďaka vzácnej genetickej mutácii zdedené po predkoch zvláštne schopnosti , ktoré iní ľudia nemajú . Tieto schopnosti bude potrebovať , pretože musí zachrániť svet

Jack McKinley je obyčajný chlapec s neobyčajným problémom. Zabíja ho vzácny gén zdedený po predkoch z dávno zmiznutej civilizácie. Gen ničí Jacka tým, že mu dodáva zvláštne schopnosti, ktoré iní ľudia nemajú. Tieto schopnosti však Jack bude potrebovať, pretože musí zachrániť svet.
Dávna civilizácia zmizla, keď jej bol ulúpený zdroj sily a rozdelený do siedmich magických schránok. Tie boli ukryté na rôznych miestach sveta. Jack a jeho priatelia musia Schránky nájsť skôr, než padnú do nesprávnych rúk. Ak Schránky nenájdu, nikdy sa nevylieči, zmiznutý svet opäť povstane, oceány sa presunú a život, tak ako ho poznáme, v podstate skončí.
Nikto sa Jacka nepýtal, či chce byť hrdina. Proste sa ním musí stať. Dobrodružstvo začína knihou Povstanie kolosu rhodského, prvým zväzkom najnovšej série majstrovského rozprávača Petera Lerangisa.

Peter Lerangis je autorom množstva kníh, ktorých sa predalo viac ako 5 a pol milióna výtlačkov a boli preložené do 33 rôznych jazykov, vrátane New York Times bestselleru Povstání kolosu rhodského. Študoval na Harvarde. Žije so svojou ženou a dvoma synmi v New Yorku a miluje čokoládu.

Keď som sa na obálku pozerala pred tým, ako som knihu prečítala , povedala som si len - hm, tak to bude nejaký chlapec s veľkou mocou. Teraz, po prečítaní celého príbehu viem, čo za scénu obálka predstavuje (alebo si to aspoň myslím) a môžem potvrdiť, že presne vyjadruje o čom vlastne kniha je. Lámete si hlavu nad tým, čo predstavuje tá žiarivá guľa v chlapcových rukách? Aj ja som nad tým premýšľala, ale verte mi, po prečítaní knihy vám to bude viac než jasné.

Jack McKinley má 13 rokov a žije v celku obyčajný život. V jedno ráno sa však všetko zmení.

To ráno, kdy jsem měl zemřít, prošel kolem mého domu velký bosý muž s hustou zrzavou bradkou.

Tak začína príbeh Jacka, ktorého život sa otočil o 180 stupňov. V čase, keď je jeho jediným veľkým problémom test z matematiky Jack umiera a on o tom ani netuší. Keď z ničoho nič omdlie, prebudí sa na mieste o ktorom nič nevie a s ľuďmi, ktorých nikdy nevidel. Dozvie sa tam veci, ktorým sa dá len ťažko uveriť, avšak tak sa zdá, že nemá na výber.

Na začiatku recenzie by som chcela poznamenať, že mnoho čitateľov tieto knihy porovnáva so sériou o Percym Jacksonovi. Vraj sa príbeh ako taký, dosť podobá tomu, ktorý napísal Rick Riordan. Za to potom knihe v mnohých prípadoch zrážajú body a hodnotenie je potom trochu nízke. Ja osobne som túto sériu ešte nečítala a tak som bola s knihou spokojná.

Príbeh o Jackovi, ktorý sa z neznámeho dôvodu ocitne v Karai inštitúte sa mi po prečítaní celej knihy zapáčil. Najskôr som mala trochu zmiešané pocity, ale keď som si na konci všetko v krátkosti zrekapitulovala, uvedomila som si, že táto kniha obsahuje všetko podstatné - zaujímavé postavy, vtipné situácie/výroky, napätie, situácie, ktoré prekvapia a vôbec, ja ako čitateľka, ktorá ešte nič podobné nečítala môžem poznamenať, že príbeh je nápaditý a originálny.

Jack je chlapec, ktorého trápia čudné sny, ktoré sa bohužiaľ pre neho stanú skutočnosťou. Jeho úlohou je nájsť 7 Schránok a vrátiť ich na ostrov, kde sídli Karai inštitút. Na začiatku jeho pobytu na tomto mieste si Jack myslí, že sa všetci zbláznili a snaží sa ujsť. To znamená, že už na začiatku čítania príde akcia a dávka napätia. Hm, ale Jackovi sa ujsť nepodarí. Potom spozná svojich nových kamarátov a o útek sa pokúsia spolu. No, nevyšlo mu to prvý krát, nevyjde im to ani druhý krát. A tak sa musia zmieriť s tým, že dobu neurčitú budú musieť prežiť bez svojich rodín. A aby toho nebolo dosť, profesor Bhegad od nich očakáva omnoho viac.

Kniha je naozaj plná akcie a napätia. Hlavný hrdina aj s priateľmi sa vydáva do stredu sopky a následne na ostrov Rhodos. Tam je totižto ich prvá zastávka - prvú stratenú Schránku, ktorú sa pokúsia získať stráži kolos rhodský. Je zaujímavé čítať o ich ceste do cieľa, pretože im nie že nič nejde podľa plánu, oni ani žiadny nemajú. A prečo? Pretože im už na začiatku ich cesty nič nevychádza a musia riešiť jeden problém za druhým. Toto je jeden z dôvodov, prečo chcete knihu dočítať až do konca. Kniha je nepredvídateľná a vy budete chcieť vedieť, ako hlavný hrdina vyrieši ďalší problém.
V tejto knihe sa nestretneme s veľkým množstvom postáv, avšak každá z nich má niečo do seba. Jack je typický tanager, ktorého život sa odrazu zmení. Túto zmenu vníma asi ako každý normálny človek - je prekvapení, trochu vystrašený a hlavne zmätený. Nedá sa povedať, že by som si ho bohvie ako obľúbila, ale na to, že som len na začiatku série ho mám celkom rada. Okrem hlavného hrdinu sa v knihe stretávame s jeho troma kamarátmi - s Aly, Cassom a Marcom. Každý z nich má nejakú vlastnosť, ktorá ho robí výnimočným a každého z nich som si rovnako obľúbila. No dobre, jedna postava predsa len vyčnievala - Marco! On má proste odpoveď na všetko, vždy musí všetko okomentovať a takmer vždy som sa pri jeho odpovediach smiala. A potom je tu tiež Torquin, ktorý bol 90% knihy podráždený a svojím spôsobom vtipný. Chvíle, kedy rozdával facky boli naozaj vtipné. A nakoniec pán profesor Bhegad, ktorého bohužiaľ neviem kam zaradiť. Nejde o to, či je to kladná, alebo záporná postava. Bhegad je postava kladná (aspoň to tak v prvom diely vyzerá, ale kto vie), ale neviem sa rozhodnúť, či ho mám rada, alebo nie. On je jediný, kto vo mne vyvoláva zmiešané pocity. Uvidíme, akú veľkú úlohu zohrá v ďalších dieloch.

Pokiaľ uvažujete o kúpe tejto knihy, rozhodne by som do toho šla. Počas čítania vás bude sprevádzať množstvo pocitov od radosti a smiechu až po napätie, prekvapenie a možno nakoniec aj šok. Kniha je naozaj nepredvídateľná a to je veľké plus. Ľahko sa číta a keď sa do príbehu vžijete, ani sa nenazdáte a bude prečítaný. Knihu môžem s radosťou odporučiť s tým, že nebudete banovať. Práve naopak, budete si chcieť ihneď prečítať aj ďalší diel. Ja budem určite v sérií pokračovať, pretože to, ako skončil prvý diel som nečakala, ale to asi nikto. Som si istá, že si zaslúži krásne 4 hviezdičky. Táto séria má dobrý rozbeh a som presvedčená o tom, že ďalšie diely budú lepšie a lepšie.

| Za poskytnutie knihy veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Egmont ČR . |