Recenzia: Christy Readeke - Mayské proroctvo | Zápas o soud ľudstva

10. června 2014 v 16:53 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Mayské proroctvo | Zápas o osud ľudstva
Pôvodný názov:
Autorka knihy: Christy Readeke

Šestnásťročná Caity trávi prázdniny na starom hrade v Škótsku. Na stene svojej izby objaví tajomné znaky, ktoré sa jej postupne podarí rozlúštiť. Ide o staré mayské proroctvo. Dozvedá sa z neho, že v osude ľudstva má zohrať neľahkú úlohu spojenú s množstvom nebezpečných situácií. Caity sa musí rozhodnúť, či má na to dosť odvahy a síl.

Láska Christy Raekeke k mysticizmu a jej túžba po poznaní staroveku ju viedli okolo sveta - putovala po Himalájach, plavila sa po Gange, prešla európske katedrály, študovala feng šuej v Kuala Lumpure, istý čas strávila medzi mníchmi v jednom kláštore v pohorí Sierra Nevada a hľadala šamanstvo v mayských zrúcaninách Yucatánu a Chiapas. V súčasnosti žije s manželom a malými deťmi v Oregone.

Obálka knihy sa mi páči. Nemám jej čo vytknúť. Popravde si ani neviem predstaviť, že by mala vyzerať inak. Príbeh dokonale vystihuje.

Caity má len 16 rokov keď s rodičmi odchádza do Škótska. Prázdniny má totižto tráviť na hrade, ktorý jej rodina zdedila. Najskôr sa jej to vôbec nepozdáva, ale potom objaví niečo, čo jej zmení život. Vedľa jej izby je tajná miestnosť v ktorej sa nachádzajú rôzne znaky. Najskôr netuší čo by tie znaky mohli znamenať avšak keď to zistí jej život sa obráti hore nohami. Je len na nej či sa rozhodne prijať svoj osud, alebo nie. Tak ako sa teda rozhodne?

Nie som si celkom istá, ale mám taký dojem, že som doteraz ešte o žiadnej knihe nepremýšľala tak, ako o tejto. Mayské proroctvo je niečo, čo ma vždy zaujímalo. Kvet života, Mayský kalendár a vôbec koniec sveta. Práve o tomto je tento príbeh. A práve preto som sa rozhodla zobrať túto knihu do parády. Počas čítania sa dozvedáte o rôznych veciach, ktoré sú s Maymi spojené a čo je na tom najlepšie - ono je to naozaj pravda. Autorka do knihy zakomponovala prvky, ktoré sú pravdivé a vďaka tomu sme si ku knihe mohli vytvoriť lepší vzťah. Aspoň ja som to tak vnímala. Viac ma baví čítať niečo, o čom viem, že je na tom niečo pravdy ako len čítať o niečom, čo je vymyslené.

Myšlienka tohto príbehu sa mi páčila rovnako ako jej spracovanie. Avšak musím sa priznať, že občas mi to pripadalo, akoby som čítala učebnicu histórie, alebo niečo podobné. Niektoré úseky mi prišli ako odborný text, ktorý skôr nikoho nezaujíma ako zaujíma. Je pravda, že tieto detaily práve ten príbeh dotvárali, ale na to, že hlavná hrdinka má len 16, nie je normálne aby bola taká múdra a aby sa na ňu z každej strany hrnulo toľko informácií, nie? Alebo to tak beriem iba ja?

Našťastie, ak som si v niektorých častiach myslela, že to autorka trochu preháňa prišla časť, kedy bola situácia zachránená. Dialo sa toho veľa naraz, ale takmer vždy to vyšlo a všetko bolo tak, ako to malo byť. Miestami som sa cítila ako v škole na nudnej hodine, ale hneď na to ma zaujalo niečo, čo som nečakala. A potom dej stále rástol a gradoval a na konci som si užila aj nebezpečenstvo. Niektoré stránky som naozaj pretáčala celá napätá z očakávania čo sa asi stane.

Najskôr by som sa ešte chcela vyjadriť k hlavnej postave. Caity je sympatická postava a naozaj si ju obľúbite. Ale fakt, že má len 16 rokov ... no ja neviem, jednoducho sa akosi neviem zmieriť s tým že zakaždým len tak odrazu vie, čo má robiť, respektíve čo povedať. Priznávam, že miestami bola aj dosť naivná, ale to k dievčatám patrí nie? Ktorá z nás nie je? Po všetkých tých múdrostiach to zakaždým prišlo vhod. A potom je tu skvelý Alex. Dobre, tomu nemám čo vytknúť (smiech). Ale rodičia Caity sú proste TOP. Mať takých rodičov tak asi skáčem po plafón. Taký typ rodičov - verím ti, rob si čo chceš - takých by bral asi každý. Čo sa zápornej postavy týka, hm ... fakt je, že časť knihy som ani poriadne nevedela o koho ide. O to väčšie prekvapenie bolo, keď som na to prišla. A všetko sa pritom zdalo byť tak normálne. A ešte ... nechcela som sa okolo toho motať, ale ... predstavte si, že máte opičku. A predstavte si, že vie skladať oregami a preto ju voláte Pán Papierik. Divné však? Ale hneď by som ju brala! (smiech)

Na záver by som vám knihu chcela odporučiť. Je to fakt dobré čítanie, ale skôr by ju do rúk mohol vziať náročnejší čitateľ. Predsa len, tá hŕba faktov a množstvo informácií, ktoré sa v knihe nachádzajú ... nie som si istá, či by to niekomu aj neprekážalo. Ale je to asi to jediné čo by som knihe vytkla. Som toho názoru, že si zaslúži 4 hviezdičky a to je naozaj pekné hodnotenie.
| Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fragment. |