24. února 2014 v 16:27 | Marry |  Recenzie
Diel: 1
Autorka knihy: Colleen Houcková
Počet strán: 408
Jazyk: český, slovenský, anglický ...
Väzba: pevná bez prebalu

Proroctvo. Vášeň. Česť. Čo všetko ste ochotní oberovať, aby ste zachránili milovanú osobu?

Kelsey je obyčajná stredoškoláčka, ktorá si zháňa na leto brigádu. Nájde si prácu v cirkuse, kde jej pozornosť upúta nádherný biely tiger Dhiren. Kelsey sa cíti v tigrovej spoločnosti veľmi dobre a tak s ním trávi voľný čas a číta mu svoje obľúbené básne. Aká je však prekvapená, keď sa znenazdania objaví zaujímavý pán Kadam z Indie, aby si tigra odviezol a ponúkne jej, aby ho odprevadila do Indie. Tam Kelsey zistí, že tiger Dhiren je v skutočnosti zakliaty indický princ Ren. Začína sa úžasné dobrodružstvo plné nebezpečenstva, napínavých chvíľ a nástrah v džungli. Kelsey sa musí postaviť svojmu strachu a preukázať odvahu nielen v boji za oslobodenie Rena, ale aj v boji so sebou - má podľahnúť nádhernému princovi alebo sa vrátiť späť domov?

Je celoživotná nadšená čitateľka, rada číta dobrodružné knihy, sci-fi a romantické príbehy. Vyskúšala mnoho rôznych povolaní a striedavo bývala v rôznych mestách po celých Spojených štátoch (napr. Arizona, Idaho, Utah, Kalifornia, Severná Karolína). Teraz žije v Saleme v Oregone so svojím manželom, ktorého stretla v cirkevnej misii, a plyšovým bielym tigrom. Svoju románovú prvotinu Tigrova prekliatie vydala najprv vlastným nákladom ako e-book a už tak získala kniha veľa ocenení.

To je to prvé čo si všimnete. Je vôbec možné si ju nevšimnúť? Ten nádherný tiger a ešte krajšie oči. Milujem toho tigra a dokázala by som sa na neho pozerať celí deň. A keď ešte pomyslím na to, že je to Ren. Ách ...

Kelsey je hlavná hrdinka, ktorá práve ukončila strednú školu a jej jediným problémom (pred nástupom na vysokú) je, aby si našla nejakú brigádu. Tento problém sa jej podarí vyriešiť, avšak nie podľa jej očakávaní. Jej letná brigáda spočíva v upratovaní odpadkov v cirkuse, predaji lístkov a v neposlednom rade starosti o tigra. Keď si myslí, že to mohlo dopadnúť aj horšie, niečo v jej živote sa zmení. Kelsey je totiž jediná, ktorá dokáže zlomiť kliatbu, ktorá bráni krásnemu princovi viesť svoj život ako človek. A tak sa z nič netušiaceho dievčaťa a prekliateho princa stane nerozlučná dvojica. Spolu sa musia vydať na cestu mnohých prekážok a jedine ich láska im pomôže prekonať ich. Obetuje Kelsey svoj doterajší život aby zachránila ten princov?

Začnem pekne od začiatku a v recenzii budem využívať prevažne animácie - veď ako lepšie by som mohla vyjadriť svoje myšlienky? Toto je už druhý krát čo som vzala Tigrovu kliatbu do rúk a musím sa priznať, že moje pocity sú veľmi zmiešané. Keď som knihu prečítala prvý krát (čo bolo minulí rok) moja reakcia bola takáto:

Ja som skrátka nevychádzala z údivu. Autorka nám naservírovala obyčajné dievča (ktoré nie je až také obyčajné), príťažlivého princa, jeho sexi brata a to všetko zakomponovala do indickej kultúry. Prvý krát som sa do knihy tak vžila, že mi bolo úplne jedno či sa tam nachádzali nejaké chybičky krásy, alebo do akej miery je hlavná hrdinka nesympatická a podobne. Hltala som stránku za stránkou a verte, že keby som napísala recenziu už minulí rok prešla by u mňa s piatimi hviezdičkami. Bože, kam sme sa to dostali čo?

Dnes:

Tým teraz nechcem naznačiť, že to bola katastrofa, no niečo by sa rozhodne vytknúť dalo. Tak sa do toho pustím.

Fakt, že kniha je o princoch, ktorý sú v tigrích kožušinkách je 100 %. Klaniam sa autorke za to, že máme možnosť čítať aj o iných polo zvieracích tvoroch a nie len o vlkolakoch a iných, ktorý tu už dávno boli. Tiger je niečo úplne nové s čím som sa doteraz nestretla a priznávam, že je to viac než len milé prekvapenie. Chcem svojho tigra! Bod pre autorku.

Ďalší bod, ktorý odo mňa získava je za Indiu! Už ako samotná krajina je India nádherná a má úžasnú kultúru. Vložiť svoj príbeh práve sem - to je to najlepšie čo autorka mohla urobiť. Vďaka tomu sa v knihe stretávame s rôznymi indickými bohmi, príbehmi a legendami. Spoznala som indickú kultúru a ani som pri tom nemusela vstať zo stoličky. Aj teraz si dovolím tvrdiť, že by som túto krajinu rada navštívila a za to vďačím len a len tejto knihe.

Za čo tak udeliť tretí bod? Mám to! Celkový nápad - rozhodne! Príbeh je veľmi pútaví, dobre napísaní (no, k tomu sa ešte vrátim), ľahko sa číta. Nájdeme v ňom aj niekoľko dosť vtipných situácií (teda, aspoň u mňa to tak bolo - čo príde vtipné mne, nemusí niekomu inému). Ja osobne som sa pri čítaní často smiala a to aj keď som knihu čítala už druhý krát.

Ale, vrátim sa k tomu písaniu. Kniha je naozaj dobre napísaná, no niektoré veci mi prišli trošku zbytočné. Hádate čo? Nie je to nič iné, ako opis. So všetkým som bola naozaj veľmi spokojná, ale opis prostredia, izby, alebo nejakej veci - to mi v niektorých častiach doslova liezlo na nervy. Niečo sa deje a zrazu, nejaký opis. Tieto časti som chcela čo najrýchlejšie prečítať, aby som sa dostala k niečomu zaujímavejšiemu. Snažila sa autorka nejako zaujímavo (čo sa jej bohužiaľ veľmi nepodarilo)zapísať stránky, alebo je to iba tým, že hlavná hrdinka sa zaoberala úplnými hlúposťami?

Takže, aby som to zhrnula:
Prečítať knihu druhý krát mi trvalo dva krát menej času ako tomu bolo minulý rok a to z jednoduchého dôvodu. Do čítania som bola naozaj zažratá, ale tým fakt nudným častiam som sa snažila vyvarovať. Hneď ako som sa dostala k časti, kde hlavná hrdinka iba polemizovala nad tým čo je správne a čo nie je, prípadne pre koho je dobrá a pre koho nie, hneď som pretáčala pár stránok dopredu. Verte mi, prvý krát to úplne stačilo.

Postavy mi nerobili žiadny problém. Dobre, priznávam sa - niekedy som sa naozaj čudovala, ako je možné že si Ren na Kelsey aspoň trošku nepochutnal. Byť tak tiger tak jej v istých momentoch vyšklbnem jazyk! Tára a tára a trepe a premýšľa jak tela.

Prepáčte za ten výraz ale v niektorých situáciách mi tak naozaj pripadala.

"Kelsey?"
"Áno?" zašepkala som.
"Chcel by som povolenie ... pobozkať ťa."
Ejha. Poplach! Tá chvíľka pohody s tigrom, ktorú so si ešte pred chvíľou užívala, bola razom preč. Odrazu som bola nervózna a nesvoja. Moje myšlienkové pochody sa otočili o stoosemdesiat stupňov.

Prepáč Kells, ale niekedy som mala pocit, že oni sa točili v kuse - ibaže zlým smerom. Vážne, kto normálny by takto zareagoval na túto otázku od najsexi tigra/muža? A to sa ani nebudem vyjadrovať k tomu, čo nasledovalo ďalej.

Fajn, keď beriem do úvahy, že takmer v každej knihe nájdeme hrdinku, ktorá je mierne zaostalá nie je to taká katastrofa (vážne som to teraz napísala?). Je to katastrofa. Vyjadrím sa teda inak. Keď neberiem do úvahy Kelsey (!!!) všetko je v najlepšom poriadku. Ren mi síce niekedy prišiel až prehnane dokonalý, ale, no nemiluj ho. A potom prichádza na scénu sexi brat Kišas (plus Kelsey - áááá) a ja sa neviem rozhodnúť, ktorý z nich je lepší. Okrem toho nás počas čítania sprevádza aj pán Kadam, ktorý je dlhoročným priateľom Rena a ktorý mu pomáha zlomiť kliatbu. Poviem vám, takého dobrého a štedrého uja by chcel poznať každý. No a samozrejme nesmie chýbať záporná postava - Lokeš! Zatiaľ sme sa s ním veľmi nestretli (okrem jedného, či dvoch príbehoch v ktorých vystupoval a samozrejme v prológu), no hádam, že v ďalších častiach sa s ním budeme stretávať až až. Už teraz ho neznášam.

Čo viac k tomu dodať. Naozaj som chcela dať knihe 5 hviezdičiek, ale to skrátka nejde. Kniha je fantastická, je úžasná, je dokonalá ... ale je tam Kelsey. A ona je skrátka na roztrhanie. Niekedy som naozaj nechápala ako sa môže správať tak idiotsky. A potom ku koncu, keď sa hádala s Renom - ježiši kriste!!! Vtedy mi tak stúpal tlak. Ale toto predsa nie je o hlavnej hrdinke (z časti). Predovšetkým je to o dvoch prekliatych princoch, a kliatbe, ktorá im bráni viesť život podľa svojich predstáv. Odmyslime si Kelsey a niektoré opisy, ktoré sa v knihe vôbec nemuseli objavovať a zostane nám nádherný príbeh o veľkom dobrodružstve a láske, ktorá prekoná všetky prekážky. Vôbec neľutujem, že som knihu opäť čítala a myslím, že niekedy v budúcnosti po nej znovu siahnem. Aj napriek niektorým nedostatkom sa teším na čítanie druhej časti, pretože príbeh o tigrích bratoch ma tak ľahko neomrzí. Kniha odo mňa dostáva 4 hviezdičky a Kelsey do budúcna želám, aby aspoň trochu zmúdrela.

Knihu som čítala v rámci projektu "Čteme tygrům", ktorý zorganizovala Suši.