3. ledna 2014 v 21:26 | Marry |  Recenzie
Počet strán: 272
Jazyk: slovenský, anglický

Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým.
Krásni mŕtvi zmizli. Ubehlo už niekoľko týždňov, čo ich Darina videla naposledy. No vie, že neodišli navždy. Vrátia sa, aby mohli objasniť záhadnú smrť ďalšieho z nich.
Je to už takmer rok, čo sa Arizona utopila v Hartmannovom jazere. Povráva sa, že to bola samovražda. No niečo na tom nesedí. Sebavedomá a suverénna Arizona by si predsa nikdy nesiahla na život.
Teraz musí Darina pomôcť Arizone objasniť jej záhadné úmrtie, ako pred časom pomohla Jonasovi. No treba konať rýchlo, pretože čas sa kráti...

Eden Maguire žije striedavo vo Veľkej Británii a Spojených štátoch. Okrem literatúry sa zaujíma o nadprirodzeno a temné stránky života. Voľný čas trávi zo všetkého najradšej v prírode, predovšetkým u svojich priateľov na ranči v Colorade. Sama k tomu hovorí: "Posaďte ma na koňa a nasmerujte ma k najbližšej vrchu - tam je môj súkromný raj." Na opustenej coloradskej farme taktiež našla inšpiráciu pre svoju tetralógiu Krásni mŕtvi, ktorá vyšla v origináli v rokoch 2009-2010 a stala sa jej prvým hitom.

Obálka druhého dielu tejto série zaujme presne tak, ako aj predchádzajúca. Na pohľad je pekná a krásne ladí s prvým dielom.

Arizona je druhým dielom série Krásni a mŕtvi. Ale kto je to? Čo je zač? Jedným slovom - zombie. Vlastne dvoma - krásny zombie! Nemožné? Tiež som si to hovorila, ale aj nemožné je možné. Krásni a mŕtvi je skupinka mladých deciek, ktoré zomreli, ale ich duše nemajú pokoj. A v strede diania stojí živá a zdravá Darina, ktorá má jedinú úlohu - a to zistiť, ako jej priatelia zomreli. Alebo skôr, kto ich v skutočnosti zabil?! V prvom diely Darina rozbalila rúško tajomstva, ktoré sa motalo okolo Jonasa a jeho duša nakoniec našla svoj pokoj. Druhý diel je zameraný na Arizonu, ktorá podľa všetkých spáchala samovraždu. Ale čo ak jej smrť prišla dobrovoľne nasilu? Naozaj sa Arizona utopila tak, ako si to všetci myslia?

Prvú vec, ktorú si jednoducho neodpustím a musím ju napísať je, že nechápem, ako som mohla dať štyri hviezdičku prvému dielu (prekvapivo sa usmievam). Po tom ako som si prečítala druhý, som vážne začala premýšľať nad tým, čím ma ten prvý ohúril. Dobrý príbeh, ľahké čítanie, zaujímavé postavy - no áno, toto všetko tam bolo. Ale oproti druhému dielu je to docela málo. Pretože ten bol pre mňa celkom veľkým prekvapením. Po Jonasovi som čakala, že kniha bude aký-taký priemer a bola som fakt milo prekvapená, keď som si po odložení knihy mohla povedať - "Neverím, bolo to omnoho lepšie!"

Po odložení knihy som bola naozaj troch v šoku - ale v dobrom zmysle slova. Arizona ma úplne dostala. Nečakala som, že druhý diel tejto série ma bude tak veľmi baviť a už vôbec nie, že v ňom bude viac akcie. No dobre, akciou sa to niekedy fakt nedalo nazvať, ale v tomto diely ma autorka dokázala zaujať oveľa viac ako v tom predchádzajúcom. No čo ja môžem za to, že autorka vybrala pre Arizonu zaujímavejšiu smrť ako pre Jonasa (smiech)?
Aby to bolo všetkým jasné, Arizona obsahuje oveľa viac kladných vecí ako prvý diel nehovoriac o tom, že aj Darina sa nám už začína trochu krotiť (naozaj len trochu). V recenzii na Jonasa som ju moc nerozpitvávala, ale veď o tom sa dočítate pri postavách. Skrátka, kniha obsahuje viac častí, pri ktorých sme plný očakávania, čo sa bude diať a aj keď máme pocit, že vieme čo sa stane, stane sa niečo úplne iné. To je jedna zo základných vecí, ktoré ma dokážu udržať pri čítaní knihy - nepredvídateľnosť! A ono to vážne dopadlo tak, že to zrejme nikto nečakal (no dobre, ako pre koho - niekedy mi to vážne moc nepály).

Ale samozrejme, že kniha má aj svoje zápory. Čo ma vedie zas k poznámke o tom, ako nechápem, že som dala recenzii na prvý diel štyri hviezdičky. WTF? Druhý diel je podstatne lepší ako ten prvý, ale aj tak je tam toho dosť k jasnej kritike. Ach, no dobre, zostanem pri tom, že som nejako prižmúrila oči, alebo som bola očarená obálkou a to sa akosi prenieslo aj na samotný dej. Ale iba dve veci ma nepredstaviteľne počas čítania vedeli rozčúliť: akcie typu - niekto je nablízku = musíme ich vyhnať a Darina! A to sa týka aj druhého dielu - Arizony!

Zombie, ktoré sa vrátili zo záhrobia? Beriem! Zombie, ktoré vyzerajú nadpozemsky krásne? Fajn, beriem! Majú možnosť kedykoľvek a kdekoľvek sa zhmotniť a ovplyvňovať druhým myšlienky? Jedno lepšie ako druhé. Ale vysvetlí mi niekto, na čo je dobré po každej druhej kapitole pchať niekoho pri ich "chatku/stodolu" po čom robia vždy to isté? Niekto sa objaví na blízku a oni idú okamžite do akcie, lebo ich za každú cenu musia odtiaľ dostať aby sa nedajbože neprezradili. A na kiu p*del sú im tie ich extra super schopnosti? Prepáčte za ten výraz, ale to som si nemohla odpustiť - akože, kde to sme? Logika! A potom tá Darina - ach môj bože!

Ako je možné, že som Darinu v recenzii na prvý diel obhajovala? Veď ona fakt iba lezie na nervy! Niekedy mi pripadala ako jedno usmrkané, nevďačné decko. Kto má možnosť vídavať svojho frajera aj po tom, čo zomrel? A ona nie aby si to aspoň trochu užívala - teda aby bola vďačná aspoň za to málo, ale nie, ona dokola nad niečím polemizuje. O rok ho nebude vidieť vôbec, tak čo bude robiť potom? Na rozdiel od nej, musí priznať, že som si ako postavu obľúbila viac Arizonu. Dievčisko som tak neznášala, až sa to zmenilo do takej miery, že je to postava, ktorú zo všetkých v knihe ľutujem asi najviac. Ale stále sa držím toho, že z nej až taká mrcha veru byť nemusela. A keď som už pri Arizone, vďaka nej pribudlo v knihe veľa postáv - niekoho som mala rada, niekomu by som dala najradšej krompáčom po hlave, ale boli tu aj taký, ktorých som vôbec nevedela zaradiť. Taký jej bývali ma aj vytáčal, aj som mu krátky čas fandila a nakoniec - no koment! Jediný cukríček, ktorého som si obľúbila už od prvého dielu a stále vedie je Phoenix! Niekedy mám pocit, že je jediný, kto z nich používa aj rozum (ale niekedy je to aj opačne - vtedy tuho zatínam zuby a snažím sa čo najrýchlejšie preniesť cez stránky, kde sa mi asi autorka takticky pokúša naznačiť, že Darina ho sťahuje na svoju úreveň...).

Ak prižmúrim oči čo sa Dariny týka, plus tá nepochopená časť s ich schopnosťami tak knihu naozaj odporúčam. Pri všetkom tom, čo mi pri čítaní zdvíhalo tlak dávam knihe 5 hviezdičiek. Keby som prvý diel ohodnotila inak ako štyrmi evidentne by ich dostala Arizona, ale keďže som taká dobrá duša ... Dobre, teraz vážne! Aj napriek tomu, čo sa Vám v knihe možno nebude páčiť ( a to sa aj nemusí stať - každý má rád niečo iné), príbeh naozaj dokáže zaujať natoľko, aby ste knihu dočítali do úplného konca. A ten koniec za to naozaj stojí. Ach, och, vážne som napísala 5 hviezdičiek? Bože, nie, nie, nie, nemôžem si pomôcť - konečný rozsudok = 4 a pol hviezdičky. Moje posledné slová - Darina, spamätaj sa už!
a pol hviezdičky!

| Recenziu na prvý diel - Jonas si môžete prečítať TU! |