24. října 2013 v 18:10 | Marry |  Recenzie
Séria: Měsíční kroniky
Diel: 2
Autorka knihy: Marissa Meyerová
Počet strán: 456
Väzba: brožovaná väzba

Jenže ona nevědela jak je to zvíře zlé, a vůbec se ho nebála.

Osemnásťročná Scarlet Benoitová je presvedčená, že sa o seba dokáže postarať sama. Nepotrebuje a ani nechce si nikoho pustiť do života. Výnimkou je jej babička Michelle, žena, ktorá Scarlet naučila všetko, čo vie: pilotovať raketu, ošklbať kačicu, ignorovať názor väčšiny a urobiť si svoj​​. Celých jedenásť rokov bola babička pre Scarlet jediným blízkym človekom na svete.
Až do dňa, kedy babičku unesie akýsi tajomný gang a Scarletin život sa navždy zmení. Jediný, kto o tomto gangu niečo vie, je Vlk, pouličný bitkár, ktorého Scarlet pozná len zbežne. Scarlet sa nerada zveruje cudzím ľuďom, najmä ak ide o muža, z ktorých cítiť ťažkosti na sto honov. Lenže Vlkovu pomoc potrebuje, ak chce nájsť únoscu svojej babičky. A to ešte netuší, akú úlohu hrala pred rokmi jej babička pri záchrane princeznej Selene, alebo kto Vlk vlastne je a aké sú jeho skryté úmysly.

--> Zdroj

Obálku na prvý diel som vychválila až do neba. To isté môžem napísať aj o obálke ku Scarlet. Predstavovala som si ju síce trošičku inak, ale aj napriek tomu si myslím, že je krásna. A keď si obe knihy položím pred seba, nemôžem sa na ne prestať dívať. Úžasné. Som naozaj zvedavá, ako bude vyzerať Cress.

Scarlet Benoitová je dievča, ktoré žije so svojou babičkou na farme. Vedie v celku spokojný život až do chvíle, kedy jej babička bez stopy zmizne. Všetci vravia, že je bláznivá a jednoducho utiekla. Scarlet sa však s takouto odpoveďou nevie a ani nechce zmieriť. Začne tak po svojej babičke pátrať a pomoc pri jej hľadaní využije od známeho bitkára Vlka. Zistí Scarlet pravý dôvod babičkinho zmiznutia? Čo ak jej Vlk v skutočnosti vôbec nepomôže? A čo má s tým všetkým spoločné Cinder - pravá následníčka mesačného trónu princezna Selene? Dokáže sa Scarlet zmieriť s tým, čo jej celí život zatajovali?

Scarlet je druhým dielom série Měsíční kroniky. Autorka využíva pri písaní tejto série prvky z klasických rozprávok ako sú Popoluška, Červená čiapočka, Locika či Snehulienka. V prvom diely sme sa oboznámili s príbehom Cinder, ktorá nič netušila o svojej minulosti. Okrem toho, že je kyborg je tiež mesačnou princeznou Selene, ktorú sa v detstve pokúsila zabiť kráľovná Levana. Ak ste už čítali recenziu na prvý diel tejto série, určite viete, ako sa dozvedela o tom, kto v skutočnosti je. Ak ešte stále neviete čo sa to odohralo, recenziu na Cinder si môžete prečítať na nasledujúcom odkaze -> Cinder! Ako nám do príbehu zapadá Scarlet? Scarlet je re-telling na Červenú čiapočku, no aj napriek tomu je o niečom úplne inom. Má ryšavé vlasy, nosí obľúbenú červenú mikinu a žije so svojou babičkou. To však nie je hlavnou zápletkou nášho príbehu.

Kam zmizla babička?
Toto je hlavný a vlastne aj jediný problém, ktorý sa Scarlet snaží vyriešiť. Jej babička zrazu zmizla a ona tuší, že dôvod je oveľa vážnejší, ako si všetci myslia. Ani po niekoľkých týždňoch sa babičku nedarí polícií vypátrať a Scarlet začína byť zúfala. Práve v tejto chvíli prichádza na scénu známi bitkár Vlk, ktorý ponúkne Scarlet pomoc na farme. Bystré dievča sa ale nenechá tak ľahko poblázniť a Vlkovu pomoc odmietne. Nie však na dlho. Po tom, ako sa objaví jej otec a chová sa ako zmyslom zbavený Scarlet neváha a príjme ponuku hľadať babičku s Vlkovou pomocou. Eh, ale skutočne jej pomáha?

Vlk si pomyslil: I stará babka bude dobrá na zub, ale takováhle malá křehotinka, to by bylo soustíčko!

Vzplanutie novej lásky, alebo veľký podraz?
Keď sa Scar vydá na cestu hľadania svojej babičky s Vlkom zisťuje, že čím viac času s ním trávi, tým jej je... ehm ... sympatickejší? Sama Scarlet je z toho zmetená, no keď sú už pred koncom hľadania neubráni sa a Vlka pobozká. Nakoniec sa ukáže, že ani Vlkovi nie je taká ukradnutá, ako sa zdalo a začne Scarlet prehovárať, aby hľadanie babičky ukončila a utiekla s ním. Čoho sa tak obáva, no nie? Po príchode oboch záchrancov do Paríža sa však dozvedáme, že z toľkej pomoci, ktorú Vlk prejavoval sa stala len obyčajná hra. Celí čas ju iba balamutil a viedol rovno do jamy levovej. A tak si hladné vĺča ukoristilo okrem babičky aj jej vnučku. Vyviazne z toho Scarlet a jej babička živá, alebo sa jej viera k Vlkovi stane osudnou?

Cinder na úteku!
Okrem toho, že sa venujeme príbehu Scarlet sa dozvedáme aj o tom, ako sa Cinder nakoniec podarí ujsť z vezenia a hlavne o tom, ako hľadá dôkazy o tom, že je skutočná princezná. Práve tieto dôvody ju dovedú k babičke Benoitovej a k samotnej Scarlet. Úprimne, som veľmi nadšená z toho, že medzi jednotlivými kapitolami Scarletinho príbehu sa objavovali aj úseky s Cinder a dokonca aj princom (teraz už kráľom) Kaiom. Všetko sa odohrávalo tak naraz a pritom úplne niekde inde až som sa čudovala, ako to tá autorka mohla dokázať. Všetko do seba dokonale zapadalo ako malé kúsky skladačky. Miestami vtipné, miestami dojímavé a vždy ohromne napínavé.

Z postáv som bola nadšená v prvom diely a v druhom som už len lapala po dychu. Cinder dokonalá ako vždy a princ Kai - no i keď nerozhodný, ale stále rovnako príťažlivý. Čo sa nových (hlavných) postáv týka - to už je reč o inom. Scarlet nie je také neviniatko ako by si mohol ktokoľvek pomyslieť. Rozhodne má bojového ducha a nebojí sa povedať svoj názor (čo sme u Cinder často nevideli). No a Vlk? Môžem ho vôbec porovnávať s princom Kaiom? Faktom je, že princ Kai oproti Vlkovi vyzerá ako krehká kvetinka. Vlk je omnoho viac agresívnejší, menej dostupnejší a celkovo mužnejší ako sme to mali s princom. Nie že by som princa nemala rada, ale po prečítaní Scarlet som si uvedomila, že práve Vlk je tá mužská postava, ktorú v tejto sérií zbožňujem najviac (zatiaľ - ešte máme nejaký ten diel pred nami). Okrem neho sme však mali možnosť spoznať aj zločineckého kapitána lode s názvom Zvonečník. Pri tomto názve som sa pár krát neubránila smiechu (ja naozaj neviem prečo). Ale späť ku kapitánovi - musím uznať, že zo všetkých postáv, ktoré sa doteraz v sérií objavili bol najvtipnejší. Áno, nejedna jeho poznámka ma vedela rozosmiať. A nakoniec ako taký malý - veľký bonus = do príbehu sa vrátila jedna postava z prvého dielu o ktorej sme si asi všetci mysleli, že sa s ňou už nestretneme. O kom je reč? Dozviete sa! O prekvapenie Vás ale nepripravím.

Túto sériu si jednoducho musíte prečítať!!! Ak by sa náhodou medzi knihomoľmi objavil niekto, kto nemá moc v láske klasické príbehy, nebojte sa! Toto je úplne iný level! Príbeh je o niečom úplne inom a je tak dokonale spracovaný, že ten, kto by si dovolil touto sériou opovrhovať by sa naozaj mohol začať hanbiť. Každá postava má svoj vlastný príbeh a všetky vedú k jednej a tej istej postave. Je naozaj neuveriteľné ako to Meyerová dokázala. Za túto sériu ju nesmierne obdivujem a klaniam sa jej. Zároveň som vďačná vydavateľstvu Egmont ČR za to, že túto sériu začali vydávať. Nebyť tohto vydavateľstva, nikdy by sa mi do rúk nedostala jedna z najúžasnejších sérií, aké som doteraz čítala.
| Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Egmont ČR. |
| Recenziu na prvý diel - Cinder si môžete prečítať TU! |
| Knihu Cinder si môžete zakúpiť TU! |