7. října 2013 v 16:28 | Marry |  Recenzie
Originálny názov: Bloodfever
Séria: Horečka
Diel: 2
Autorka knihy: Karen Marie Moning
Počet strán: 360
Jazyk: český, anglický ...

"Bývala som obyčajné dievča, akých na ulici stretávate tucty, ale to sa jednej noci v Dubline zmenilo, keď som uvidela svojho prvého Danana a dostala sa do smrteľne nebezpečného sveta nesmrteľných a dávnych tajomstiev ..."

MacKayle Laneovej zabijú sestru a ona sa rozhodne vypátrať jej vraha. Netuší ale, že sa tým súčasne vydáva na dlhú cestu plnú záhad, nebezpečenstiev a tiež neľahkého sebapoznania. Zoznamuje sa s dvoma tajomnými mužmi, bohatým a neprístupným kníhkupcom Jerichom Barronsom a pre pozemské ženy neodolateľným dananským princom V'laneom, ktorý jej ponúka pomoc. Ak chce prežiť a dopátrať sa pravdy o sestrinej smrti, musí šikovne využívať oboch sprievodcov, ktorým sama nedokáže veriť, a predovšetkým nájsť Sinsar Dubh - milión rokov starú knihu čiernej mágie ovládajúcu svet nesmrteľných i smrteľných bytostí. Tieňová ríša Dananov dlhé tisícročia nerušene existovala vedľa sveta ľudí. Teraz ale múr, ktorý ich delil, mizne a Mac zostáva osamoteným bojovníkom za záchranu svojho druhu.

Karen Marie Moning je autorkou dvanástich úspešných románov, z ktorých mnohé sa dostali na prvé miesto rebríčka najpredávanejších kníh New York Times, a je držiteľkou prestížnej ceny RITA, udeľovanej v trinástich kategóriách romantickej literatúry. Jej knihy boli preložené do 21 jazykov a získali si srdcia fanúšikov po celom svete. Do povedomia čitateľov sa zapísala príbehmi zo škótskej vysočiny, ale postupne ju začala stále viac zaujímať keltská mytológia. Z dedinského prostredia sa presunula do írskeho Dublinu a do sveta tajomných Dananov, dávneho národa nesmrteľných bytostí, ktoré žijú tisíce rokov nepozorovane po boku ľudí. So svojím manželom žije striedavo v horách Georgie a na floridských plážach.

Obálka prvého dielu sa mi veľmi páčila. To isté si dovolím napísať aj o druhom diely. Obálka Krvavej horečky je zahalená rúškom tajomstva a stále Vás láka dotknúť sa jej. A nie len to. Neviem si predstaviť, že by mala vyzerať nejako inak.

Prvý diel série Horečka ma bavil tak veľmi, že som sa od neho nevedela odtrhnúť. Pokračovanie? Ach môj bože! Bude ťažké vyjadriť svoje pocity, pretože to, čo som zažívala pri čítaní Krvavej horečky je takmer neopísateľné. Jediné čo môžem s istotou napísať je, že si túto sériu musíte prečítať. Pri čítaní tejto série nič nestratíte - iba ak zdraví rozum. Ja som oň už takmer prišla. A to som len pri druhom diely.

Je naozaj veľmi ťažké zhrnúť všetky moje pocity a myšlienky z knihy do jednej recenzie. Kniha ma tak očarila (presne ako predchádzajúci diel), že ani neviem ako začať. Zhrniem to teda do niekoľkých bodov.

1.) Dôležitý začiatok
Hneď na začiatku čítania ma kniha milo prekvapila. Zvyčajne to býva tak, že keď čítate pokračovanie nejakej série začína sa tam, kde skončil predchádzajúci diel. Pri tejto sérií to tak vôbec nie je. Pred tým, ako nadviažeme na to, čo sa stalo naposledy nás autorka uvádza do centra diania. Na niekoľkých stranách je zhrnuté všetko čo sa doposiaľ udialo. Kto je Mac a prečo sa vydala do Dublinu? Koho tam spoznala a čo všetko sa odvtedy udialo? Vidím v tom veľké plus, pretože aj keby si knihu zobral do rúk niekto, kto nečítal predchádzajúci diel, vôbec by sa nemusel ničím trápiť. Hneď na začiatku by sa mu dostalo dôležitých informácií a tak by bez obáv mohol pokračovať v čítaní.

2.) Z neviniatka ...
MacKayla Laneová je hlavnou hrdinkou, ktorá sa neprestáva meniť. Už v prvom diely sme mohli zaregistrovať ako sa z dievčinky starajúcej sa o svoje nechtíky stáva žena, ktorá sa musí vedieť rozhodovať aj v tých najťažších chvíľach. Po tom, ako jej zabili sestru a odchádza hľadať jej vraha do Dublinu mení sa nielen jej zovňajšok, ale aj to čo je vo vnútri. Či už ide o jej povahu, reflexy, premýšľanie - Mac konečne začala dospievať. Nie síce tak, ako si to predstavovala ona, ale predsa. Páči sa mi, že aj keď sme už v druhom diely tejto série, autorka sa rozhodla neprestať pracovať s touto postavou. Vždy sa na Mac nájde niečo, čo sme doposiaľ nezaregistrovali a niekedy robí dokonca rozhodnutia, ktoré by sme vôbec nečakali. To znamená, že aj keď budeme pri x-tom diely, stále nás bude mať čím prekvapiť.

3.) Neškodná Fiona?
To sotva! Fiona je žena, ktorá pracuje v kníhkupectve Jericha Barronsa, ktorý si vzal Mac pod ochranné krídla. Zatiaľ celkom nevieme čo sa medzi nimi dvoma dialo pokým sa na scéne neobjavila Mac (dúfam, že sa k tomu ešte dostaneme), no isté je, že Fiona sa Barronsovej pozornosti vzdáva veľmi ťažko. V prvej knihe som si myslela, že je to len obyčajná ženská, ale v tejto sérií vystrkuje rožky snáď každý. Autorka nás moc nešetrila a hneď na začiatku nám naservírovala nemalú akciu. Fiona ako správna žiarlivá žena vpustila do kníhkupectva Tiene a pevne dúfala, že Mac do rána zabijú.

4.) Čo čert nechcel ...
Keďže Mac ma také ohromné "šťastie" v tej dobe bolo kníhkupectvo prázdne - teda až na ňu. Po niekoľkých pokusoch vyhrať nad Tieňmi zistila, že jej už asi nič nepomôže. Ale ba! Ako zázrakom sa objavil nenapraviteľne sexi dananský princ V´lane.

"Tak se mi zdá, že potřebuješ pomoct, vioucí." Oknem ke mně dolehl melodický baryton.
Byl to V´lane. A to jsem si myslela, že horší to už se mnou být nemůže.

Jediná svetlá stránka o ktorej by sa Mac mohla zmieniť je to, že ešte stále žije. To ju však niečo stálo. Jedna hodina vo svete Dananov so zvodným princom V´lanom. Eh, to bola teda pasáž.

5.) Barrons
Ach jaj. Na jednej strane stále pokúšajúci sexi dananský princ V´lane, ktorý zabíja sexom a na druhej arogantný tajnostkár Jericho Barrons. Úprimne, stále neviem čo si mám o ňom myslieť, ale zbožňujem ho stál viac a viac. On je tak - no neviem čo napísať. V jednej chvíli sa chová tak a v druhej by Vás už najradšej zabil. A potom to správanie k Mac. Po tom konci, ktorý nám autorka pripravila v prvej knihe som si myslela, že svoje chovanie k nej zmení, ale mýlila som sa. To jeho "Slečno Laneová" používa stále a so všetkým. Na druhej strane, vlastne som rada, že to takto dopadlo. Stále nevieme čo od neho môžeme čakať a to ma úplne napína a nabíja energiou. Ale keď je niekto v problémoch ...

6.) To je čo za koniec?
Ako by som sa správne vyjadrila? Prečítala som zatiaľ prvé dva diely a na konci každej knihy sa dialo niečo, pri čom som takmer prišla o rozum. Naša hrdinka Mac takmer prišla o život. A kto ju zachránil? Barrons! Kto by to bol povedal? Ale čo ma ešte viac prekvapuje je, že okrem toho sa na konci stane ešte niečo navyše. Neviem čo sú to za vzájomné sympatie, ktoré k sebe títo dvaja prechovávajú, no isté je, že Barrons ich prejavuje iba vo chvíli, keď Mac visí smrť doslova na jazyku. Za seba si dovolím napísať, že konce týchto kníh ma privádzajú do šialenstva. Ak sa čoskoro nedozviem čo, ako a prečo tak sa jednoznačne zbláznim!

Myslím, že k Mac snáď nemusím dodať už asi nič. K hlavnej hrdinke som sa asi vyjadrila dosť a jediné čo na jej adresu ešte môžem poznamenať je, že ju mám naozaj rada. Zato Barrons a V´lane - to je už iná reč. Mám toho toľko na srdci, čo by som Vám o nich mohla napísať, ale ja proste nenachádzam slov. Barrons je stále rovnako arogantný "pako" a to sa mi fakt páči. Nie je to ten typický mužský hrdina, ktorého si obľúbime hneď na začiatku a to je fakt vzrušujúce. A potom je tu V´lane, ktorý keby sa z čista-jasna predo mnou zhmotnil asi by som mu padla rovno k nohám. Až na tie následky, všakže? Okrem nich sa ale v Krvavej horečke objavil aj náš starý známy upír - Mallucé. Ako je to možné, keď ho Mac v prvom diely zabila? No evidentne nezabila! A zdá sa, že jeho brata to akosi priveľmi zaujíma...

Ešte stále Vám nestačilo? Lebo mne nie! Túto sériu odporúčam naozaj každému. Pri čítaní som sa veľmi bavila rozhovormi medzi Mac a Barronsom. Pri stretnutiach Mac s V´laneom som bola plná očakávaní a pri blížiacom sa nebezpečenstve mi doslova vrela krv v žilách. Všetko po čom túžite nájdete tu, v tejto sérií. Kniha odo mňa dostáva plný počet hviezdičiek, pretože si to naozaj zaslúži. Môj posledný odkaz pre Vás: Prečítajte si túto sériu! Skutočne neoľutujete!

| Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Jota. |
| Recenziu na predchádzajúci diel (Temná horečka) si môžete prečítať TU! |