1. září 2013 v 21:46 | Marry |  Recenzie
Séria: Horečka
Diel: 1
Autorka knihy: Karen Marie Moning
Počet strán: 352
Vydalo vydavateľstvo:Jota

Prvý diel série otvárajúci svet plný tajomstiev a záhad, napätia a vášne, ťažko definovateľný priestor medzi realitou a snom, súčasnosťou a dávnymi legendami.

Mac je obyčajné dievča z malého južanského mesta, ktorá sa stará predovšetkým o nechty a dokonalé opálenie. Jej bezstarostný život ale trvá len do chvíle, kedy nájdu telo jej mŕtvej sestry, ktorá jej stačila v hlasovej schránke zanechať divný odkaz ...
V snahe odhaliť tajomstvo vyráža do Dublinu, kde nachádza sestrin rozhádzaný byt a množstvo stôp. Postupne sa zaplieta do klamstiev a zisťuje, že je rovnako ako jej mŕtva sestra obdarená zrakom, ktorým dokáže nahliadnuť do sveta, ktorý zostáva ostatným ľuďom utajený. Zaujíma ju jediné: nájsť knihu, ktorá možno stála jej sestru život a môže privodiť skazu celému ľudstvu.

Karen Marie Moning je autorkou dvanástich úspešných románov, z ktorých mnohé sa dostali na prvé miesto rebríčka najpredávanejších kníh New York Times, a je držiteľkou prestížnej ceny RITA, udeľovanej v trinástich kategóriách romantickej literatúry. Jej knihy boli preložené do 21 jazykov a získali si srdcia fanúšikov po celom svete. Do povedomia čitateľov sa zapísala príbehmi zo škótskej vysočiny, ale postupne ju začala stále viac zaujímať keltská mytológia. Z dedinského prostredia sa presunula do írskeho Dublinu a do sveta tajomných Dananov, dávneho národa nesmrteľných bytostí, ktoré žijú tisíce rokov nepozorovane po boku ľudí. So svojím manželom žije striedavo v horách Georgie a na floridských plážach.

Obálka knihy sa mi veľmi páči. Pôsobí na mňa dojmom, ktorý mi nedovoľuje len tak ľahko od nej odvrátiť zrak. Celkovo je spracovaná veľmi pekne. Mojím prvým dojmom, ktorý som nadobudla, keď som knihu držala v rukách prvý krát bolo obrovské nadšenie.

MacKayla Laneová je obyčajné dievča, ktoré žije obyčajný život. Býva na mieste, kde žije takmer dokonalý život so svojou milujúcou rodinou a sestrou - Alinou, ktorá je zároveň jej najlepšou kamarátkou. Alina jedného dňa odíde študovať do Dublinu. Aj napriek tomu, že sú od seba vzdialené niekoľko dlhých kilometrov, stále sa majú rovnako radi. V jeden deň sa však život Mac otočí o stoosemdesiat stupňov. Alina je mŕtva a jediné po čom Mac túži je, aby jej vraha stihol trest, ktorý si zaslúži. Na to, aby dosiahla svoj cieľ bude musieť obetovať oveľa viac, ako si myslela.

Príbeh sa začína tým, že nás hlavná postava - MacKayla Laneová (Mac) informuje o situácií, v ktorej sa ocitla. V čase, keď jej rodičia oslavujú svoje tridsiate výročie svadby v Miami a iných očarujúcich krajinách, Mac zazvoní telefón a dozvedá sa zdrvujúcu správu - jej milovaná sestra Alina je mŕtva. Jej smrť však nebola iba obyčajná nehoda. Telo nebohej Aliny bolo totižto zmrzačené takým spôsobom, že jej smrť bola označená ako vražda! Kto je ale jej vrahom? To sa polícií nedarí zistiť a tak po prehodnotení situácie odkladajú prípad s tým, že nie je dostatok dôkazov či stôp, na ktoré by mohli nadviazať. Mac sa nevie zmieriť s tým, že jej sestra je mŕtva a jej vrah si spokojne behá na slobode. Veď kto by aj mohol, nie? Aj ja, tak ako mnohý z Vás mám súrodenca a dokonca sestru, ktorú aj napriek tomu, že v istých momentoch neznášam nenapraviteľne zbožňujem. Do kože Mac som sa teda vedela dosť dobre vžiť a poviem Vám, ten kto má súrodenca sa pri čítaní tejto knihy neubráni aspoň trošičke úprimného súcitu. V koži Mac Laneovej by sa nechcel ocitnúť nikto z nás. Nehovoriac o tom, čo sa v jej živote ešte len malo stať. Navzdory všetkému čo sa doposiaľ odohralo sa vydáva čeliť Dublinu - miestu, kde jej sestra vydýchla posledný krát na vlastnú päsť! Nájsť krutého vraha je od tejto chvíle jej jediný cieľ.

Po odchode z domu ju víta nemalé mesto Dublin v ktorom začína hľadať odpovede na mnohé otázky. Jednou z nich je aj Sinsar Dubh! Čo je to a ako sa k niečomu takému vôbec Mac dostala? A čo to má vlastne spoločné so smrťou Aliny? Odpoveďou je, že práve Alina doviedla Mac na túto stopu. Pred smrťou stihla zanechať svojej sestre odkaz na telefóne, v ktorom hovorí práve o Sinsar Dubh.

... "Dobře mně poslouchej! Musíme najít Sinsar Dubh. Je to strašně důležité. Nesmí to za žádnou cenu dostat. Musíme to získat dřív než oni!" ...

Po tom, ako sa zoznámi s mestom narazí na kníhkupectvo, kde spoznáva muža menom Jericho Barrons. Práve tento muž sa stane jej sprievodcom do sveta v ktorom síce žila, ale ani raz ho nevnímala taký, aký v skutočnosti je. Po svete sa totižto pohybujú rôzne príšery, ktoré neľútostne berú ľuďom ich životy. Okrem nich však v meste môže naraziť na ohromne krásnych Dananov, ktorým vôbec nie je ľahké odolať. Stretnutie s takýmto Dananom obyčajných ľudí (väčšinou ženy) stojí ich život. Mac ale nie je obyčajný človek a tak ju ani stretnutie so samotným princom
V´laneom nevyradí z hry. Čím dlhšie v meste je, tým viac sa dozvedá o svete v ktorom žije a ktorý vzal život jej sestre. Zisťuje, že Sinsar Dubh je v skutočnosti posvätná kniha, ktorú chcú získať tak ako tí zlý, tak aj dobrí. Všetko má ale svoje háčiky a Mac nezostáva nič iné ako ich vyriešiť. V spoločnosti Jericha Barronsa teda začína hľadať niekoľko predmetov, bez ktorých sa ich pátranie po Sinsar Dubh nezaobíde. Rozhovory medzi týmito dvoma osobami boli vždy veľmi zaujímavé. Mac, ktorá kládla príliš veľa otázok a Barrons, ktorý ju vždy excelentne odbil. Dosť často sa stávalo že nejeden ich dialóg ma ohromne rozosmial. Toľko irónie z úst jednej osoby a potom to donekonečna opakujúce sa "slečno Laneová". Pri čítaní si teda užijete aj nejakú tu zábavku, ale fakt je, že duch mŕtvej Aliny Vás bude prenasledovať na každej strane. Obzvlášť mi utkvelo v hlave niekoľko momentov, ktoré ma dokázali chytiť aj za srdce. Vydať sa na miesto činu, kde zomrela práve Vaša sestra chce asi odvahu. Opis tejto scény bol z môjho uhľa pohľadu docela dojímavý. A potom tu máme niekoľko ďalších scén - ale to si už budete musieť prečítať sami. Prezradím Vám už iba jedno - Barrons osloví Mac normálnym menom - teda nie priezviskom. A verte mi, že pri ňom je to niečo výnimočné. Nájde Mac nakoniec vraha svojej sestry? Kto je to? Je to jedna z ohyzdných príšer, či nejaký oslňujúci Danan? Alebo je to sám Jericho Barrons? A čo s tým hodlá urobiť ak sa to dozvie? Jedno je isté - za smrť jej sestry bude musieť niekto zaplatiť. Je len otázkou času, kedy sa to stane.

Postáv v knihe nie je extra veľa, ale je ich dosť na to, aby vznikol dobrý príbeh. Najviac sa samozrejme stretávame s hlavnou postavou, ktorá vlastne príbeh rozpráva. Na začiatku rozprávania zastupovala obyčajné mestské dievča, ktoré sa po zdrvujúcej pravde rozhodlo zakročiť v procese odhaľovania pravdy. Po celí čas na mňa pôsobila v celku príjemným dojmom a aj napriek tomu, že v niektorých chvíľach by som ju najradšej uškrtila úplne mi to k nej sedelo. Ďalšia z postáv - Jericho Barrons je jedným z mužov, z ktorého vyžaruje určité čaro a Vy ho cítite, akoby stál rovno pred Vami. Nie je to typický hrdina, ktorého si zamilujete už po prvom opise. Zo začiatku pôsobí skôr ako záporná postava. Oto viac som si ho zamilovala, keď ukázal aj svoje lepšie stránky. Okrem týchto dvoch postáv sa stretávame s hromadou príšer, ktoré útočia na každom rohu. Za zmienku stojí tiež upír, ktorý zohráva v knihe svoju dôležitú úlohu. A taktiež Dananský princ V´lane, ktorý neustále pokúša sexuálnu stránku našej Mac.

Už pri čítaní prvej strany viete, že kniha Vás bude baviť. U mňa to tak bolo určite. Nie je to, ako keď otvoríte knihu, začnete čítať, ale baviť Vás to začne až po x stranách. Nie! Táto kniha Vás zaujme už na začiatku. Kniha Vás upúta, pobaví a v niektorých momentoch možno aj vystraší. Celí príbeh je prerozprávaní spôsobom, ktorý akoby bol adresovaný len a len Vám. Všetko o čom sa v knihe dočítate si ľahko dokážete predstaviť - a to je podľa mňa úžasné. Kniha odo mňa dostáva 5 hviezdičiek z 5. Neprečítať si túto knihu by bolo zrejme veľkou chybou.
| Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Jota. |