14. srpna 2013 v 19:34 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Počátek
Originálny názov: Origin
Autor knihy: Jessica Khouryová
Počet strán: 372
Väzba: viazaná bez prebalu

Džungľa skrýva dievča, ktorá nemôže zomrieť.

Pia vždy poznala svoj ​​osud. Mala počať novú rasu, líniu nástupcov, ktorá porazí smrť. Za týmto účelom sa zrodila, bola geneticky upravená k nesmrteľnosti a vychovávaná tímom vedcov v tajnej skrýši v Amazonskom dažďovom pralese. Teraz ju vedci začínajú podrobovať testom, ktorých výsledkom má byť dokončenie celého nebezpečného projektu.

Pia vždy najviac túžila naplniť ich očakávania. Ale v noci na svoje sedemnáste narodeniny nachádza dieru v zdanlivo nepreniknuteľnom plote, ktorý uzatvára jej sterilný domov. Prvýkrát v živote voľná v džungli stretáva Eia, chlapca z neďalekej dediny. Nedokáže odolať a pokračuje v útekoch, aby ho mohla vídať. Zamilujú sa do seba a kúsok po kúsku začínajú poznávať pravdu o Piinom pôvode - pravdu so smrtiacimi následkami, ktorá navždy zmení ich životy.

Jesicca sa norodila v Georgii v Spojených štátoch amerických, kde aj vyrástla. Bakalársky titul z angličtiny získala na Toccoa Falls College. V súčasnej dobe žije spolu so svojím manželom v Toccoa, dvoma psami a nadbytočným množstvom kníh, topánok a obľúbeného čaju. Keď práve nepíše, režíruje divadelné hry a koučuje futbal. Jej obrovskou záľubou je tiež návšteva rôznych ZOO. --> Zdroj!

Obálka je nádherná. Džungľa je jednoducho úchvatná. Obálka dokonale vystihuje celí príbeh, ktorý sa v knihe ukrýva. Ja nemám slov. Dokázala by som sa na ňu pozerať celé hodiny.

Ľudia sa narodia, vyrastú, zostarnú a zomrú. To je kolobeh života. Ale čo ak by existovala látka, ktorá by Vám dokázala zabezpečiť život na veky? V nedobytnej džungli sa takáto látka našla. Presnejšie kvet, ktorý túto látku produkuje. Vedci, ktorý kvet našli dlho neváhali a začali zisťovať, ako táto látka funguje. Z ich poznania vznikla dokonalá, nesmrteľná Pia. Ale čo ak Vašu nesmrteľnosť nakoniec predsa len môže niečo narušiť?

Pia má dobre vyvinuté reflexy, jej pamäť je lepšia ako pamäť obyčajného človeka, dokáže na dlhšiu dobu zadržať dych a jej kožou neprejde ani ten najostrejší skalpel - jednoducho dokonalé dievča. A presne toto počúva Pia každý deň - "Si dokonalá." Háčik je v tom, že Pia je jediná svojho druhu. Napriek tomu, že Malú Cam (miesto, kde sa odohrávajú všetky vedecké pokusy) ešte ani raz neopustila láka ju džungľa, ktorá z každej strany obklopuje toto výskumné stredisko a zo všetkého najviac chce mať svojho pána dokonalého. A práve tento sen je cieľom vedcov, ktorý vytvorili Piu. Vedci chcú pre ňu vytvoriť dokonalého partnera a mnoho ďalších nesmrteľných. Vytvoriť však jedného nesmrteľného trvá vedcom dlhú dobu - celých päť generácií. To sa nikomu moc nepozdáva a obzvlášť nie Pii. Keď má sedemnásť rokov džungľou sa preženie silná búrka, ktorá spôsobí dieru v plote, ktorý oddeľuje Malú Cam od zvyšku sveta. Piu začne vábiť nikde nekončiaca zeleň a nakoniec pokušeniu podľahne. Napriek veľkému zákazu opustí Malú Cam a vydá sa sama napospas džungli preskúmať nádhernú faunu a flóru.

Áno, či nie? Túto otázku som si položila vo chvíli, kedy sa Pia ocitla len pár metrov od plotu Malé Cam. Ako by sme sa asi rozhodli my keby sme boli na jej mieste? Bolo zaujímavé zamyslieť sa nad touto otázkou. Rozhodne som ale chápala prečo to Pia urobila. Byť 17 rokov stále v jednej ohrade nie je to pravé orechové. Myslím, že keby som bola na jej mieste zachovala by som sa rovnako. No, úprimne, bola som prekvapená ako Pia niekedy reagovala. Ja chápem, že po tom, čo sa dostala von bola nanajvýš očarená džungľou, no bolo čudné, že sa takmer vôbec nezaoberala otázkou - čo sa stane, keď sa vráti? Neviem prečo, ale hneď ako opustila výskumné stredisko mi bolo jasné, že z toho bude vážne veľký problém. Snažila som sa na túto skutočnosť nemyslieť a radšej som čítala ďalej. To nám už na scénu vstúpil Eio - mladý, polonahý domorodec. No nemilujte ho. Spôsob, akým nám ho autorka opísala bol zaručene dokonalý. Eia som si zamilovala už po pár slovách, no a Pia taktiež. Po niekoľkých hodinách strávených v spoločnosti a na mieste o ktorom nič nevedela sa ale jej zábavka končí. A máme tu prvý problém. Diera v plote bola nájdená. Vážne? To bolo prvé čo mi prišlo na rozum, keď som sa dočítala o tom, že vedci zistili, že ich plot bol
narušený. Naozaj hneď vedela, že tú dieru v plote objavia, ale fakt nie už po prvom úteku. To ma celkom prekvapilo.
Úplne som zapojila mozgové závity a začala som rozmýšľať o tom, ako sa teraz dostane k Eiovi? A to máme na scéne ďalšiu postavu - doktorku Harriet Fieldsovú, ktorú naša dokonalá Pia nazývala ja doktorka Nešika. To ma vždy pobavilo. Na začiatku rozprávania ju to úplne vystihovalo, no po niekoľkých stranách sa nám karty akosi zamiešali. Doktorka Nešika zas až taká nešikovná nebola. Obzvlášť nie v prípadoch, kedy vymýšľala stratégie na útek pre Piu. Niekedy som sa naozaj čudovala. Najviac ma ale prekvapila (a čo je divné aj ohromne pobavila) výhovorka, ktorú pomohla Harriet vymyslieť Pii v čase, keď ju v Malé Cam nemohli nájsť zatiaľ čo ona sa zabávala s Eiom (alebo bojovala s anakondou?). Vážne, napadlo by Vás zavrieť sa do mraziaceho boxu, ktorý sa otvára len z vonku? Áno, takéto nápady môže mať naozaj len doktorka Fieldsová. A tak to šlo ďalej a ďalej. Sledovať vzťah-nevzťah Pii a Eia bolo ohromne vzrušujúce. Neviem ako to má niekto, kto už túto knihu čítal, ale ja som totálne žrala každý ich pohyb, či slovo - no proste všetko čo urobili. Keď boli spolu zabudli na všetky problémy a len sa spolu zabávali. Prišli mi taký nevinný. V skutočnosti nebolo nevinné vôbec nič! Pia možno žila v tom, že keď je dokonalá ona je dokonalé aj jej okolie - ale nič také v knihe nenájdete! Karty sa nám ku koncu knihy tak zamiešali, až som bola sama prekvapená z toho, čo sa tam vlastne deje. Napriek tomu, že táto kniha nie je žiadny akční trhák má v sebe akčnosti až až. Pia možno je dokonalá, ale bohužiaľ nie natoľko, aby si včas uvedomila, na čej strane stojí! Sú vedci tí, za ktorých ich pokladá? Sú skutočne jej rodinou? Ako vedci v skutočnosti vyrábajú látku, ktorá jej zabezpečila nesmrteľnosť? Akú úlohu v tom všetkom zohráva Eio a ostatný domorodci? A je vôbec taká nesmrteľná, ako si všetci myslia?

Postáv je príbehu pekné množstvo. Bola som spokojná, v podstate sa nemám na čo sťažovať. Ale jedna vec mi akosi na chuť moc neprišla. No, to som sa asi nevyjadrila celkom správne. Ide o to, že Pia každého vedca a vedkyňu v Malé Cam volá strýko, alebo teta. Prišlo mi to iba trochu divné. Uznajte sami. Je to, ako keby ste v malej dedine každého volali strýko a teta. Ale inak som tam nenašla nič s čím by som nebola spokojná. Piu a Eia som si zamilovala už po prvých stranách. Dokonca aj doktorku Nešiku som si obľúbila. Teraz som si ale spomenula na jednu postavu, ktorá ma bavila počas celého príbehu (a myslím, že ma ešte dlho baviť bude). Kapukiri! Je to šaman z Eiovho kmeňa a v skutočnosti je to postava ako každá iná. Ja len, že jeho meno je tak skvelé. Stále mi behá po rozume a nedá mi pokoj. Jeden deň som dokonca behala po byte a zakaždým keď mi niekto chcel niečo povedať zbľakla som na neho KAPUKIRI! Taký blb môžem byť iba ja! Na túto knihu ešte dlho nezabudnem.

Knihu odporúčam asi každému. Tento príbeh Vás určite zaujme už len vďaka hlavnej myšlienke - nesmrteľnosť! Veď kto by nechcel byť nesmrteľný, nie? Čítanie tohto príbehu je sprevádzane s nemalou dávkou napätia. Opis džungle vytvára akúsi harmóniu, ktorá Vás núti zatúžiť po nej. Áno, aj ja chcem navštíviť džungľu. Po tejto knihe určite! Veď čo ak v nej narazím na svojho Eia? Pia si toho svojho rozhodne ukoristila a mi jej musíme už len potichu závidieť.

| Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Egmont ČR |