Recenzia bola uverejnená so súhlasom tohto blogu:

Počet stran: 345
Rok vydání: 2012
Série: Divergence, 1.díl
Hodnocení obálky: 9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix
Doba čtení: 7 dní

Anotace(oficiální):
Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka - úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.

Moje hodnocení(může obsahovat spoilery) :
Na Divergenci jsem se hodně těšila. Spousta blogerů jí hodnotí 10 z 10, 5 hvězdiček, 101% atd. Pak tedy musí být dobrá, ne? :)

Kniha začíná v den, kdy si má Breatrice(Tris) vybrat svojí frakci. Frakcí je 5: Mírumilovnost, Upřímnost, Sečtělost, Neohroženost a Odevzdanost. Právě v Odevzdanosti Tris vyrůstá spolu se svým bratrem Calebem. Jde na testy, které jí určí frakci. Přesněji, určí, pro jakou frakci má předpoklady. Může zůstat v té své nebo si vybrat jinou. Jenže se zjistí docela znepokojivá věc: Tris je Divergentní. Znamená to, že má předpoklady pro více nebo všechny frakce. Je tedy hrozbou pro společnost, protože se nemůže úplně podřídit jedné frakci. Vybere si tedy tu, kterou určí za nejsprávnější.

,,Jsem sobecká. Jsem statečná" - str. 38

Tris si tedy vybere Neohroženost. Spolu s dalšími nováčky - přeběhlíky. Cestují na základnu Neohrožených, kde začíná jejich výcvik. A tady to začíná bt drsné. Kdo by to byl řekl, ale už na začátku umírají lidé. Výcvik je má naučit jak překonat vlastní strach. Na začátku je Tris plachá a celkem se bojí, ostatně, kdo by se nebál, když má celý život klid a potom má vyskočit z jednoucího vlaku, střílet pistolí na terč nebo (ke konci) zastřelit vlastní přátele.

Tris je prostě skvělá postava. Kde poznat, jak se vyvíjí, z ustrašené malé holky je Neohrožená. Ale kniha je plná skvělých postav. Čtyřka, Will, Christina, Al, dokonce i Peter má něco do sebe a to je to záporák. Trochu jako Malfoy. Takovej slizoun :D

Knihu bych slupla za pár dní, kdybych nemusela chodit do školy :D Na to, že to byla autorčina první kniha je to vážně skvěle napsané, tak jednoduše, přitom výstižně. Dokáže popsat různé prostředí a přitom to nezabere celou dvojstránku. Neustále se něco dělo, ale přitom tam byy i chvíle, kde si postavy jenom povídali. Prostě vás to nutilo číst dál a dál...

Takhle kniha je jednou z nejlepších, co jsem letos četla. Fakt jsem netušila, že podlehnu davové psychóze, ale...Je vtipná, akční, napínavá, romantická, vtipná, tajemná, smutná a tak dále. Už se nemůžu dočkat dalšího dílu! :) A to má ještě letos v říjnu vyjít 3. V USA

Výsledné hodnocení:
9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix