Recenzia bola uverejnená so súhlasom tohto blogu:

Počet stran: 327
Rok vydání: 2012
Série: Nebe, 1.díl
Hodnocení obálky: 9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix
Doba čtení: 6 dní

Anotace(oficiální):
Hlavní hrdinové, Aria a Perry, pocházejí ze dvou radikálně odlišných společenských vrstev a vlastně by se neměli nikdy setkat, natož navázat vztah. Aria patří mezi obyvatele uzavřeného, vysoce technicky rozvinutého a izolovaného města, Perry zase do nebezpečného přírodního světa. Když Ariu vykáží z města za zločin, který nespáchala, domnívá se, že ji čeká okamžitá smrt - ve volné přírodě nemá šanci přežít. "Divoch" Perry je pro ni jedinou šancí, jak se zachránit. Zakázaná láska a rozpolcená civilizace vzbuzuje mnoho filozofických, morálních a etických dilemat zrcadlících se v neobyčejném vztahu dvou hlavních hrdinů.

Moje hodnocení:
Spousta blogerů ve svých recenzí tuto knihu chválí, tak jsem se rozhodla si jí koupit a (kdo by to byl řekl) dokonce i přečíst :D

Na začátku jste bez milosti vhozeni do děje. Co je Lusk? Co Blaženost a Snění? Jak funguje Moudrooko? Co jsou vlastně ty Říše? Čtení je pak dost náročné, když se pořádně neorientujete. Je to trochu jako číst si učebnici pro vyšší ročník...Zkrátka zmatené. Kolem 150. stránky se začínáte orientovat, když Árie Perrymu vysvětluje, jak to u nich vlastně chodí. Ale stejně je to podle mě docela málo.

Árie se nedopatřením ocitá ve skutečném světě, kde žijí Divoši(Outsideři) a sama by nejspíš nedokázala přežít, kdyby se neobjevil Perry, jeden z Divoch z kmene Tideů, který se vydal hledat svého synovce Talona, kterého odvezli lidé z Lusku. Náhodou se potkají a i když nejsou nejdřív moc velcí kamarádi, časem se z toho stane něco víc... Perry má zvláštní schopnosti. Je Vidoucí, což znamená, že vidí lépe než ostatní a ještě k tomu ve tmě, což je ještě vzácnější. Navíc je ještě Vědoucí, takže dokáže vycítit emoce. A navíc kombinace Vidoucího a Vědoucího je ta nejvzácnější. Prostě takový mega extra super hrdina.

Nevím, jestli autorce došli nápady, nebo chtěla být originální (což jí podle mě trošku nevyšlo), ale ještě jsem nečetla nic, kde by hrdina uměl vycítit menstruaci. No, nezlobte se na mě, ale to mi přijde lehce přitažené za vlasy. I když, je to fantasy, tady se meze nekladou, ale...

Ale musím říct, že se to četlo fakt pěkně. Nudné části tam nebyli a děj rychle plynul. Oba hrdinové byli sympatičtí, ale i další postavy jako třeb Roar, Marron nebo Uhlík byli fajn. Každý měl svůj charakter a to se mi líbilo. Nesnáším plochý postavy :) Jediné, co mě při čtení rušilo, byly gramatické chyby a překlepy. Tu chyběla tečka, tam bylo zase přehozené písmeno. Nic moc.

Ale celkově to byla pěkná kniha s originálním a poustavým příběhem, který uričtě zaujme. U mě to sice není na plný počet, ale stejně si myslím, že byste to měli zkusit, třeba se vám zalíbí :) A myslím, že si přečtu i další díl, který vychází už letos na jaře :)

Výsledné hodnocení:
9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix9-1.gif image by spookys-graphix