14. července 2013 v 15:44 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Krátky druhý život Bree Tannerovej (Novela k románu Zatmenie)
Originálny názov: The Short Second Life of Bree Tanner: An Eclipse Novella
Autorka knihy: Stephenie Meyerová
Počet strán: 168
Jazyk: slovenký, český, anglický,...

Ešte skôr ako vdýchnete vôňu svojej koritsti, musíte sa rozhodnúť, koho buete loviť. Teraz už je neskoro vyberať.

Fascinujúci príbeh Bree Tannerovej, postavy, ktorá sa objavila v románe Zatmenie, a odvrátená tvár sveta novorodených upírov, v ktorom žije, zaručene okúzlia všetkých fanúšikov ságy Twilight. Bree Tannerová si ledva spomína na svoj život predtým, než získala neobyčajne ostré zmysly, nadľudské reflexy a nezadržateľnú fyzickú silu. Na život predtým, než pocítila neúprosný smäd po krvi... predtým, ako sa stala upírkou. Bree vie iba toľko, že nažívanie s ďalšími novorodenými je veľmi neisté a nemá takmer žiadne pravidlá: kry si chrbát, nepútaj na seba pozornosť, a predovšetkým - do svitania buď doma, inak zomrieš. Jedno však netuší: že čas jej nesmrteľného života sa rýchlo míňa. Bree sa nečakané spriatelí s Diegom, s novorodeným upírom rovnako zvedavým, kto je ich záhadná stvoriteľka, ktorú všetci volajú iba ona. Keď si uvedomia, že všetci novorodení sú iba pešiakmi v nepredstaviteľne veľkej hre, musia sa Bree a Diego rozhodnúť, na koho sú strane a komu budú veriť. Ale keď je všetko, čo o upíroch viete, založené na klamstve, ako odhalíte pravdu? V neodolateľnej súhre napätia, záhady a romantiky prináša Stephenie Meyerová zdrvujúci príbeh vojska novorodených upírov, ktorí sa pripravujú obkľúčiť Bellu Swanovú a Cullenovcov, a rozpráva o ich stretnutí, ktoré vyústi do nezabudnuteľného záveru.

Stephenie Meyerová je autorkou série Twilight, ktorá sa stala bestsellerom. Absolvovala odbor anglická literatúra na Brigham Young University. Žije v Arizone s manželom a tromi deťmi. Jej prvý román pre dospelých sa volá Hostiteľ. Ak sa o Stephenie Meyerovej chcete dozvedieť viac, navštívte stránku stepheniemeyer.com.

Tak ako obálky série Twilight aj táto sa nesie v rovnakom duchu. Vôbec nie prečačkané ani nič podobné. V jednoduchosti je krása.

Ako to už pri novelách býva, (väčšinou) vždy dopredu vieme, čo sa stane - poprípade ako to celé skončí. V prípade Bree síce vieme, že jej osud nepraje, no sledovať jej nažívanie do poslednej chvíle je viac než úchvatné.

Bree je mladá, neskúsená upírka, ktorá sa drží poväčšine niekde v úzadí, než by sa mala dostať do problému. Jej hlavným problémom však nie je nič iné, ako prežiť. "Klan" v ktorom sa totiž ocitla dobrovoľne - nasilu nie je práve tým, v ktorom by sa hocikto cítil dvakrát bezpečnejšie. Hŕstka upírskych deciek, ktoré nevedia čo so sebou nie je tá najlepšia spoločnosť. Breein pohľad na svet sa ale zmení krátko na to, ako lepšie spozná Diega - Rileyho pravú ruku. Bola som veľmi prekvapená ako rýchlo sa vyvíja ich priateľstvo a ešte väčšie prekvapenie pre mňa bolo, keď som sa dočítala o ich prvom bozku (ak sa to tak vôbec dá nazvať). Ich vzťah ako taký pre mňa pôsobil veľmi milo a naozaj ma bavilo čítať o nich. No nič netrvá večne. Všetci vieme na čo bola stvorená "mini armáda" upírskych deciek. No sklamalo ma, keď som si uvedomila, že Diego skonal skôr ako sa vôbec odohrala hlavná bitka. Úprimne, ľutovala som Bree a Rileyho som neznášala ešte väčšmi ako na začiatku - nehovoriac o Viktórií, ktorá môže za všetko. A potom to vlastne prišlo. Hlavný bod programu. Zamýšľal sa niekto niekedy ako sa v skutočnosti Bree dostala na bojové pole? Priznám sa, že ani ja nie. Keď som zistila z akého dôvodu sa tam objavila, bolo mi jej oveľa viac ľúto ako kedykoľvek predtým. Na druhej strane bolo viac než zaujímavé vidieť bojovú scénu Cullenovcov s mladými upírmi z iného uhla pohľadu. To, ako ich vnímala Bree vo mne zanechalo úplne iné pocity, ako keď som sa o nich dočítala priamo v sérií či dokonca ich videla vo filme. Ani to všetko však nezabránilo jej koncu.

Autorka nám v novele predstavila mnoho nových postáv. Bolo ich toľko, až som sa čudovala, že v tom ešte nemám žiadny zmätok. Stephenie mala všetko premyslené do posledného detailu, takže nič také vôbec nehrozilo. No naozaj som sklamaná s ukončením Diegovho života. Keď už vzťah medzi ním a Bree začal tak sľubne... čakala som od toho trošku viac.

Novela - nenovela ... táto kniha stojí za prečítanie. A to sa týka aj tých, ktorý možno nezastávajú fanklub Twilight. Kniha sa nezameriava na love story Edwarda a Belly. Zaoberá sa problematikou iného uhľa pohľadu. Prečo sa to stalo? Prečo to bolo tak a nie tak? Síce krátky, ale zaručene dobrý príbeh o živote mladej, neskúsenej upírky nám prezrádza detaily zo zákulisia príbehu, ktorý vnímame úplne inak, ako keď ho budete vnímať po prečítaní tejto knihy. Nezabúdajte - minca má vždy dve strany.