Recenzia: Lisa McMannová - V zajatí snov | Osudové rozhodnutie

11. července 2013 v 16:29 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Osudové rozhodnutie
Séria: V zajatí snov
Originálny názov: Gone
Autorka knihy: Lisa McMannová
Počet strán: 232

Janie si myslela, že vie, čo ju v budúcnosti čaká. A myslela si, že sa s tým zmierila. Ale neznesie pomyslenie, že sťahuje Cabela so sebou. Vie, že Cabel s ňou zostane, napriek tomu, čo vidí v jeho snoch. Napadne ju jediný spôsob ako mu dopriať život, ktorý si zaslúži - musí zmiznúť.
Budúcnosť, pred ktorou Janie stojí, má zrazu zlovestný háčik a jej možnosti sú ešte chmúrnejšie než si kedy vedela predstaviť. Úplne sama si musí vybrať medzi dvoma zlami. A jej čas sa blíži...

O utorke v skratke:
Lisa McMannová je americká autorka narodená 27. februára 1968 v Holandsku. Momentálne žije v arizonskom Phoenixe. Jej prvý román Precitnutie sa umiestnil na popredných miestach rebríčku najpredávanejších knižných titulov pre deti, New York Times Bestsellers. Inšpiráciu na písanie získala vo vlastnom sne, kde sa jej snívalo, že vstúpila do manželovho sna. Táto matka dvoch detí sa venuje aj písaniu poviedok, esejí a literatúry faktu.

Ako som sa už vyjadrila v recenzii na druhý diel tejto série, obálky sú vždy pomerne rovnaké. To však ani zďaleka nemení nič na tom, že obálky sú krásne a každá má to svoje čaro.

Musím priznať, že táto séria ma svojím spôsobom veľmi zaujala, no niekedy nie je všetko také ružové, ako sa zdá. V recenzii na prvý diel som Vám prezradila, že je to dobrý príbeh, no určite budem váhať s kúpou druhého dielu. No recenziu na druhý diel som už písala s veľkou chválou. Do tretice (čo je mi veľmi ľúto) musím poznamenať, že tretí diel je síce dobrý, no akosi nesplnil moje predstavy.

Po všetkom čo si už Cabel a Janie spolu odskákali by si človek myslel, že čítať pokračovanie ich príbehu bude aspoň o niečo viac vzrušujúce. Alebo aspoň také dobré, ako to bolo v druhom diely. Trochu ma mrzelo, že autorka nám už viac nepriblížila situáciu s Janiními bývalými profesormi. Pri čítaní celej zápletky som sa často smiala a priznávam, niekedy až červenala. Situácia sa skončila s tým, že ich zatkli a bude súd. Viac sme sa o tom však už nič nedozvedeli. Niežeby mi úchylný profesori chýbali, ale bolo by fajn dozvedieť sa, ako vlastne skončili. No a potom je tu ďalší problém - Janina matka. Počas celých prvých dvoch dielov sme takmer ani nevedeli, že vôbec žije. Stále bola len opitá a zatvorená vo svojej spálni. A hľa, v treťom diely sa stala rovno stredobodom pozornosti. Je naozaj super, že vzťah medzi Janie a jej matkou sa akosi zlepšil (ak sa to tak dá povedať), ale naozaj som nečakala, že hlavnou zápletkou celej knihy bude práve toto. Avšak čítať scénku z pohrebu Janinho otca bolo viac než smiešne.

Mamin tenký hlas na otvorenom priestranstve nepočuť dobre. Aspoň kým nezačne jačať.

"Henry bol Janin otec. Jediný chlap, ktorého som kedy milovala. Odišla som kvôli nemu zo školy, ale on ma potom opustil a rodičia ma už domov neprijali. Bol to šialenec a hrozný človek. Zničil mi život a som rada, že je mŕtvy." Vzápätí sa začne pohrávať so zipsom na kabelke.

"Bože," zašepká Cabel.

Kto by chcel taký príhovor na vlastnom pohrebe? Ja teda určite nie. Je hlúpe, že sa na tom smejem? Dúfam, že nie - teda aspoň nie tak veľa. Nemôžem za to, že ma to naozaj rozosmialo. Kto by to bol povedal, ale táto kniha mala naozaj niekoľko svetlých chvíľok. Najviac som sa ale určite pobavila na scéne, kde je Janie s Cabelom v sprche. Ten ich dialóg stojí naozaj za to.

Medzi postavami nevznikol nejaký extra rozdiel. Janie a Cabela milujem stále rovnako. A presne tak isto si myslím, že kapitánka je niekedy naozaj trochu od veci (čisto môj názor). No prekvapilo ma, že autorka sa rozhodla, že do príbehu vsunie Janinho otca. Zároveň musím priznať, že sa mi moc nepozdávalo, ako nám ho opísala. Na druhej strane, k Janinej matke sa vlastne hodil. Ona závislá na alkohole, on hipisák. Krásny pár, no nie?

Kniha naozaj nie je zlatý unikát, ale na druhej strane bolo zaujímavé čítať, ako Janie pátra po informáciách o svojom otcovi. Či sledovať ako sa ďalej jej vyvíja vzťah s Cabelom. Je zložité tento príbeh niekomu odporučiť. Sto ľudí, sto chutí. No tí z Vás, ktorí už do príbehu Janie a Cabela nakukli, rozhodne by si mali prečítať aj tento diel. A potom, chcete sa predsa dozvedieť, ako sa Janie rozhodla, nie?