20. července 2013 v 17:41 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Pád
Originálny názov: Fallen
Séria: Padlí anjeli
Autorka knihy: Lauren Kate
Počet strán: 304
Jazyk: slovenský, český, anglický ...

Na Danielovi Grigorim je čosi bolestne známe. Tajomný, uzavretý chlapec pritiahne pozornosť sedemnásťročnej Luce Priceovej hneď v jej prvý deň na internátnej škole Meč a kríž pri meste Savannah. Je jediným svetlým bodom na mieste, kde nie sú dovolené mobilné telefóny, ostatní študenti sú vyšinutí a bezpečnostné kamery ich sledujú na každom kroku.
Daniel však nechce mať s Luce nič spoločné - a dáva jej to jasne najavo. No ona sa nevzdáva. Mládenec ju priťahuje ako svetlo nočného motýľa a Luce musí zistiť, čo pred ňou tak zúfalo skrýva... aj keby ju to malo stáť život. Nebezpečne vzrušujúci a temne romantický triler PÁD je súčasne najúžasnejším príbehom lásky!

Lauren Kate sa narodila v roku 1981 a vyrástla v Dallase. Do školy chodila v Atlante a písať začala v New Yorku. V účasnosti žije v Los Angeles so svojím manželom, dcérou a psom. Jej séria Padlí anjeli bola preložená do viac ako tridsať jazykov. V súčastnosti pracuje už na novej sérií pod názvom Teardrop.

Obálke snáď ani nie je čo vytknúť. Je to typ obálky, ktorý Vás zaujme hneď na prvý pohľad a bude Vás pokúšať dovtedy, kým si nekúpite samotnú knihu. Ja osobne radím túto obálku medzi najkrajšie, aké som doteraz mohla vidieť. Je naozaj ťažké prestať sa na ňu dívať. Usmívající se

Tak ako som už spomenula, obal tejto knihy Vás uchváti hneď ako sa naň pozriete. Je to ako láska na prvý pohľad. Keď som ja zazrela túto knihu, hneď som vedela, že ju musím mať! No ako to u mňa väčšinou býva, knihy, ktoré si zásadne vyberiem podľa obalu pre mňa nie sú dostatočne dobré. A tak som niekoľko týždňov knihu obchádzala veľkou obklukov. No dlho to naozaj nevydržalo. Celá vizáž tejto knihy Vás láka tak dlho a tak veľmi, že jednoducho neodoláte. Ani ja som neodolala. Jedného dňa, keď som sa potulovala kníhkupectvom - proste ma k sebe privolala. Celá zničená z toho, že som prehrala tak ukrutný boj vzala som túto krásku a div, že som po prečítaní anotácie takmer neomdlela. Ešte teraz si vyčítam, že som si knihu nekúpila hneď ako sa objavila na pultoch kníhkupectiev.

Príbeh krásneho a tajuplného Daniela a príťažlivej Luce je niečím, čo pokojne môžem nazvať "pohladenie na duši".
Nevravím teraz, že po prečítaní padnete na zadok, ale určite nebudete ani sklamaný. Príbeh začína tým, že Luce sa dostáva na internátnu školu Meča a kríža. Háčik je v tom, že to nie len tak hocijaká škola - čo je evidentne známe už z jej názvu. Je to škola pre mladých ľudí, ktorý už v živote čo to vyviedli. A verte, že tam by ste sa dostať nechceli. Žiadne mobilné telefóny len 15 minútoví hovor raz do týždňa. Všade samí vyšinutý ľudia a kamery na každom kroku. Nepríjemné. Pre Luce sa jediným svetlím bodom na tomto mieste stane Daniel, ktorý ju zaujal na toľko, že si nedá pokoj pokým o ňom aspoň niečo nezistí. Kto je to? Prečo je tu? A hlavne prečo sa jej vyhýba a tvári, akoby ani neexistovala? A tak som sa počas čítania dostala do fáze, kedy som si veľmi živo predstavila, ako bláznivé baby prenasledujú svoje tajné lásky (ale priznajme sa - kto to aspoň raz neurobil?). Aby sme ale neumreli pokým sa dopátrame hlavnej príčiny - na scénu nastupuje Cam, chlapec, ktorý sa o Luce zaujíma zas až príliš. Na mnohých situáciách som sa dokonca aj zasmiala, a niekedy som týmto dvom hrdličkám dokonca aj fandila. Vždy sa však stalo niečo, čo skrátka to čaro pokazilo. No z Cama sa nakoniec vykľulo omnoho viac, ako by nás na začiatku vôbec mohlo napadnúť. Vo chvíli, kedy Cama až príliš začali obletovať energické výbuchy som zmenila názor. Hneď som si uvedomila, že niečo nie je v poriadku (alebo niekto?). Skrátka, začal sa správať ako idiot a Luce to nerobilo dobre. Vlastne nikomu. No to sa už dozvedáme celý problém a to, že nielen Daniel je ten kto tu mal nejaké tajomstvo, ale aj Cam. A to Vás ubezpečujem, že ani jeden z nich nie je záporná postava. Teda nie až do takej miery, že by to nejako ohrozilo Lucin život - zatiaľ. A o aký problém sa teda jedná? To si bohužiaľ budete musieť prečítať sami. No je viac než jasné, že vzdať sa nemieni nikto!

Postáv je tam veru celkom dosť - ako tých dobrých tak aj zlých. Všetko je však dokonale vyvážené. Ani raz sa mi nestalo, že by som z niečoho mala zrazu miš-maš. Hlavná hrdinka mi miestami prišla trochu naivná, ale nie každý môže byť hneď super hrdina, všakže? Zato Danielovi sa oponovať nedá v žiadnom prípade. Vždy pôsobil pokojným dojmom milého chlapca, ktorý sa tvári, akoby si vôbec neuvedomoval, že Vám vstupuje do srdca. Naopak Cam bol jeden z tých, ktorý si u mňa našli porozumenie a obdiv až po nejakom čase. Nanešťastie pre neho, nevybral si práve tú najlepšiu cestu ako sa udržať medzi prvými priečkami obdivovaných a tak obdiv veľmi rýchlo upadol. Ach tá žiarlivosť ...

Kniha patrí medzi tie, za ktoré sa určite oplatí míňať peniaze. Ako som už napísala, nepadnete z nej na zadok, no určite Vás príjemne prekvapí. Nakoniec budete čítať tak hltavo, že keď prídete na koniec knihy, budete túžiť po ďalšom diely. Pretože nevedieť ako to s Luce dopadne je ako spáchať hriech.