Recenzia bola uverejnená so súhlasom tohto blogu:

Počet stran: 418
Rok vydání: 2012
Série: Les rukou a zubů, 2.díl (volné pokračování)
Hodnocení obálky: 6-2.gif image by spookys-graphix6-2.gif image by spookys-graphix6-2.gif image by spookys-graphix6-2.gif image by spookys-graphix6-2.gif image by spookys-graphix
Doba čtení: 8 dní

Anotace:
Gábi vede klidný život v bezpečí svého městečka u moře, za hradbou. Nechává přátele snít o Temném Městě na pobřeží a sama vše jen pozoruje z majáku, kde žije se svou matkou. Nic jiného než domov nikdy nepoznala. Nic jiného ke štěstí zdá se nepotřebuje. Jsou tu však stále nebezpečí, která ani hradba nezastaví. Gabrielina matka Mary si myslela, že svá tajemství nechala v Lese rukou a zubů, ale tajemství v jejich světě nezůstávají pohřbena - stejně jako mrtví. Stačí jeden večer za hradbou… Jeden kluk, kterého Gábi znala odjakživa, a druhý zahalený tajemstvím… Jeden okamžik nepozornosti, a Gabrielin svět se začíná hroutit. Gábi ví jediné: Jestliže má ještě doufat v budoucnost, musí se postavit lesu z matčiny minulosti.

Moje hodnocení:
Po prvním dílu jsem si půjčila v knihovně i ten druhý a jsem ráda, že jsem tak udělala :)

Příběh nezačíná tam, kde skončil, na to se předem připravte. Posouváme se zhruba o 20-30 let dál. V této době zrovna dospívá Maryina dcera Gabriela. Jednoho dne se vydá s kamarádkou Cirou a dalšími do zchátralého zábavního parku za městem. V téhle partě je i Catcher, Cirin bratr, do kterého je Gabriela zamilovaná. Ten večer se poprvé políbí. A co čert nechtěl, napadnou je mudo (nečistí/zombie). Ty, které nepokousají, později rada města odsoudí k dvouleté službě u verbířů v Temném městě. Gabriela ovšem uteče. A teď, když je její milovaný Catcher pokousaný a nejlepší kamarádka ve vězení, musí zatnout zuby a bojovat nejen s mudo.

Ze začátku jsem si myslela, že to bude něco podobného jako Maryin příběh - napadnou je mudo a oni musí prchnout. Haha, tak to teda nebylo. Byl mnohem víc propracovanější než předchozí díl. Sice se nedá říct, že by to byla extra strašidelné, ale bylo to dost napínavé.

Postavy opět trochu pokulhávají, ale není to tak hrozné. Mary dospěla a taky se dospěleji chovala (díkybohu :D), dokonce přiznala i svoje chyby. Gabrielu jsem si nijak zvlášť neoblíbila, ale nebyla mi tak krutě nesympatická jako Mary v 1. díle. Catchera jsem měla chuť někdy zabít, to je fakt. Ale třeba Eliase jsem si oblíbila, i když mi ho bylo na konci líto.

Bylo zajímavé postupně odkrývat Gabrielinu minulost a setkávat se se starými známými a dávat si to všechno do souvislostí. Jelikož je celá kniha psaná z Gabrielinýho pohledu a ona není vševědoucí a když si říká Co to asi znamená? o nečem, o čem se čtenáři dozvěděli v přechozím díle, je to skvělý pocit :D Více víc, než hlavní hrdina :D Trochu jako když čtete Harryho Pottera a Relikvii smrti a radíte jim, kde mají hledat viteály :D

Každopádně, tenhle díl se mi líbil víc než ten přechozí. Proč? Protože byl promyšlenější a zajímavější. Prostě super knížka :)

Výsledné hodnocení:
6-2.gif image by spookys-graphix6-2.gif image by spookys-graphix6-2.gif image by spookys-graphix6-2.gif image by spookys-graphix6-2.gif image by spookys-graphix