30. července 2013 v 16:46 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Prekliatie vlkov
Originálny názov: Wolfsbane
Séria: Nočný tieň
Autorka knihy: Andrea Cremerová
Počet strán: 333
Jazyk: slovenský, český, anglický ...

Magický svet, ktorý vo svojom románe vytvorila americká autorka Andrea Cremerová, je krásny, ale aj nebezpečný. Má nemenné, prísne zákony a život sa odnepamäti riadi podľa nich. Dobro a zlo však zvádzajú nikdy sa nekončiaci boj... Koľko skúšok prežije láska? Keď sa Calla Torová preberie v dúpäti svojich zarytých nepriateľov Stopárov, nepochybuje, že jej dni sú spočítané. Jej vynútený svadobný obrad s alfa samcom Renom sa skončil katastrofálne. Calla Rena aj vlastnú svorku opustila a záhadného priateľa Shaya v strachu o jeho život premenila na vlka. V knižnici na Panstve jarabín, v dome Shayovho strýka, ich však obkľúčili a Calla sa ocitla v rukách nepriateľských Stopárov. V omámenej mysli si zachovala obraz Shaya, ako ho, vo vlčej podobe a bezvládneho, odnášajú Ochrancovia nevedno kam. Callina situácia sa zdá beznádejná, ale potom jej Stopári dajú lákavú ponuku - okrem odhalenia tajomstva súvisiaceho s dávnou minulosťou by Calla mohla nielen zachrániť svoju svorku a brata, ale aj muža, ktorému ušla spred oltára. Všetko však musí dobre zvážiť, pretože za ponukou sa skrýva množstvo nástrah spojených so smrteľným nebezpečenstvom. Naozaj stojí bývalý snúbenec Ren a priatelia zo svorky za také riziko? Je Shay naozaj ten, koho by si mala vyvoliť, bez ohľadu na to, čo sa udeje? Rozhodnutie nie je ľahké, ale Calla prvý raz v živote drží v rukách kľúč od vlastnej budúcnosti - a najmä od pravej lásky.

Andrea Cremerová strávila detstvo snívaním s otvorenými očami a prechádzkami po lesoch a brehoch jazier v severnom Wisconsine. V súčasnosti žije v Minnesote, za svoj skutočný domov však považuje skôr oblasť Kanadského štítu.

Andreu vždy lákalo písanie, no len nedávno sa mu začala venovať profesionálne. Ak práve nepíše, vyučuje históriu na liberálnej vysokej škole umenia v St. Paule. Ak si nájde trochu voľného času, túla sa v prírode, ktorú miluje, a spolu s manželom vymýšľa mená šteniatkam.

Čo sa obálky týka, som toho názoru, že jej nie je čo vytknúť. Krásne nadväzuje na prvý diel, takže hneď po jej zhliadnutí je jasné, do ktorej série kniha patrí. Mne osobne sa obálka veľmi páči a úprimne, neviem si predstaviť, že by mala vyzerať inak.

V prvom diely - Nočný tieň sme sa dočítali o nepriaznivých podmienkach, ktoré nastali v Callinom živote pred tým, ako predstúpila pred oltár so svojím nastávajúcim. Zachránila život chlapcovi - Shayovi, ktorého vôbec nepoznala, prezradila mu čo je vlastne zač a akoby to nestačilo, ešte sa doň aj zaľúbila. Shay, ale tiež nie je taký obyčajný, ako si myslela. Odkedy ho spoznala zisťuje, že tím ktorým verila najviac, mala zrejme veriť čo najmenej.

Presne takto prebiehal prvý diel tejto napínavej série. Keď Calla nakoniec zistila, že Shaya chcú počas svadobného obradu obetovať, bez premýšľania mu pomohla vyslobodiť sa a následne spolu utiekli k nemu domov - rovno do jamy levovej. Prečo by ste nešli do domu plného sôch, ktoré dokážu ožiť a chcú Vás zabiť? Našťastie práve v tento okamih nastupujú na scénu Stopári. Kto by si bol pomyslel, že Vaši úhlavní nepriatelia sú v skutočnosti Vaši priatelia. Ani Calla tomu nechcela veriť. Čím viac času trávila u Stopárov, tým viac zisťovala čo všetko nie je v poriadku. Aj napriek tomu, že bola so svojou láskou a že sa u Stopárov začínala cítiť naozaj veľmi dobre, veľmi jej chýbala jej rodina a ku podivu aj samotný Ren, ktorému utiekla rovno spred oltára. Tu sa už začína boj o svoju rodinu a svojich priateľov. Tento boj je pre Callu veľmi ťažký. Evidentne nerátala s tým, aké veľké následky bude mať jej útek. Jej matku zabili pred všetkými, ktorých poznala. Jej brata zbavili jeho vlčej podoby a všetkých ostatných neprestajne mučili. Nie, takto si to určite nepredstavovala. Sledovať ako si Calla znovu buduje dôveru u svojich priateľov a ako ich získava jedného po druhom bolo ohromne dojímavé. Keď už raz začnete čítať jednoducho nedokážete prestať. V knihe sa toho toľko deje, že to chcete vedieť všetko naraz. Autorka knihy nám dokonca objasnila aj to, odkiaľ pochádza Ren. Kto boli v skutočnosti jeho rodičia? Prečo je tam kde je? Čo sa vlastne pred X rokmi stalo? Na všetky tieto otázky nájdeme odpoveď. Mnoho krát sú však veľmi smutné. Ani Ren teda nie je jeden z tých, ktorý by si mohli povedať, že ich život nie je ťažký, ale ani ľahký. Práve naopak je veľmi ťažký. A čo je horšie - Ren o skutočnej verzii toho čo sa stalo nič nevie. Otázkou teraz je - uverí Calle skutočnú pravdu, alebo zostane na strane nepriateľov?

Keďže sa do deja dostali Stopári, pribudlo mnoho postáv. Zaujímavé bolo, že som si ich hneď obľúbila (no dobre, hneď po tom čo bola vysvetlená celá situácia). Už v prvom diely sme sa stretávali s väčším množstvom postáv, ktoré boli úžasné. V druhom diely pribudol takmer rovnako veľký počet postáv. Adne, Monroe, Connor, Ethan a ešte veľa ďalších, ktorý sú úplne skvelí.

Je takmer neuveriteľné ako všetko spolu ladí a dokonale do seba zapadá. Autorka Andrea Cremerová má všetko premyslené do najmenšieho detailu. Vzdávam jej veľkú poklonu. Milujem túto sériu a vždy ju budem milovať. Neváhajte a prečítajte si túto skvostnú sériu. Podľahnite príbehu Cally, ktorý Vás bude sprevádzať po chodníčkoch priateľstva, lásky, žiarlivosti, straty a neutíchajúcich bojov.