Recenzia: Rachel Wardová - Čísla | Na úteku

17. června 2013 v 17:55 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Čísla | Na úteku
Autor knihy: Rachel Wardová
Počet strán: 320

Jem už od malička vidí v očiach ľudí čísla. Čo tie čísla vlastne znamenajú, pochopí v deň keď sa jej matka predávkuje drogami - sú to dáta, keď ľudia, ktorým sa díva do očí, zomrú. Život je pre Jem ťažký, sťahuje sa od jednej pestúnky k druhej a všade si pripadá ako cudzinec. Všetko sa zmení, keď stretne chlapca, ktorého volajú Pavúk. Svet je zrazu omnoho krajší. Potulujú sa spolu po Londýne, zhovárajú sa a pomaly zbližujú. Na jednom výlete však Jem pozná, že sa blíži veľké nešťastie, ktoré navždy otrasie ich životmi...

Obálka Vás možno nezaujme hneď na prvý pohľad, no je veľmi výstižná a celkom zaujímavá. Obzvlášť sa mi páči London Eye na zadnej strane obálky. Veľmi vkusné ... :)

Vedieť kedy niekto zomrie má niekedy svoje výhody. Ale naozaj sa s tým dá žiť? Jem na výber nemá. Jem je dievča, ktoré vidí v očiach ľudí čísla. Sú to dátumy, ktoré oznamujú, kedy dotyčný umrie. Snaží sa ich prehliadať, no všetko sa zmení v okamihu, keď do jej života vstúpi Pavúk - chlapec do ktorého sa zaľúbi. Jeho dátum smrti je každým dňom bližšie a bližšie a Jem nevie čo má robiť. Pomôže svojej láske? To sotva! Vo chvíli, keď ide Jem s Pavúkom na "rande" (dá sa to vôbec nazvať rande?) ich životy naberú úplne iný smer. Utiecť možno nebolo správne. No zmenilo by sa niečo, keby sa rozhodli inak?

Autorka do ma zasiala zrnko, ktoré ma pri každej prečítanej strane nútilo premýšľať nad tým, ako je to všetko vôbec možné. Prečo Jem vidí tie čísla? Mohla by zmeniť to, čo sa má stať? A ako? To nám ale autorka neprezradila. Na jednej strane ju zbožňujem a na druhej zasa nenávidím. Autorka nám dokázala skvelo opísať Pavúka a Jem ako takú. Dokonca som si niekedy pripadala, akoby stál Pavúk rovno predo mnou. Za to ju veľmi obdivujem. No nedokážem sa na ňu prestať hnevať za to, aký koniec nám pripravila. Aj napriek tomu, že som sa blížila stále viac a viac k tomu, čo bolo jasné už od začiatku, stále som dúfala, že sa niečo zmení. O to viac ma zasiahlo, keď prišiel dlho očakávaný koniec. Autorka ma tak chytila za srdce, až som myslela, že sa rozplačem. Dokonale premyslené. Z istej strany príbeh skončil zle, a z inej zas dobre. Je už len na nás ktorú verziu si zvolíme. Avšak s koncom Pavúka sa ešte dlho nebudem vedieť zmieriť!

Čo sa týka postáv tých tam tak veľa nebolo. A s tým som nadmieru spokojná. Niekedy sa spomenula nejaká ta postava, ktorá do príbehu dobre zapadla, ale často to veru nebolo. Tým nám ale autorka iba dokázala, že si úplne vystačí s dvoma postavami a pritom nás neunudí k smrti. Palec hore! J

Kniha ako nápad veľmi dobrá, realizácia ešte lepšia. S hlavnou postavou som bola spokojná (no dobre niekedy mi naozaj ale naozaj liezla na nervy) a s Pavúkom ešte viac. Autorka príbehu nám vykreslila svet Jem, ktorý som ja osobne dokázala vnímať ako skutočný. Samé plus. Ale ten koniec jednoducho neodpustím. Milujem pocit, kedy ma kniha takmer rozplače, ale niektoré prípady by to naozaj byť nemuseli. Konečný verdikt sú 4 hviezdičky a to len preto, ako sa autorka doslova zbavila Pavúka. Napriek tomu sa neviem dočkať na druhú časť.