30. června 2013 v 15:17 | Marry |  Recenzie

Váhanie je druhá časť trilógie o ťažko skúšanej láske medzi chlapcom, ktorý bol kedysi vlkom, a dievčaťom, ktoré sa ním malo stať.

TÚŽBA
Grace so Samom našli jeden druhého. Lenže ak chcú zostať spolu, musia naďalej bojovať. Pre Sama to znamená zúčtovanie s minulosťou vlkolaka, kým Grace čelí čoraz neistejšej budúcnosti.

STRATA
Do ich životov vstupuje vlk menom Cole, ktorého minulosť je plná bolesti a nebezpečenstva. Mladík zápasí s vlastnými démonmi a v koži vlka sa cíti lepšie než v ľudskom tele.

VÁHANIE
Grace, Sam a Cole sa neustále pohybujú medzi dvoma extrémami - životom vlka a ľudskou existenciou. Ešte aj láska má dve tváre: je nádherná a trýznivá, oslobodzujúca aj zväzujúca, lákavá i znepokojivá. Keď sa však hrdinom pred očami rúca svet, láska zostáva ich jedinou nádejou.
Bude im stačiť?

Maggie Stiefvaterová (* 18. novembra 1981, Harrisonburg, Virgínia) je americká spisovateľka. Píše fantasy romány prevažne pre mládež. Vyštudovala Mary Washington College, odbor história. Písaniu, hudbe a umeniu sa začala venovať, keď jej bolo 22 rokov. Jej knihy sú o vílach (séria Books of Faerie), vlkolakoch (séria Vlci z Mercy Falls) a ďalších (nielen) nadprirodzených bytostiach. Okrem písania je Maggie tiež vášnivou čitateľkou a hrá na mnoho hudobných nástrojov (napr. na gajdy, harfu alebo klavír). V súčasnej dobe žije Maggie vo Virginii. Je vydatá a má dve deti. Zaujímavosťou je, že má rada staré autá a jedno také dokonca vlastní. Je to Camaro z roku 1973 a volá sa Loki.

Čo sa obálky týka, je krásna a zaujímavá ako obálka prvej knihy tejto série. Už na prvý pohľad je snáď jasné, o čom príbeh je. Milujem obálky, ktoré nám vedia naznačiť o čo v príbehu vlastne ide.

Pokračovanie príbehu vlkov z Mercy Falls je viac než zaujímavé.

"Toto je príbeh chlapca, ktorý bol kedysi vlkom, a dievčaťa, ktoré sa ním malo stať."

Presne takto začína druhá kniha série Vlci z Mercy Falls z názvom Váhanie. A váhania tam teda bolo dosť! Na začiatku čítania som bola trochu zmätená, pretože Grace mi v niektorých prípadoch pripadala akosi mimo. Bolo to zvláštne, pretože v prvej knihe vystupovala akoby bola normálne cieľavedomé dievča. A teraz mi na začiatku pripadala, akoby na niečom frčala. Niektoré jej reakcie mi prišli úplne hlúpe. No názor som potom veľmi rýchlo zmenila. A to hneď po tom čo som sa dozvedela, ako zle na tom Grace je. Autorka postavila do popredia novú postavu - Cola, ktorý vniesol do príbehu niekoľko nových tajomstiev. Tak ako mal vplyv na Sama, ktorý sa o neho čiastočne musel starať, keďže Cole bol novým vlkom a Beck už nebol na odchyt, mal vplyv aj na Isabel. Bolo zvláštne čítať o Isabel. Niekedy som si myslela, že sa jej stránka hlúpej paničky zmenila, no vždy urobila, alebo povedala niečo, čo sa tomu ani zďaleka nepodobalo. Na konci nám ale ukázala, že aj panička má city. No a čo sa Grace týka, Cole mal najväčší vplyv asi na ňu. Po celí čas čítania ma ani raz nenapadlo, že tomu tak bude.

"Toto je príbeh chlapca, ktorý býval vlkom, a dievčaťa, ktoré sa ním stalo."

Presne takto končí táto kniha, a ja myslím, že je každému jasné čo sa stalo. Grace bola na tom tak veľmi zle, že iná možnosť ani neexistovala. V častiach knihy, kde Grace bojovala o posledné chvíľky života som mala slzy na krajíčku. Graceina bolesť, Samov smútok, Isabelin hnev a nakoniec Cole, ktorý sa stal súčasťou toho všetkého, a ktorý zasiahol presne tam, kde mal. Cole, ktorý bol posadnutý svojou zmenou sa nakoniec ukázal ako jediný, ktorý dokáže normálne premýšľať. Ja nie som dvakrát nadšená z toho, že Grace premenil na vlka, no iná možnosť nebola. A tak sa pýtam - aký dopad to bude mať na celé okolie jej života? A čo Sam? Vydrží ich láska prečkávať každú zimu?

Grace a Sama hádam už ani nemusím komentovať. K Isabel a Colo som sa už asi tiež dosť jasne vyjadrila. Čo mi prišlo trochu ľúto je, že Olívia sa tento krát v knihe akosi neobjavila. Mohlo byť zaujímavé čítať o tom čo sa deje z jej uhla pohľadu. No čo ma najviac prekvapilo, boli Graceiny rodičia. A to hlavne vo chvíli, keď ich dcéra bojovala o život na nemocničnom lôžku. A výbuch jej otca, keď vrazil Samovi. Na konci knihy bolo naozaj ťažké udržať si slzičky.

Na záver si nedovolím nič iné než Vám všetkým odporučiť tento príbeh. Triaška - prvá kniha tejto série Vás zaujme natoľko, že Vás donúti kúpiť si ďalšiu knihu. No Váhanie Vás núti dúfať, že tento príbeh sa nikdy neskončí. Kniha za mňa dostáva plný počet hviezdičiek. Už sa neviem dočkať, kedy si zaobstarám poslednú časť tejto strhujúcej série.