Recenzia: Maggie Stiefvaterová - Triaška

21. června 2013 v 14:58 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Triaška
Originálny názov: Shiver
Séria: Vlci z Mercy Falls
Autorka knihy: Meggie Stiefvaterová
Počet strán: 309

Jedného dňa napadnú malú Grace vlci. Jeden z nich, ten so žltými očami, ju však ubráni a odtiahne do bezpečia. O niekoľko rokov Grace nájde na verande svojho domu postreleného chlapca so žltými očami...

Chlad
Grace roky pozorovala vlčiu svorku v lese za domom svojich rodičov. Jeden zvláštny vlk so žltými očami - jej vlk - zas tajne sledoval Grace. Zdalo sa jej, že ho pozná, ale netušila odkiaľ.

Horúčava
Sam viedol dva životy. Ako vlk ticho sprevádzal dievča, do ktorého sa zamiloval. Na krátky čas v roku, v lete, sa z neho stával človek. Grace sa však neodvážil osloviť... až teraz.

Triaška

Grace a Sam si nikdy nepripúšťali, že by mohli niekoho milovať, ale láska si ich napokon celkom podmanila. Sam musí bojovať, aby zostal človekom, a Grace - aby zostal s ňou, aj keď to znamená prijať bolestnú minulosť, krehkú prítomnosť a budúcnosť bez nádeje.

Maggie Stiefvaterová (* 18. novembra 1981, Harrisonburg, Virgínia) je americká spisovateľka. Píše fantasy romány prevažne pre mládež. Vyštudovala Mary Washington College, odbor história. Písaniu, hudbe a umeniu sa začala venovať, keď jej bolo 22 rokov. Jej knihy sú o vílach (séria Books of Faerie), vlkolakoch (séria Vlci z Mercy Falls) a ďalších (nielen) nadprirodzených bytostiach. Okrem písania je Maggie tiež vášnivou čitateľkou a hrá na mnoho hudobných nástrojov (napr. na gajdy, harfu alebo klavír). V súčasnej dobe žije Maggie vo Virginii. Je vydatá a má dve deti. Zaujímavosťou je, že má rada staré autá a jedno také dokonca vlastní. Je to Camaro z roku 1973 a volá sa Loki.

Obálka je veľmi zaujímavá. Veľmi sa mi páči. Obzvlášť vlk, ktorý doslova vykúka spoza stromov. Dokonale vystihuje celú podstatu knihy.

Oficiálna stránka autorky: http://maggiestiefvater.com/

Triaška! Slovo pod ktorým by ma ani za nič nenapadlo myslieť na vlkov. A už vôbec nie vlkolakov. Ale! Čo nie je, môže byť! Takže príbeh o vlkolakoch? Prečo nie? Hneď ako som zistila, kde je pes zakopaný, kniha bola u mňa na poličke. A dnes môžem pekne pochváliť sama seba za nepretržité čítanie plné napätia, smiechu a dokonca sĺz na krajíčku očí. A to všetko som stíhala popri oprave známok na poslednú chvíľu. Nemala som na výber. A vzdať sa čítania knihy? Nie! Nie tejto! Už samotný začiatok príbehu ma tak dostal, že som si to jednoducho nemohla dovoliť. Príbeh o Grace, ktorú v detstve pohrýzli vlkolaci je úžasný. Dievča, ktoré v detstve pohrýzli sa totiž mala stať jednou z nich. K tomu však nedošlo. Teda nie tak celkom. Grace sa z toho akoby zázrakom dostala. No dobre taký zázrak to zas nebol. Keď berieme do úvahy nešikovnosť jej vlastného otca, nie je o čom. (Starostlivý rodičia nadovšetko!) To však už Grace do života vstúpil nie len nepríjemný zážitok, ale aj vlk s krásnymi žltými očami. Sam. Či už vlk, alebo človek - bola to láska na prvý pohľad. No nič nie je také ľahké. Zima je neznesiteľná asi pre každého, ale čo ľudia, ktorý sa po ochladení premieňajú na vlkov? To je už problém inej ligy. A presne to je jeden z veľa problémov, ktoré musia Grace a Sam riešiť po jeho nečakanej premene na človeka. Ich cestička je kľukatá a doslovne dala zabrať aj mne samotnej. Počas čítania príbehu som mala tak kolísavé emócie, že to neviem ani opísať. V jednej chvíli som sa strašne smiala a v ďalšej som zas nevedela či mám byť naštvaná alebo smutná. Ani raz som ale nepomyslela na odloženie knihy. A už vôbec nie na konci. Konce bývajú vždy rôzne. Dobré, zlé, alebo také, že by ste ich vôbec nečakali. Čo je prípad tejto knihy. Koniec tohto príbehu bol pre mňa tak dojímavý, až ma naozaj rozplakal. Ani neviem čo ma to napadlo, ale jednoducho som sa neubránila pocitu, ktorý kniha vo mne vyvolávala. Najskôr si myslíte, že príbeh skončí naozaj tak nespravodlivo, až Vám z toho ide srdce puknúť a potom príde ešte väčší zvrat. Amazing! :)

Autorku tejto knihy naozaj obdivujem a nesmierne jej ďakujem za to, čo som mohla cítiť pri čítaní tohto príbehu. Od zimomraviek až po neutíchajúci záchvat smiechu. Triaška sa síce skončila, ale príbeh Sama a Grace ani zďaleka nie! Ja osobne som za aby sa neskončil vôbec. Keďže má ale séria Vlci z Mercy Falls len tri knihy, budem sa s tým musieť nejako zmieriť. To však ale vôbec nevadí. Zatiaľ nie. Ešte dnes sa vrhnem na druhú časť Váhanie a dúfať len v to najlepšie. A rozsudok znie 5 hviezdičiek - bez debaty! J