Recenzia: Eden Maguire – Krásni a mŕtvi | Jonas

15. června 2013 v 18:14 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Jonas
Séria: Krásni a mŕtvi
Autorka knihy: Eden Maguire
Počet strán: 272

Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým.
V priebehu jedného roka zomrú za zvláštnych okolností štyria krásni mladí ľudia, študenti ellertonskej strednej školy. Jonas, Arizona, Summer a Phoenix. Tá posledná smrť zasiahne Darinu najviac. Bol to jej chlapec, jej veľká, najväčšia láska...
Je Darinino stretnutie s Krásnymi mŕtvymi skutočné? Čo znamenajú tie anjelské krídla, ktoré vidí, počuje a ktoré nakoniec sama dostáva?
Jonas zomrel ako prvý, zabil sa na motorke. Je tu však toľko nezodpovedaných otázok.... Rovnako ako ostatní sa vracia do sveta živých z limbu, čakárne, kam prichádzajú duše zomretých, aby na ne našiel odpoveď.
Darina je jediná, kto môže Krásnym mŕtvym pomôcť.

Eden Maguire žije striedavo vo Veľkej Británii a Spojených štátoch. Okrem literatúry sa zaujíma o nadprirodzeno a temné stránky života. Voľný čas trávi zo všetkého najradšej v prírode, predovšetkým u svojich priateľov na ranči v Colorade. Sama k tomu hovorí: "Posaďte ma na koňa a nasmerujte ma k najbližšej vrchu - tam je môj súkromný raj." Na opustenej coloradskej farme taktiež našla inšpiráciu pre svoju tetralógiu Krásni mŕtvi, ktorá vyšla v origináli v rokoch 2009-2010 a stala sa jej prvým hitom.

Obálka je viac než D-O-K-O-N-A-L-Á! Je to druh knihy, ktorý Vás zaujme svojou obálkou už na prvý pohľad. Som toho názoru, že príbeh celkom vystihuje. Aj keď, možno by som tam dala nejakého chlapca, keď už je kniha venovaná Jonasovi. Ale to je už vec názoru. Každopádne obálke to na kráse neubralo tak či tak. Čím to je, že väčšina brožovaných kníh má vždy také nádherné obálky? J

O knihe som počúvala veľmi dlho. Na internete kolovalo veľa recenzií, ktoré boli pozitívne, no niektoré aj negatívnejšie než som čakala. Obzvlášť v poslednej dobe som registrovala niekoľko článkov, ktoré komentujú hlavnú hrdinku Darinu. Čo sa týka práve jej, často ju niektorý označujú ako nemožnú. To nie je moc dobrá reklama pre knihu. Každopádne moja hladina zvedavosti aj tak neklesla a tak som pátrala ďalej. Čím viac som pátrala, tým to bolo lepšie a lepšie. No a návšteva kníhkupectva to nakoniec vyriešila. Zľava, ktorú kniha práve mala bolo jednoznačne znamenie. Knihu som kúpila a neoľutovala. Do príbehu sa dá veľmi ľahko vžiť a tak máte pocit, akoby ste boli v centre diania. Je to neuveriteľné, lebo niektoré časti príbehu boli veľmi ľahko predstaviteľné. Príbeh sa odohráva v krásnom prostredí a je o životoch niekoľkých mladých ľudí, ktorý už ani nie sú celkom živý. Nie tak, ako by sme si to predstavovali. To však už zisťuje aj Darina - hlavná hrdinka. Po smrti jej priateľa spoznáva Krásnych a mŕtvych a jej život začína naberať iný smer. Jej hlavných cieľom je pomôcť im. A presne to sa jej v prvej knihe podarí.
Pomôže Jonasovi, ktorý zomrel za nie celkom jasných príčin. Podarí sa im to síce len tak tak, ale hlavné je, že podarí. Musím ale priznať, že viac ako pomoc Krásnym a mŕtvym ma zajímal Darinin milostný život. Darina a Phoenix. Bolo zaujímavé čítať ako sa ich vzťah vyvíja po takej veľkej zmene. Niekedy mi ich bolo dokonca až ľúto, no s tým nič nenarobím. No čo ma najviac štvalo, boli asi jej rodičia. Alebo len rodič a otčim? Jednoducho povedané - postavy stvárňujúce rodičov sú takmer v každej knihe nechápavou súčasťou. Uvidíme, možno sa v ďalších knihách niečo zmení. Nie raz sa stalo, že práve rodičia boli tí, ktorí celý čas hrali tých nič netušiacich. Tichá voda brehy myje.

Musím priznať, že niekedy som naozaj chápala tie negatívne názory na Darinu. V niektorých častiach mi pripadala veľmi nemožná, či dokonca naivná. Neviem čím to je, ale vždy po niekoľkých prečítaných stranách som na ňu menila názor. Ale zostaňme pri tom, že vzhľadom k jej situácií ... no veď čo by sme robili na jej mieste my? Za to Phoenix bol ako pravý gentleman. Teda mŕtvi gentleman. Človeče, ja som si ho naozaj obľúbila. To sa ale ani zďaleka nedá povedať o Arizone. Tá mi ale nehorázne liezla na nervy! Možno to bolo jej drzosťou. Niekedy mi prišla príliš "akčná" a to nie je práve moja šálka čaju (či kávy?) :D ... Summer či Jonas? Normálne postavy s ktorými som nemala žiadny problém. A hlavne Jonas. Toho mi bolo naozaj ľúto. Hlavne keď sa musel prizerať, ako trpí jeho otec. Život je pes. Akurát že on už nie je ani živý. Čo je horšie? :O

Ani Vaše obavy Vám nepomôžu utiecť pred touto knihou. Príbeh Vás zláka a ani nebudete vedieť ako (môj prípad). Začítate sa doň veľmi ľahko. Horšie je to už keď kniha končí. Čím menej strán mi ostávalo prečítať, tým viac som ten koniec chcela oddialiť. Ale potom to aj tak prišlo. No keď už koniec, tak poriadny. A verte, že autorka vedela čo napísať, aby sme si obstarali druhú knihu...