24. června 2013 v 16:02 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Crescendo
Originálny názov: Crescendo
Zo série: Zavrhnutý
Autorka knihy: Becca Fitzpatricková
Počet strán: 411
Väzba: viazaná s prebalom

Norin život má ešte stále ďaleko k dokonalosti, ale aspoň získala strážneho anjela. Patch je tajomný, nádherný, magneticky príťažlivý, ale navzdory tomu, akú rolu má hrať v Norinom živote, sa správa všelijako, len nie anjelsky. Je stále vyhýbavejší než predtým a k tomu sa ešte zdá, že trávi stále viac a viac času s Norinou úhlavnou sokyňou Marcie Millarovou. Nebyť Patchovho nepochopiteľného správania, Nora by sotva vzala na vedomie Scotta Parnella, starého rodinného priateľa, ktorý sa presťahoval späť do mesta. Lenže Noru začne k Scottovi niečo vábiť a priťahovať - napriek pocitom, ktoré ju varujú, že Scott pred nimi niečo skrýva. Noru navyše celý čas prenasledujú obrazy jej zavraždeného otca. Začne sa zaujímať, či jej pôvod nemá niečo spoločné s jeho smrťou. Zúfalo sa snaží zistiť, čo sa vlastne v minulosti stalo, a následkom toho jej hrozí stále väčšie a väčšie nebezpečenstvo. Ale možnože niektoré udalosti je lepšie nechať spať, pretože pravda môže ničiť všetko - a všetkých, ktorým Nora verí a ktorých má rada.

Krátka ukážka:
I keď som sa veľmi sústredila, sotva som si dokázala spomenúť na život bez Patcha. V noci, keď som ležala v posteli, sa mi v spomienkach jasne vynáral jeho hlboký smiech, spôsob, akým sa mu pri úsmeve zvlnili ústa, na pravej strane vždy trochu vyššie, dotyk jeho dlaní na mojej koži - horúcich, hladkých a jemných. Ale len namáhavo som z pamäti lovila spomienky na predchádzajúcich šestnásť rokov. Možno v porovnaní s Patchom vybledli. Alebo možno za nič nestáli. "Nikdy ma neopúšťaj," povedala som, chytila som mu golier a pritiahla si ho bližšie. "Si moja, anjelik," zašepkal a tie slová ma šteklili na čeľusti, keď som zdvihla hlavu vyššie, aby ma mohol bozkávať všade. "Som tvoj naveky."

Becca Fitzpatricková sa narodila 3. február 1979 . Vyrástla na knihách Nancy Drewovej a Trixie Beldenovej, ktoré si čítavala s baterkou pod perinou. Vyštudovala zdravotníctvo, ale tento odbor skoro opustila a zapredala dušu vyprávaniu príbehov. Pokiaľ zrovná nepíše, najskôr pozerá vo výpredajoch topánok, behá alebo v televízií sleduje kriminálky. Zavrhnutý je jej prvá kniha. Žije v Colorede. Viac sa dozviete na jej stránke http://www.beccafitzpatrick.com/ .

Prvá kniha tejto série mala dokonalú obálku. Naozaj treba komentovať aj pokračovanie? Tu nie je o čom - to si snáď uvedomujete. Usmívající se A ak nie, treba len otvoriť oči.

Príbeh Patcha a Nory = veľká komplikácia. Na druhej strane - je to jeden z príbehov, pri ktorom Vám nielen neraz tlak vystúpi na bod infarktu, ale aj príbeh, pri ktorom by ste sa najradšej od smiechu rozplakali. Aspoň tak som ho prežila ja. Od chvíle, kedy sa Nora spoznala so skutočným padlým anjelom sa toho v jej živote veľa zmenilo. Hlavnú hrdinku jednoducho milujem. Je fakt, že dať jej krompáčom po hlave by niekedy naozaj nestačilo, ale za bitku kvôli chalanovi dostala odo mňa 100%. Bitka medzi dvoma babami. Medzi dvoma rivalkami. A k tomu kvôli chalanovi. Nie ja som sa nesmiala, ja som sa dusila smiechom. Čím dlhšie som túto knihu čítala, tým viac super bola a tým viac som chcela oddialiť koniec. Milujem spôsob akým si Patch doberá Noru a naopak, ako to Nora príma. Hovorím Vám, smiať sa uprostred triedy v ktorej by ste aj muchu počuli je nejeden trapas, ktorý som vystrúhala počas čítania Crescenda. No nie je kniha, v ktorej by ste našli len to dobré. Jeden zvrat za druhým. Presne o tom je dobrá kniha. A presne o tom je Crescendo. Mŕtvy ocinko, ktorý nedá pokoj? Alebo ešte lepšie - vaša jediná nenávidená rivalka, ktorá má priveľmi blízko k Vášmu miláčikovi? Trestať, nešetriť, zabíjať! Presne tak by som sa zachovala ja. No Nora je na rozdiel odo mňa aspoň v niečom lepšia. Ale naozaj len v niečom Smějící se. Aj keď, moc jej ani to nepomohlo, keďže najväčší zvrat prišiel až nakoniec. Zaujímavé, ako vo chvíli, keď si myslíte, že je všetko v poriadku, je vlastne všetko v tom najväčšom - ehm neporiadku?

Myslím, že hlavnú hrdinku som okomentovala už až moc. Ale Patch - to je už iný kus. Pri spôsobe, akým ho autorka zakaždým opíše, by mu nejedno dievča nedokázalo odolať. Obrovský povzdych - aaach ... Ale! Akoby toho nebolo dosť, do hry sa dostáva kamarát z detstva Scott. O zábavu je naozaj postarané. Čo sa týka záporných postáv - mne úplne stačí Marcie. Dievča jedno šialené. Tak moc ju neznášam, že by som ju najradšej ukrižovala o prvý strom. Typická reakcia na úhlavnú nepriateľku. Nevinný No priznajte, každý určite niekoho takého pozná ... Smějící se

Marcie mi mohla liezť na nervy ako chcela aj tak som od knihy neupustila. A keby som tak urobila, mala by som hriech hriechov. Zavrhnutého som obdarovala 5 hviezdičkami a tu bude rozsudok rovnaký. Príbeh tak dokonalý, že len sťažka môžete napísať niečo zlé. Nie to ešte ohodnotiť...