25. května 2013 v 19:06 | Marry |  Recenzie
Názov knihy: Zavrhnutý
Anglický názov: Hush Hush
Autor knihy: Becca Fitzpatricková
Počet strán: 367
Rok vydania: 2009

Oficiálna anotácia:
Nora Greyov je svedomitá, chytrá a rozhodne nemá rada riziko. Lenže sa zamiluje do Patcha a to je jej prvá chyba. Patchova minulosť je totiž všetko, len nie nevinná. A najlepšie, čo kedy urobil, bolo, že sa zamiloval do Nory. Zoznámili sa na hodine biológie a Nora chce jediné - držať sa od neho čo najďalej. Lenže jak sa zdá, Patch je vždy o dva kroky popredu. Dievča na sebe cíti jeho pohľad, aj keď Patch nie je nablízku. Cíti jeho prítomnosť, aj keď je v izbe sama. A keď svoje okúzlenie nedokáže ďalej tajiť, vyjde najavo, kto Patch v skutočnosti je a prečo ju vyhľadal. A zo všetkých otázok, ktoré sa dotýkajú jeho minulosti, si Nora a Patch môžu navzájom položiť len jedinú: "Ako hlboko dokážeš padnúť?"

Krátka ukážka:
Patchove oči pripomínali čierne hviezdy. Bral všetko a nedával nič. Nie že by som o ňom chcela vedieť viac. Nepáčil sa mi zvonka a pochybovala som, že by sa mi páčilo, čo sa skrýva vo vnútri. Teda, to nie je úplne presné. Zvonka sa mi páčil veľmi. Dlhé, silné ruky, široké, uvoľnené ramená a úsmev napoly hravý, napoly zvodný. Cítila som, že ma neodolateľne priťahuje, a sama sebe som prestávala rozumieť.

Becca Fitzpatricková vyrástla na knihách Nancy Drewovej a Trixie Beldenovej, ktoré si čítavala s baterkou pod perinou. Vyštudovala zdravotníctvo, ale tento odbor skoro opustila a zapredala dušu vyprávaniu príbehov. Pokiaľ zrovná nepíše, najskôr pozerá vo výpredajoch topánok, behá alebo v televízií sleduje kriminálky. Zavrhnutý je jej prvá kniha. Žije v Colorede. Viac sa dozviete na jej stránke www.beccafitzpatrick.com .

K obálke nemám čo povedať. Len jedno - DOKONALÁ!

Pri čítaní tejto knihy nemáte čas nudiť sa! Kniha Vás jednoducho pohltí. Je taká dokonalá, že sa od nej neviete odtrhnúť. Dokonalá hlavná hrdinka, dokonalé prostredie a o Patchovi sa ani nevyjadrujem. V tejto knihe niet chýb. Už od chvíle, kedy sa Nora a Patch spoznávajú je všetko tak, ako má byť. Biológia je niekedy naozaj neznesiteľná, ale ak dostanete toho pravého partnera, máte o zábavu postarané. A to sa Nore stopercentne podarilo. Aj keď miestami to také zábavne nebolo. Hlavne vtedy, keď si musíte zachrániť svoj vlastný život. A to bolo vlastne skoro vždy. Nora - také nevinné, spoľahlivé dievča a Patch - chalan, ktorý má všetko v paži. No, evidentne nie všetko. Viac ako na ostatných mu záleží na tom, aby získal ľudskosť. Ale len do doby, kedy nespozná Noru. Nakoniec je to práve ona - dievča, ktorú musí zabiť, aby dostal to čo chce - ktorá naruší jeho škrupinku. A zábava sa môže začať. Nora musí pred všetkými tajiť, kto v skutočnosti jej milovaný Patch je a Patch sa musí postarať o to, aby nakoniec nezabili ich oboch. Jeho bývalá je nebezpečnejšia a to hlavne vďaka tomu, že je anjelom smrti. Zbaviť sa rozzúrenej bývalky je teda o to ťažšie. Aké romantické, no nie? Ale šialená bývalá nanešťastie nie je jediný problém, ktorý ich ohrozuje. Keď to zistia kto je v ich momentálnej situácií najväčší problém, je už trochu neskoro. Ale nebojte sa nič. Všetko nakoniec končí Happy Endom. Aspoň zatiaľ...

Výber postáv je dosť pestrý. Každý v knihe dostal dostatok priestoru na to, aby sme si ho vedeli predstaviť. Hlavná hrdinka - Nora je podľa môjho názoru dokonalá. V istých častiach ma síce naozaj štvala, to musím priznať, ale na druhej strane som ju chápala. Čo sa ale nedá povedať o Vee. Jedno bláznivé dievčisko. Ja chápem, že dievča v takom veku, na strednej kde je obklopená toľkými chalanmi ju hormóny jednoducho nevedia prestať trýzniť. Ale čo už niekedy dokazovala bolo moc. S takou trafenou postavou som sa snáď ešte hádam ani nestretla. Tak fajn, poďme k niečomu lepšiemu. Patch!
Dlhé, silné ruky, široké, uvoľnené ramená a úsmev napoly hravý, napoly zvodný.
Tak toto iste hovorí za všetko. A keď sme pri tom hovorení, niekedy keď niečo povedal, nedalo sa a musela som sa smiať. Jednoducho som to nevedela zastaviť. Patchov charakter vedel vyťažiť vždy zo všetkého a to je jedna z MNOHA vecí, ktorými si ma získal. Jeho postoj k veciam bol vždy iný. Vždy zareagoval na veci inak ako by sme možno čakali, no predsa sme si vždy boli istý, že vie čo robí. Tak ako aj on. No a čo sa negatívnych postáv týka - jedna lepšia než druhá. Žiarlivá bývalka, ktorá je anjelom smrti? Palce hore. A keď sme si mysleli, že sa hrozby ako-tak zbavili, príde ďalšia. Jules! Najradšej by som ho nakopala do zadku. Najskôr si ma získať a potom takéto zistenie? Pche...

Ak táto kniha niekoho nezaujme a doslova neoblbne, potom fakt neviem čo číta. Toto Vás musí baviť aj keby ste nechceli. Príbeh Nory a Patcha, ktorý si pomaly k sebe hľadajú cestičku. A popri tom musia prejsť cez mnoho nástrah, ktoré im pripravili ich neprajníci. Je to príbeh, ktorý Vás uchváti na celej čiare. Keď to už raz začnete čítať už nemôžete prestať. Nechcete. Plný počet hviezdičiek - to je snáď viac než jasné! J