21. května 2013 v 20:25 | Marry |  Recenzie

Ako sa stať upírom

Názov knihy: Ako sa stať upírom
Autor knihy: Amy Gray
Počet strán: 144
Jazyk: slovenský, anglický, ...

O knihe (oficiálne informácie):
Príručka pre nových nemŕtvych. Táto kniha odhalí tajomstvá nemŕtvych. Dozvieš sa, ako podstúpiť premenu a vstúpiť do sveta nesmrteľných. Okrem iného ti poradí, ako povedať rodičom, že si dieťa noci, ako sa máš obliekať, keď už si tajomná bytosť, čo robiť a nerobiť, ak chodíš so smrteľníkom. V knihe nájdeš aj informácie o filmoch, knihách i komiksoch s upírskou tematikou a aj zdroje na ďalšie štúdium.

Tak trošku nezvyčajne. Dnes som sa rozhodla napísať recenziu na túto knihu. Už nejaký čas na mňa pozerá z mojej knihovničky a tak som sa rozhodla, že by ste sa o nej mohli niečo dozvedieť aj Vy.

Prvé čo si na knihe vždy všimneme je zovňajšok. Už na prvý pohľad vieme, čo sa v obsahu knihy bude nachádzať. Na jednej strane je to dobré, i keď, mňa osobne by asi viac zaujalo, keby knihu pokrývalo väčšie rúško tajomstva. Neviem zaiste, či ma mnohý pochopia a tak to radšej nebudem rozoberať do detailov. To však ale ani zďaleka neznamená, že obálka sa mi nepáči. Je veľmi zaujímavá a hlavne celkom výrazná (čo sa farieb týka). Keď berieme na vedomie, že mnohé knihy majú aký taký obal a farby nie sú dva krát najvýraznejšie, je to len dobre. Inak povedané, kohokoľvek zaujme viac kniha s výraznými farbami ako kniha, ktorá ma tak nudné farby, že sa k nej v kníhkupectve sotva priblížite. V našom prípade je to tak, že kniha Vás jednoducho tak zaujme, že keď ju začnete listovať, neodoláte a kúpite si ju (presne môj prípad ).

Ako som sa už zmienila, kniha ma zaujala hneď na prvý pohľad. Jej zovňajšok ma tak upútal, že som k nej jednoducho musela prísť a zalistovať si v nej. Už v prvom okamihu som vedela, že aj túto knihu musím mať doma. Ani zďaleka nejde o klasické knihy na ktoré sme poväčšine zvyknutý. Je to druh knihy, ktorý Vás zaujme hlavne po tej ilustračnej stránke, no jej hlavným cieľom je najmä poinformovať. Chcete vedieť aká je Vaša povaha upíra? Ako sa ním stať? Ako žiť životom nemŕtvych? Ako sa správne obliekať či akých domácich maznáčikov si zaobstarať? To všetko Vám prezradí práve táto kniha. Je písaná štýlom, ktorému zaiste každý podľahne. Nepodáva nám informácie akoby sme čítali učebnicu biológie ale ani nie spôsobom, akoby sme boli doslova hlúpy. Všetkému sa dá porozumieť bez ďalších otázok. Zaujímavé obrázky dodávajú knihe svoje čaro a lákajú nás čítať ďalej.

Mnohý si asi myslia, že kniha je skôr pre deti ako pre "dospievajúcu mládež". Pravdou je, že je tam pre každého niečo. Kniha ani zďaleka nie je zlá, no na druhej strane, nemôžem povedať, že by som sa pri niektorých častiach nenudila. Ale znova, je to tým, že každého baví niečo celkom iné. Som toho názoru, že je zbytočné robiť predčasné závery, pokiaľ si knihu naozaj aspoň neprelistujete. Práve preto Vám ponúkam náhľad pár stránok z danej knihy. No a môj rozsudok je nakoniec 3.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com